Marcel Zaharia, directorul Companiei de Apa Somes Sucursala Salaj: Noul sistem de contractare nu va umfla facturile de apa ale zalauanilor

Magazin Salajean 19 octombrie 2010 0

Marcel Zaharia, directorul Companiei de Apa Somes Sucursala Salaj: Noul sistem de contractare nu va umfla facturile de apa ale zalauanilor

Noul sistem de facturare a apei potabile si a celei canalizate, ce va intra in vigoare in perioada urmatoare, a nascut multa agitatie in randul clientilor Companiei de Apa Somes. Consumatorii se tem ca modificarile introduse ii vor obliga sa scoata mai multi bani din buzunare pentru plata facturilor si ca se vor trezi debransati de la retea pentru simplul fapt ca vecinul a omis sa-si achite consumul. Lamuriri in acest sens ofera directorul Sucursalei Salaj a Companiei de Apa Somes, Marcel Zaharia.

Reporter: Abonatii au mari dubii ca noul regulament ar avea acoperire legala. Cum raspundeti acestor suspiciuni?

Marcel Zaharia: Noul Regulament al serviciului de alimentare cu apa si de canalizare al Companiei de Apa Somes SA, respectiv noul model de Contract de furnizare/prestare a serviciului au fost aprobate de catre Asociatia pentru Dezvoltarea Infrastructurii din Bazinul Hidrografic Somes-Tisa (care actioneaza in numele si pentru autoritatile judetene si locale din judetele Salaj si Cluj), in 27 septembrie. Aceste documente au fost intocmite pe baza unor acte normative-cadru, respectiv Ordinul nr. 88/20.03.2007 si Ordinul nr. 90/20.03.2007 al Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, coroborate cu Legea nr. 241/22.06.2006 a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare. Potrivit acestor documente, care intra in vigoare din 28 octombrie, un utilizator trebuie sa aiba un singur bransament de apa. In cazul condominiilor, utilizator este considerat blocul in ansamblul lui, iar nu beneficiarii finali din apartamente. Mentionez ca toate propunerile reprezentantilor autoritatilor locale au fost inserate in Regulamentul aprobat in 27 septembrie 2010.

Rep.: Ce presupune acest lucru?

M.Z.: Compania de Apa va inceta facturarea la nivel de apartament, in maxim 90 de zile de la data intrarii in vigoare a noului regulament si contract, in intreaga arie pe care o deserveste, acolo unde, in prezent, se aplica sistemul practicat incorect de catre fostii operatori de apa-canal. Asta inseamna ca pana cel tarziu in 28 ianuarie 2011, facturarea consumului la blocuri se va face doar pe baza inregistrarii contorului de bransament care deserveste imobilul. Altfel spus, vom emite o singura factura pentru fiecare bransament in parte. Si tot pana la data mentionata, locatarii blocurilor din municipiu trebuie sa desemneze un reprezentant care sa poata semna noul contract si care sa primeasca factura unica emisa pentru consumul respectivului condominiu. In ipoteza in care exista asociatie de locatari/proprietari, contractul se va incheia intre Companie si asociatie. In Simleu Silvaniei si Cehu Silvaniei, acest sistem functioneaza foarte bine: toate spatiile condominiale au contracte incheiate la nivel de bransament si contor general si exista un singur bloc debransat de la serviciul de alimentare cu apa.

Recomand locatarilor din spatiile condominiale, in situatia in care au vecini angajati ai Companiei de Apa Sucursala Salaj, sa se adreseze acestora pentru a-i desemna ca imputerniciti legali in relatia cu operatorul.

Tin sa precizez ca in Zalau exista 113 asociatii de locatari/proprietari care functioneaza si recomandam extinderea acestora in zona lor de actiune. Lista respectivelor asociatii poate fi consultata la sediul operatorului, la biroul clienti.

Rep.: Sa intelegem ca locatarii vor trebui sa se descurce in privinta defalcarii consumului pe apartamente?

M.Z.: Aceasta obligatie va reveni reprezentantului desemnat sau administratorului asociatiei. Daca acestia solicita, defalcarea poate fi realizata si de catre Compania de Apa. In principiu, lucrurile nu se vor schimba foarte mult fata de situatia actuala. Proprietarii celor 20.000 de apartamente din municipiul Zalau sunt reprezentati, in relatia cu operatorul, de catre aproximativ 1.100 de sefi de scara, care aduc luna de luna la ghiseele noastre un tabel cu consumul individual al locatarilor. In baza respectivului tabel, compania emite facturi pentru fiecare consumator in parte. Acelasi lucru il vor avea de facut si de acum inainte.

Diferenta este ca va exista o singura factura, pentru care reprezentantul blocului va trebui sa stranga de la locatari contravaloarea consumului aferent fiecarui apartament si apoi sa faca plata (la ghiseu, prin banca etc.) FATA DE FACTURILE EMISE IN PREZENT, PRECIZEZ CA NU SE VA FACTURA NICIUN METRU CUB DE APA SUPLIMENTAR IN NOUL SISTEM DE CONTRACTARE

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »