Ministerul Transporturilor verifică modernizarea Gării Zalău

Mihaela Moldovan 3 octombrie 2012 1
Ministerul Transporturilor verifică modernizarea Gării Zalău

Lucrările de reabilitare şi modernizare a Gării CF Zalău sunt în plină desfăşurare, valoarea investiţiei prin care staţia CFR va fi adusă la standarde europene având o valoare de nu mai puţin de 6,3 milioane de euro fără TVA (26,8 milioane de lei, fără TVA, n.r.).
Proiectul este unul asupra căruia s-a insistat îndelung, modernizarea gării municipale fiind abordată încă din perioada Guvernului Tăriceanu. Deputatul PNL de Sălaj, Mirel Taloş, a declarat că, exceptând întârzierea de un an a proiectului – pe care a pus-o pe seama Executivul condus de Emil Boc – lucrările sunt în grafic şi s-a arătat mulţumit de calitatea lor. „Lucrările de reabilitare şi modernizare a Gării Zalău au început cu întârziere de un an, dar potrivit noului grafic stabilit, ne situăm bine. Intenţionez să fac o vizită la faţa locului, în aproximativ două săptămâni, împreună cu secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Septimiu Buzaşu, pentru a trece în revistă lucrările. Deocamdată, pot spune că sunt mulţumit de calitatea lor”, a declarat depăutatul Mirel Taloş.
Acesta a precizat că perioada de execuţie a lucrărilor este de un an şi cinci luni de la data emiterii ordinului de deschidere a şantierului, la care se adaugă perioada de garanţie de 2 ani, după finalizarea investiţiei. „Termenul maxim de finalizare a lucrărilor este decembrie 2013, dar sper să fie totul gata mai repede”, a declarat Mirel Taloş.
Deputatul PNL a spus că punerea în practică a proiectului prin care cea mai mare staţie CFR din Sălaj este adusă la standarde internaţionale a fost o preocupare mai veche. „Gara CF Zalău a fost un subiect care m-a preocupat încă din timpul Guvernului liberal Tăriceanu. Am făcut atunci demersuri pentru implicarea Ministerului Transporturilor în reabilitarea gării, care a fost în final inclusă într-un număr de 16 staţii de cale ferată care urmau să fie reabilitate cu finanţare asigurată de Comisia Europeană – 70 la sută, şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat – 30 la sută. Contractul de finanţare a fost semnat în decembrie 2008 de ministrul Transporturilor la acea vreme, Ludovic Orban, în ultimele zile ale guvernului liberal. Planul iniţial era ca în 2009 – mai 2010 să aibă loc proiectarea, mai – decembrie 2010 să fie atribuirea lucrării şi în 2011-2012 executarea lucrărilor”, a spus Mirel Taloş.
Potrivit deputatului liberal, planul respectiv a fost regarantat de următorul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, într-o interpelare pe care Taloş i-a adresat-o în 2010, dar lucrurile nu au mers în ritmul planificat. La o interpelare adresată în noiembrie 2011, fostului ministru de resort, Anca Boagiu, deputatul sălăjean a aflat că procedura de atribuire a lucrării s-a prelungit din cauza contestaţiilor, totul reintrând pe făgaş normal abia în februarie anul curent, când a fost semnat contractul de modernizare. Acesta a fost atribuit prin licitaţie deschisă internaţională asocierii de firme Asocierea Sociedad Anonima – De Obras Y Servicios – Copasa – SC Labracom Construct SRL Oradea.

Comentarii

comments

Un Comentariu »

Comentariile venite din partea voastra cu privire la articolele prezentate pe website-ul nostru sunt apreciate de autorii materialelor si de ceilalti utilizatori, daca sunt exprimate intr-un limbaj decent. Ne rezervam dreptul sa nu publicam sau sa inlaturam de pe magazinsalajean.ro acele mesaje/comentarii/opinii licentioase (injurii, cuvinte obscene si atacul la persoana).

  1. geo 3 octombrie 2012 at 13:35 - Reply

    Nu este Gara CF Zalau si nici cea mai mare din Salaj!!!!!!
    Este Statia CF Zalau Nord, iar cea mai mare statie CF din Salaj ii la Jibou, daca uiti domnule ziarist iti desenez!!!

Lasa un Raspuns »