Numar record de reclamatii la Protectia Consumatorilor

Magazin Salajean 30 ianuarie 2009 0

Numar record de reclamatii la Protectia Consumatorilor

Luna ianuarie a fost una record din punct de vedere al numarului de reclamatii si sesizari inregistrate la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj. Din diferite motive, 57 de zalauani au decis sa depuna o reclamatie scrisa pentru incalcarea drepturilor consumatorilor de catre unii agenti economici. Cele mai multe reclamatii venite din partea consumatorilor au fost depuse ca urmare a prestarilor de servicii defectuoase, in 61 la suta din cazuri. De altfel, 19 la suta din reclamatii au fost legate de produsele nealimentare, iar patru la suta, de produsele alimentare. Numarul real de reclamatii este mult mai ridicat, daca socotim si numarul sesizarilor telefonice, a precizat Dorina Rednic, inspector sef adjunct al OJPC Salaj.

Au fost facute reclamatii in privinta produselor de folosinta indelungata, care s-au defectat in perioada termenului de garantie si nu au fost readuse la conformitate, produse cum ar fi mobilier de lemn, usi termopan, masini de spalat rufe, centrale termice, piese de schimb etc. Unii au reclamat prestatorii de servicii (Romtelecom, Compania de Apa Somes, E-On. Gaz, Electrica, Orange) pentru facturi neconforme. Au fost semnalate sesizari privind reparatii necorespunzatoare la autoturisme. Am primit chiar si reclamatii privind serviciile bancare. Un zalauan a dorit sa reclame ca banca i-a marit comisionul, neanuntandu-l in prealabil, iar un altul a reclamat refuzul deblocarii contului bancar. Am primit, de altfel, foarte multe sesizari privind comisioanele la casa de schimb valutar, ne-a comunicat Rednic. In urma cercetarii si analizarii reclamatiilor, au fost dispuse masuri de remediere a deficientelor si de rascumparare a consumatorilor cu suma totala de 3.827 de lei. In luna ianuarie 2009 au fost aplicate amenzi in valoare totala de 9.000 de lei.

Intrucat au fost inregistrate mai multe sesizari si reclamatii ce au avut ca obiect produse de folosinta indelungata, reprezentantii OJPC Salaj au stabilit, pentru anul 2009, anumite reguli de garantie. In 2008, termenul de reparatie al produsului aflat in garantie prevedea un termen rezonabil, la intelegere intre partile implicate, dupa care, consumatorul avea posibilitatea de a cere preschimbarea produsului sau restituirea contravalorii acestuia. Insa, din 2009, termenul de reparatie a produselor defectate in perioada de garantie este de maxim 15 zile de la data predarii produsului in vederea repararii.

Hainele second-hand au fost probate de inspectorii Protectiei Consumatorilor

Datorita numarului in crestere al magazinelor ce vand haine Second-hand din Salaj, inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj au verificat, in perioada 12-23 ianuarie, activitatea acestora. Astfel, in raportul privind introducerea pe piata, comercializarea si distribuirea gratuita a articolelor de imbracaminte si cele textile purtate sau uzate, au fost cuprinse 12 unitati de vanzare, la care s-au controlat produse in valoare de 250.500 de lei. Din cei verificati, s-au constatat abateri la sase operatori economici, la produse in valoare de 4.195 de lei. Insa, in toate magazinele, patronii au prezentat inspectorilor OJPC Salaj documentele care atesta ca produsele au fost supuse operatiunilor de curatare, dezinfectie si dezinsectie de catre firme specializate in domeniu, ne-a comunicat Dorina Rednic, inspectorul sef adjunct al OJPC Salaj. Conform prevederilor legale, toate produsele textile care se ofera spre vanzare sau se vand consumatorului final pe teritoriul Romaniei trebuie etichetate si marcate in limba romana, fara a se exclude prezentarea si in diverse limbi straine. O parte din articole de imbracaminte si articole textile purtate sau uzate, in valoare de 2.595 lei, nu aveau informatiile privind denumirile si descrierea fibrelor textile traduse in limba romana. De altfel, la produse tricotate manual, in valoare de 400 lei, s-au constatat lipsa etichetei termorezistente cu compozitia fibroasa. Acestea nu prezentau nici simbolurile grafice prevazute prin lege, referitor la tratamente: spalare, clorurare, calcare, curatare chimica si uscare in masini de uscat cu tambur rotativ, dupa spalare, a continuat Rednic. Un agent economic a fost sanctionat pentru nerespectarea comercializarii produselor cu pret redus, motiv pentru care s-a dispus masura de oprire temporara de la comercializare, pana la intrarea in legalitate. La un alt comerciant, inspectorii au semnalat lipsa codului unic de inregistrare la Registrul Comertului, din care sa rezulte obiectul de activitate al societatii pentru care este autorizata sa functioneze. In urma abaterilor constatate, au fost aplicate doua sanctiuni cu avertisment si patru sanctiuni cu amenda in valoare de 9.000 de lei si au fost oprite temporar de la comercializare, pana la intrarea in legalitate, produse in valoare de 4.195 lei.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »