Mai mult de jumătate din zălăuani vor rămâne fără apă

Magazin Salajean 24 martie 2011 0

Mai mult de jumătate din zălăuani vor rămâne fără apă

În pofida faptului că reprezentanţii de la Zalău ai Companiei de Apă Someş Cluj au revenit asupra termenului de încheiere a noilor contracte pentru serviciile furnizate, doar 57 de scări de bloc din municipiu au mai intrat în legalitate. Până la această dată, la nivelul municipiului numărul contractelor semnate pentru serviciile de apă şi canal depăşeşte 40 la sută din totalul scărilor de bloc din oraş.

La nivelul Sucursalei Sălaj a Companiei de Apă Someş Cluj s-a decis, prelungirea termenului de încheiere a noilor contracte pentru furnizarea serviciilor de apă şi canal, până pe 31 martie 2011. Potrivit informaţiilor furnizate de Marcel Zaharia, directorul Sucursalei Sălaj a Companiei de Apă Someş Cluj, în intervalul scurs de la data de 11 februarie şi până ieri s-au mai semnat doar 57 de contracte cu reprezentanţii asociaţiilor de locatari. Acum, în Zalău se înregistrează peste 40 la sută contracte semnate pentru apă la nivel de scări de bloc, respectiv pentru aproape 500 de scări de bloc.

În trei săptămâni, un singur contract

Marcel Zaharia a menţionat că zălăuanii au privit cu relaxare prelungirea termenului de încheiere a noilor contracte, deoarece în intervalul 24 februarie-14 martie s-a semnat doar un singur contract. În timpul care a trecut de la finele lunii ianuarie, când era stabilit primul termen de semnare a contractelor, conducerea şi salariaţii Sucursalei Sălaj a CAS au continuat întâlnirile cu reprezentanţii locatarilor. Chiar dacă s-au lămurit şi par a fi de acord cu noua modalitate de facturare, prea puţini au venit cu dosarele pentru semnarea efectivă a contractelor. Au fost şi cinci solicitări pentru rezilierea noilor contracte de la reprezentanţii unor scări de bloc unde se va schimba titularul de contract.

Cinci scări de bloc, branşate individual

Foarte scăzut este şi numărul celor care au solicitat branşare individuală, sunt numai cinci astfel de cereri. Cetăţenii din Zalău care doresc branşări individuale, a explicat directorul CAS au de respectat condiţiile legale, prevăzute în Ordonanţa 13/2008 (care modifică Legea 241 şi Legea 51) şi trebuie să ştie că au nevoie de acordul tuturor vecinilor, care şi ei la rândul lor trebuie să se branşeze individual, deoarece se impune modificarea instalaţiei. Înainte de toate, pentru respectivele scări de bloc este necesar să se semneze iniţial un contract pe scară, şi numai ulterior se face cel individual. Costurile estimate se cifrează între 16 şi 20 de milioane de lei vechi.

Două procese intentate de aceeaşi zălăuancă

Acţiunea demarată prin instanţă de o locatară din Brădet, care acuza ca ilegală noua modalitate de contractare a CAS, s-a finalizat cu decizia definitivă şi irevocabilă a Curţii de Apel Cluj. După ce Tribunalul Sălaj a respins la începutul anului acţiunea locatarei împotriva companiei, femeia a făcut recurs la Curtea de Apel din Cluj. Cazul s-a judecat pe 17 martie, acţiunea zălăuancei fiind din nou respinsă. Marcel Zaharia a menţionat şi faptul că persoana, care iniţial a chemat în instanţă reprezentanţii companiei, prin cerere de ordonanţă preşedenţială, a mai depus şi o acţiune pe fond, tot pentru acelaşi motiv, al cărei termen era 11 martie, el fiind amânat pe 11 aprilie.

31 martie, ultima strigare pentru noile contracte

Reiterăm faptul că pe 27 septembrie 2010 s-a aprobat Regulamentul serviciului de apă şi canalizare, elaborat şi aprobat de autorităţile locale, prin care este reglementat modul de funcţionare al serviciilor de apă şi canal din judeţele Cluj şi Sălaj. Acest act, aşa cum a explicat Marcel Zaharia, are la bază prevederile Regulamentului cadru elaborat de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodărire Comunală. Ordinul de aprobare a regulamentului a apărut în 20 martie 2007, de când s-au făcut completări la Legea serviciilor de apă şi canalizare, prin OUG 13/2008. Forma agreată de autorităţile locale a intrat în vigoare din 28 septembrie 2010. Faţă de situaţia actuală, noile prevederi aduc modificări la modul de contractare al serviciului în spaţiile condominiale, respectiv, în scările blocurilor.

Consumatorii au fost informaţi că noul contract se va încheia la nivel de scară de bloc, nu individual pentru fiecare familie, şi că factura se va emite, la comun, pentru întreaga scară de bloc. Contractele se semnează între reprezentanţii companiei şi preşedintele Asociaţiei de locatari, sau de reprezentantul legal al locatarilor. Primul termenul până la care puteau fi încheiate noile contracte a fost stabilit de CAS pentru data de 28 ianuarie 2011, respectiv, 90 de zile de la data intrării în vigoare a noilor reglementări.

Ulterior, pe 10 februarie, conducerea CAS a decis prelungirea termenului de încheiere a contractelor până la data de 31 martie 2011, avertizând că acest termen nu va fi prelungit. Reprezentanţii Companiei de Apă Someş Cluj au luat această hotărâre de a prelungi termenul de încheiere a noilor contracte pentru furnizarea serviciilor de apă şi canal, în baza numărului mare de solicitări, primite de la asociaţiile de locatari.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »