Noua taxa auto ar intra in vigoare din 2008

Magazin Salajean 1 iunie 2007 0

Noua taxa auto ar intra in vigoare din 2008Noua formula de calcul al taxei de prima inmatriculare, transmisa la inceputul acestei saptamani de autoritatile romane Comisiei Europene, prevede niveluri de pana la trei ori mai mici pentru unele masini vechi, dar mai mari la cele noi. Mai mult, data propusa pentru intrarea in vigoare a modificarilor legislative este de 1 ianuarie 2008.

Potrivit scrisorii oficiale a Guvernului, trimise Comisiei Europene, una dintre principalele modificari aduse formulei de calcul vizeaza scaderea cuantumului taxei odata cu vechimea masinii. Propunerea prevede, totodata, extinderea scalei de varsta a masinii la 20 de ani.

Intrarea in vigoare a noilor prevederi, la 1 ianuarie 2008, este motivata de catre autoritatile romane prin necesitatea respectarii principiului din Codul Fiscal potrivit caruia modificarile aduse acestuia trebuie sa intre in vigoare la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care au fost adoptate. In acest context, pana la finele acestui an, ar urma sa se aplice actualele niveluri ale taxelor.

Conform propunerilor facute de Guvern, valoarea taxei ar urma sa ramana la 161 de euro pentru masinile noi, cu motor Euro 4 si capacitate cilindrica sub 1.400 de centimetri cubi. Pentru autoturismele din aceeasi categorie, dar cu vechime de 1-2 ani, taxa s-ar putea reduce de la 284 de euro la 139 de euro, iar pentru cele de 4-5 ani de la 299 de euro, la 111 euro. De altfel, varianta prezentata de MEF mentine nivelurile taxei pentru toate masinile noi cu motor Euro 4, la 184 de euro pentru propulsoarele cu capacitate cilindrica de pana la 1.600 centimetri cubi, 536 de euro pentru cele pana la 2.000 centimetri cubi si 2.295 de euro pentru cele peste 3.000 centimetri cubi.

Valoarea taxei scade insa la circa jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani, si mai mult pentru cele de 4-5 ani. Astfel, taxa ar putea fi redusa de la 284 de euro, la 139 euro pentru masinile de 1-2 ani si de la 299 de euro, la 111 euro pentru cele de 4-5 ani, dotate cu motoare Euro 4 sub 1.400 centimetri cubi. Pentru categoria de pana la 1.600 centimetri cubi, nivelul scade de la 324 de euro, la 159 de euro pentru masinile de 1-2 ani si de la 342 de euro la 127 de euro pentru cele de 4-5 ani.

La masinile de 2.000 de centimetri cubi, propunerea vizeaza diminuarea de la 945 de euro, la 461 de euro pentru vechimea de 1-2 ani si de la 998 de euro, la 370 de euro pentru cele de 4-5 ani. Automobilele cu motoare mari, de peste 3.000 centimetri cubi, ar putea fi taxate cu 1.974 de euro fata de 4.501 euro in prezent, daca au vechime de 1-2 ani, si cu 1.583 euro fata de 4.276 de euro, pentru vechimea de 4-5 ani.

Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, desi sunt in scadere fata de valorile actuale. Pentru masinile non euro cu motor pana la 1.400 centimetri cubi, de 15-16 ani, taxa s-ar putea reduce de la 4.007 euro, la 2.464 euro. Pentru vechimea de 20-21 de ani, valoarea coboara de la 4.007 euro, la 1.120 euro.

La categoria 1.600 centimetri cubi, taxele propuse sunt de 2.816 de euro pentru masinile de 15-16 ani si de 1.280 de euro pentru 20-21 de ani, comparativ cu 4.579 de euro actual.

Pentru masinile non euro de 2.000 centimetri cubi, propunerile sunt de 3.608 de euro euro la vechimea de 15-16 ani si de 1.640 de euro pentru 20-21 de ani, in scadere de la 5.724 de euro. Peste 3.000 centimetri cubi, taxele ar putea scadea de la 8.598 de euro, la 5.942 de euro pentru masinile de 15-16 ani, si la 2.701 de euro pentru cele de 20-21 de ani. Pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se plateste taxa de prima inmatriculare.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »