La Electrica bate vantul schimbarii

Magazin Salajean 5 martie 2012 0

La Electrica bate vantul schimbarii Tot mai multi zalauani s-au vazut nevoiti in ultima vreme sa astepte minute in sir la casieriile Electrica pentru a-si putea achita contravaloarea facturilor. In cursul saptamanii trecute, dupa orele pranzului si spre finalul programului, a fost aglomeratie la casieria unitatii. Multi clienti care intrau in sediul Electrica din zona Perla din Zalau, vazand ca au de astepat la un rand de 10-15 persoane, renuntau, preferand sa revina in alta zi ori sa plateasca la institutiile bancare. Unii locuitori din Zalau s-au aratat nemultumiti si pentru ca li s-a inchis usa-n nas: programul salariatilor de aici se termina la ora 17. Clientii Electrica au spus ca acest orar ii dezavantajeaza, ei neiesind de la serviciu inainte de ora 17 (poate si mai tarziu) si tot asa, nu pot achita nici la banca decat pana la o anumita ora. De parca n-ar fi destul faptul ca programul a fost schimbat, se pare, asa cum isi exprimasera unii temerea, ar fi posibil sa se faca reorganizari in institutie in urma carora vor disparea casieriile, iar singurele alternative de plata ar putea ramane bancile.

Casieriile nu se desfiinteaza

Oficialii salajeni ai Electrica Furnizare nu confirma faptul ca se vor desfiinta casieriile si ca abonatii nu vor mai putea plati la sediul unitatii. Acestia au explicat doar ca reorganizarile facute inca din vara anului trecut nu sunt in detrimentrul cetatenilor si vizeaza atingerea performantelor economice. Directorul Agentiei Zalau a SC Electrica Furnizare SA, Gavril Talpos, a precizat ca in judet, inca de anul trecut, in luna iulie, a debutat un program de restructurare. Urmare a deciziei societatii de a restrange activitatea de incasare prin intermediul casieriilor proprii cu preluarea acestor operatiuni de catre alti parteneri, in iulie 2011, Agentia de Furnizare a Energiei Electrice Zalau a renuntat la doua ghisee din casieria Zalau si la doua puncte de lucru din Samnihaiu Almasului si Ileanda. In prezent, la Zalau incasarea in casieria proprie se face zilnic, de luni pana vineri, dupa urmatorul program: la doua ghisee in intervalul orar 7.30-15.30 si doua ghisee in intervalul orar 9.00-17.00 astfel incat in intervalul 9.00-15.30 sunt deschise patru ghisee, a aratat Gavril Talpos. Inchiderea punctelor de lucru de la Ileanda si Sanmihaiu Almasului s-a datorat faptului ca 99 la suta din consumatorii domiciliati in zonele respective isi achitau consumul la factorul postal. La aceasta data, Sucursala Electrica Furnizare Salaj are 43 de salariati care gestioneaza peste 109.500 de clienti din tot judetul, din care 102.600 sunt abonati casnici. Facturile se pot achita zilnic la casieriile unitatii din Zalau, Jibou si Simleu Silvaniei, intre orele 7.30 si 17, in Sarmasag-miercuri si in Cehu Silvaniei-joi. In plus, asa cum a informat directorul AFEE, in prezent clientii Electrica pot achita factura de energie electrica si la oficiile postale, dar si la banci (precum: BancPost, BRD, Banca Transilvania, Carpatica, Coop Credit, Bank Leumi, Garanti Bank, ING, Piraeus, Volksbank), cat si la magazinele care afiseaza sigla PayPoint sau PayZone aflate in diferite locatii din judet.

Inghesuiala, din vina cetatenilor

Reprezentantii Electrica au informat ca aglomeratia de la casieriile unitatii din Zalau s-a datorat faptului ca beneficiarii acestor servicii au achitat cu intarziere consumul. Se poate justifica aglomeratia de la ghiseele noastre in primele doua zile ale saptamanii, prin faptul ca o mare parte dintre clienti lasa pana in ultima clipa achitarea facturilor pentru a nu fi deconectati. Conform intelegerii cu Sucursala de Distributie a Energiei Electrice Zalau, pe raza municipiului, deconectarile pentru neplata se fac martea si eventual miercurea (functie de numarul lor). Un client casnic poate fi deconectat daca nu si-a achitat factura in termen de 60 de zile de la scadenta facturii. Inainte de a se ajunge la deconectare, acesta este preavizat in scris, sau telefonic, daca avem in baza de date un numar de telefon valabil. Sugeram clientilor nostri sa se incadreze in limitele contractuale privind plata facturii de energie electrica consumata. Intreruperea furnizarii energiei electrice produce costuri pentru ambele parti contractante si este de nedorit. Sfatuim clientii sa consulte cu atentie termenele de pe factura si sumele de plata, iar daca in partea stanga exista suma la soldul anterior inseamna ca exista o factura neachitata, explicat directorul AFEE Zalau. Taxele de deconectare si reconectare la un client casnic reprezinta contravaloarea a aproximativ 220 de KWh consumati.

Nu se vorbeste de reduceri

Chiar daca la nivel national se bate moneda pe restructurarea acestui domeniu, in Salaj nu se stie inca nimic oficial de reduceri de personal. In acest sens, Gavril Talpos ne-a declarat: Nu detinem informatii ca in viitorul apropiat se vor face reduceri de personal. Obiectivul nostru este de a presta servicii de calitate clientilor nostri. Perspectiva schimbarilor a aparut, potrivit informatiilor vehiculate in presa nationala, in urma negocierilor cu Fondul Monetar International. Se preconizeaza privatizarea Electrica Furnizare, dar inca nu se cunosc detaliile legate de capitalul societatii, tranzactionarea urmand a se face la Bursa de Valori pana la sfarsitul anului.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »