Mai puţină bătaie de joc la 112

Magazin Salajean 16 iunie 2011 0

Mai puţină bătaie de joc la 112

Deşi numărul de apeluri false la 112 continuă să fie unul ridicat, sălăjenii nu mai sună chiar atât de mult la numărul unic de urgenţă pentru glume proaste ori injurii. Astfel, în timp ce numărul total de apeluri înregistrate în primele cinci luni ale anului este în scădere semnificativă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, totalul apelurilor reale este în creştere.

Nu mai puţin de 86.278 de apeluri au fost înregistrate, în primele cinci luni ale anului în curs, la numărul unic de urgenţă 112 din raza teritorială Sălaj. Dintre acestea însă, doar aproximativ 12.500 au fost cu adevărat situaţii de urgenţă, în cele mai multe cazuri fiind solicitat Serviciul de Ambulanţă. Şi anume, potrivit statisticilor întocmite la nivelul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, în perioada ianuarie-mai 2011, prin numărul unic de urgenţă din raza teritorială Sălaj s-au redirecţionat 9.103 apeluri către Ambulanţă, 2.834 de apeluri către poliţişti, în 468 de cazuri au fost solicitaţi pompierii, în timp ce jandarmii în doar 113 cazuri.

Diferenţa dintre totalul apeluri şi intervenţii, de 73.760, reprezintă apelurile false şi abuzive. Însă, chiar dacă numărul apelurilor false este unul ridicat, comparativ cu acelaşi interval de timp din 2010, când au fost înregistrate 99.737 de apeluri false şi abuzive, acesta a scăzut semnificativ. Mai mult, apelurile la 112 sunt în continuă scădere de la începutul anului, de la peste 18.700 la aproximativ 16.600, exceptând luna aprilie, când s-au înregistrat 17.125 de apeluri la 112.

Astfel, dacă în primele cinci luni de anul acesta au fost înregistrate 109.343 de apeluri la numărul unic de urgenţă, dintre care doar 9.606 au fost într-adevăr urgenţe, anul acesta a scăzut numărul total al apelurilor, crescând în schimb apelurile reale. O diferenţă majoră se înregistrează la Serviciul de Ambulanţă. Şi anume, anul trecut, în primele cinci luni, sălăjenii au solicitat ambulanţa în 5.990 de cazuri, în aceeaşi perioadă de anul acesta, peste 9.100 au cerut ajutorul ambulanţierilor.

În multe cazuri, persoanele care sună abuziv la 112 fac glume pe seama operatoarelor, asta în cazurile fericite, sau le aduc injurii şi ameninţă cu bombe sau dau apeluri pur şi simplu din lipsă de activitate. În acelaşi timp, cât ţin linia ocupată, alte persoane au într-adevăr nevoie de ajutorul echipelor de intervenţii la situaţii de urgenţă.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »