Moartea unui barbat deschide cutia Pandorei la Ip

Magazin Salajean 3 decembrie 2010 0

Moartea unui barbat deschide cutia Pandorei la Ip

Un accident mortal de circulatie, petrecut marti dimineata in localitatea Ip, a scos la iveala relatiile aprinse dintre reprezentantii comunei si conducerea Sectiei Drumuri Nationale Salaj. Primarul acuza ca vinovati de producerea accidentului se fac inclusiv reprezentantii Sectiei Drumuri Nationale pentru faptul ca nu au amplasat in zona respectiva indicatoare de limita de viteza.

In fapt, disputa dintre cele doua parti consta intr-o suprafata de teren la iesirea din localitate catre judetul Bihor, care, dupa actele detinute de primarie, ar trebui sa fie teren intravilan, respectiv ca in zona se sa circule cu viteza maxima legala prevazute de lege in localitati. Cei de la Drumuri Nationale sunt insa de alta parere.

Un nefericit accident de circulatie s-a petrecut marti dimineata in localitatea Ip, soldat cu decesul unui barbat in varsta de 53 de ani, din judetul Bihor. Victima se angajase in traversarea strazii prin loc nepermis si fara sa se asigure, cand a fost lovita in plin de masina. Potrivit purtatorului de cuvant al Inspectoratului de Politie Judetean Salaj, Maria Cristea, accidentul de circulatie s-a petrecut in jurul orei 7.30, cand un tanar in varsta de 39 de ani, din localitatea Ip, in timp ce conducea autoturismul, l-a accidentat pe bihoreanul in varsta de 53 de ani, care s-a angajat in traversarea strazii prin loc nepermis si fara sa se asigure.

Urmare impactului a rezultat decesul pietonului, ulterior fiind transportat la morga spitalului in vederea efectuarii necropsiei. Pe numele soferului politistii au intocmit dosar de cercetare penala pentru savarsirea infractiunii de ucidere din culpa, fapta prevazuta de articolul 178 Cod Penal, a declarat purtatorul de cuvant. In acest caz, politistii continua cercetarile pentru stabilirea cauzelor si imprejurarilor in care s-a produs accidentul.

Localitatea Ip se extinde

Insa, in timp ce oamenii legii investigheaza acest caz, conducerea Primariei Ip a si gasit vinovatul. Primarul comunei, Ioan Boer, sustine ca accidentul de circulatie s-a petrecut nu doar din neatentia pietonului, ci si din cauza ca soferul circula cu viteza, de altfel indreptatit, pentru ca in zona nu exista indicatoare de limita de viteza ori de intrare/iesire din localitate.

Problema cu care ne confruntam dateaza inca din 2002, cand am solicitat Consiliului Judetean Salaj extinderea intravilanului spre Marca pentru o suprafata de teren pe care se afla o parte din sediul unei societati comerciale si o locuinta familiala. La acea data am primit avizul Consiliului Judetean pentru marirea intravilanului cu 400 de metri stanga si dreapta si 200 de metri adancime. Dupa patru ani de la acea data, la intocmirea Planului Urbanistic General, am primit o notificare din partea reprezentantilor Sectiei Drumuri Nationale Salaj ca pentru extinderea intravilanului era necesar si avizul eliberat de aceasta autoritate.

Astfel ca, in zona, unde a avut loc accidentul mortal de circulatie, nu exista niciun fel de indicatoare de limita de viteza si nici tabla de intrare/iesire din localitate. In caz contrar, soferul poate ca nu ar fi circulat cu viteza si nu am fi asistat la nenorocirea petrecuta marti dimineata in localitate. Ar trebui pusi la plata pe acei responsabili in acest caz, a declarat primarul comunei Ip. Potrivit acestuia, accindetul s-a petrecut la cativa metri de trecerea de pietoni, marcata de altfel doar pe jumatate, si care nu se stie daca este sau ba pe drumul din localitate.

Jumatati de treceri de pietoni

In fapt, toate trecerile de pietoni din localitatea Ip sunt ceva mai aparte fata de normalitate. Toate zebrele din centrul de comuna sunt trasate doar pe jumatate. Primarul Boer ne-a declarat ca marcarea acestor treceri de pietoni s-a facut pe ascuns, fara ca acei in cauza sa anunte autoritatile locale. In urma cu aproximativ doua saptamani am fost informat de catre seful Postului de Politie Ip, despre faptul ca au fost marcate, pe timpul noptii, trecerile de pietoni in localitate, insa doar pe jumatate.

Am luat legatura cu reprezentantii Sectiei Drumuri Nationale Salaj, care ne-au comunicat ca in zona trecerilor de pietoni lipsesc indicatoarele de avertizare. Chiar si dupa ce am rezolvat aceasta problema, tot nu au venit sa traseze si pe cealalta parte de drum marcajul pietonal, a precizat edilul comunei. Nemultumit de cele intamplate, Ioan Beor ne-a spus ca va solicita autoritatilor in cauza mutarea indicatoarelor de intrare/iesire din localitate la distanta de 400 de metri, suprafata pentru care exista si avizul Consiliului Judetean.

In curs de rezolvare…

Contrar a ceea ce afirma edilul comunei Ip, reprezentantii Sectiei Drumuri Nationale Salaj declara ca s-au facut toate demersurile pentru mutarea tablei de intrare/iesire din localitate. Totul este pe cale de reglementare in aceasta situatie. Ni s-a solicitat mutarea tablei de intrare/iesire in localitate, astfel ca am trimis spre aprobare la Bucuresti documentatia pentru obtinerea avizului de extindere a intravilanului. Motivul acestei solicitari il reprezinta o societate comerciala aflata la limita localitatii. Sediul acesteia a fost extins pe un teren inafara localitatii, prin urmare, erau obligati prin lege sa reglementeze accesul in firma, respectiv sa construiasca o banda de accelerare si una de decelerare pentru intrare/iesire din unitate. Pentru a nu fi supusi la costuri destul de ridicate, s-a cerut extinderea intravilanului.

Legea permite acest lucru, prin faptul ca tablele de iesire si intrare in localitate se amplaseaza la primul, respectiv ultimul grup compact de case din localitate. Astfel ca nu avem nicio neintelegere cu conducerea comunei Ip, ne-a comunicat seful Sectiei Drumuri Nationale Salaj, Mircea Crisan. In privinta trecerilor de pietoni marcate pe jumatate, Crisan sustine ca muncitorii, in timp ce trasau zebrele, au fost solicitati de urgenta la o alta interventie.

Astfel ca pana autoritatile isi dau cu stangul in dreptul, se intampla nenorociri precum accidentul mortal de marti dimineata. Insa, indiferent ca in zona exista sau nu indicatoare de limitare de viteza ori table de intrare/iesire din localitate, participantii la trafic trebuie sa fie mereu cu ochii in patru.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »