Mame lăsate fără bani pentru ingrijirea copiilor

Magazin Salajean 13 februarie 2012 0

Mame lăsate fără bani pentru ingrijirea copiilorZeci de mame din judeţul Sălaj au rămas fără sprijinul alocat de stat pentru creşterea copiilor, din cauză că nu şi-au achitat datoriile către bugetele locale. Noile prevederi legislative presupun, in aceste cazuri, sistarea indemnizaţiilor pentru creşterea copilului pentru o perioadă de pană la cinci luni, după care beneficiarii sunt scoşi din plată.

Indemnizaţia pentru creşterea copilului este, insă, doar unul dintre ajutoarele sociale care poate fi suspendat in cazul asistaţilor sociali care inregistrează restanţe la plata impozitelor locale. Potrivit informaţiilor furnizate de consilierul juridic din cadrul Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS) Sălaj, Marinela Cipleu, in total, este vorba de 1.541 de beneficiari ai următoarelor alocaţii sociale: indemnizaţia pentru creşterea copilului, stimulentul lunar şi de inserţie, alocaţia pentru susţinerea familiei şi venitul minim garantat. In privinţa indemnizaţiei pentru creşterea copilului şi stimulentelor, in luna februarie vor fi suspendate aceste drepturi pentru un număr de 142 de beneficiari. In consecinţă, respectivii nu vor incasa drepturile lunii februarie cu achitare in luna martie, ne-a comunicat Marinela Cipleu. Potrivit sursei citate, neachitarea obligaţiilor legale faţă de bugetele locale conduce la suspendarea pe o perioadă de cinci luni a drepturilor, incepand cu drepturile aferente lunii februarie. In situaţia in care beneficiarii işi achită obligaţiile legale faţă de bugetele locale in timpul celor cinci luni, se va relua plata drepturilor incepand cu luna următoare celei in care s-a achitat obligaţia, inclusiv pentru drepturile cuvenite in perioada suspendării. Dacă beneficiarul nu-şi achită datoriile in termen de cinci luni, acesta va fi scos din plată, fiind nevoit să reia intreaga procedură de depunerea documentelor la autoritatea competentă pentru a reintra in drepturi.

In urma datelor transmise electronic de către primării cu privire la beneficiarii de beneficii sociale care nu şi-au achitat obligaţiile legale către bugetul local pentru bunurile deţinute in proprietate, au fost suspendate din plată şi 526 de familii beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei şi 873 de familii incadrate la venitul minim garantat.

Situaţia transmisă de primării este raportată la numărul beneficiarilor drepturilor din luna decembrie 2011, cand se inregistrau 2.059 de beneficiari ai indemnizaţiei pentru creşterea copilului şi stimulentelor, 4.764 de familii beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei şi 2.555 de familii beneficiare de ajutor social, respectiv venitul minim garantat.

Primarii vor trebui să raporteze lunar situaţia celor care primesc ajutoare sociale şi care au restanţe la plata impozitelor locale. Astfel, in situaţia in care primarul constată că nu a fost indeplinită obligaţia de plată către bugetul local, acesta va suspenda, prin dispoziţie, dreptul pe o perioadă de cinci luni, incepand cu drepturile aferente lunii februarie.

Potrivit dispoziţiilor legale, primăriile au obligaţia de a depune la AJPIS Sălaj, pană la data de 5 a lunii următoare, pentru luna anterioară, dispoziţiile de suspendare a drepturilor reprezentand alocaţia pentru susţinerea familie şi ajutor social. Astfel, in situaţia in care primarul emite dispoziţia in luna februarie, acesta va fi depusă la AJPIS Sălaj pană la data de 5 a lunii martie.

Pană la această dată, au fost depuse la AJPIS Sălaj un număr de 472 de dispoziţii emise de primari pentru suspendarea dreptului la alocaţie pentru susţinerea familiei, pentru restul existand posibilitatea de a fi depuse pană la data de 5 martie 2012. Edilii care transmit eronat sau intenţionat informaţiile riscă sancţiuni contravenţionale incepand de la 200 de lei şi pană la 5.000 de lei.

Modificările privind reglementarea de beneficii de asistenţă socială au fost adoptate prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.124/2011. Noutatea constă in instituirea obligaţiei beneficiarilor de a-şi achita obligaţiile legale faţă de bugetul local, aferente anului anterior, pentru bunurile care le au in proprietate.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »