Ioana Tamas este director interimar la Ambulanta

Magazin Salajean 13 decembrie 2010 0

Ioana Tamas este director interimar la Ambulanta

In urma scandalului iscat dupa controalele efectuate de comisia Ministerului Sanatatii si de reprezentantii Casei de Sanatate Salaj la Serviciul Judetean de Ambulanta, conducerea Directiei de Sanatate Publica Salaj a hotarat incetarea contractului de management al dr. Ioan Cordea si a numit-o interimar pe acest post pe dr. Ioana Tamas.

Conducerea Directiei de Sanatate Publica Salaj a decis incetarea, cu data de 10 decembrie 2010, a contractului de management al dr. Ioan Cordea, cel care s-a aflat la conducerea Serviciului Judetean de Ambulanta Salaj de peste zece ani. Ultimul contract de management al sau dateaza din anul 2008 si s-ar fi incheiat la inceputul lunii aprilie 2011, cind s-ar fi organizat un nou concurs pentru ocuparea acestui post.

Potrivit informatiilor furnizate de purtatorul de cuvant al DSP Salaj, Mihai Cheseli, interimatul a fost preluat, din data de 10 decembrie de catre dr. Ioana Tamas.

La baza incetarii raporturilor contractului de management incheiat intre DSP si dr. Ioan Cordea, a stat raportul inaintat, in urma controalelor, de catre comisiile Ministerului Sanatatii si ale Casei de Sanatate Salaj la Serviciul Judetean de Ambulanta Salaj, prin care s-au semnalat o serie de deficiente in activitatea de la Ambulanta. Este singura masura pe care reprezentantii DSP au putut s-o ia pentru solutionarea situatiei create. O parte din propunerile de remediere a deficientelor a fost implementata de dr. Ioan Cordea, iar cealalta parte va pusa in practica de catre dr. Ioana Tamas, a explicat Mihai Cheseli.

Purtatorul de cuvant al DSP a motivat aceasta alegere a conducerii directiei prin aceea ca dr. Ioana Tamas este cadru medical care a lucrat la Serviciul de Ambulanta si s-a considerat ca este persoana cea mai potrivita, in acest moment, pentru a prelua interimatul. In perioada urmatoare se va stabili data cand va fi organizat concursul pentru postul de manager al serviciului de ambulanta. Exista o procedura, in acest sens, care trebuie respectata. Cu certitudine, concursul va avea loc cat de repede.

Prefectul asteapta rezultatul cercetarilor

In prima decada a lunii noiembrie, prefectul Salajului, Vegh Alexandru i-a solicitat managerului Serviciului Judetean de Ambulanta Salaj suspendarea raporturilor de munca. Reprezentatul Guvernului in teritoriu a asteptat la acea data demisia sefului Ambulantei. Ceea ce nu s-a intamplat. Pe baza analizelor comisiilor de control eu i-am sugerat doctorului Ioan Cordea sa-si dea demisia. Nu a facut-o pentru ca, asa cum sustinea el, nu se considera vinovat pentru majoritatea lucrurilor consemnate in raport. DSP-ul a considerat de cuviinta sa-i intrerupa contractul de management, care era valabil pana in aprilie 2011. Acum conducerea DSP a considerat ca oportun sa-l inlocuiasca cu cineva din interiorul institutiei, respectiv

, cu dr. Ioana Tamas, care a fost director medical la Serviciul de Ambulanta. Daca ne raportam la rezultatele comisiei de control mi se pare normal ca pana la urma sa se gaseasca o solutie de clarificare a situatiei. Eu nu pot inca sa dau un verdict, asteptam rezultatele cercetarilor si sper ca totul sa se rezolve cat de repede. Noi eram obligati sa luam decizia de schimbare a managerului atata timp cat existau suspiciuni in activitatea din acest serviciu. Doctorul Cordea, in baza deciziei primite, are prerogativele sa atace in instanta sau sa accepte hotararea DSP, a mai afirmat Vegh Alexandru.

No comment

Contactat telefonic pentru a-si spune parerea fata de aceasta decizie a DSP, fostul manager al Serviciului de Ambulanta nu a dorit sa comenteze subiectul.

Reiteram faptul ca in perioada 27 august – 5 septembrie 2010, Minsiterul Sanatatii a efectuat o serie de verificari la mai multe servicii de ambulanta din tara, in baza existentei unor suspiciuni de nereguli. Potrivit unui comunicat de presa al ministerului, din 1 octombrie 2010, si la Salaj si la Tulcea, au fost identificate mai multe neconcordante intre datele inregistrate in sistemul unic de urgenta 112 si raportarile serviciilor de ambulanta. In plus, au fost descoperite nereguli la decontarea de combustibil, raportari false in care au fost utilizate nume false pentru care au fost decontate servicii, nereguli in aplicarea legislatiei si alte abateri. In acest caz s-a dispus extinderea cercetarilor; alaturi de fostul manager, doi angajati ai serviciului sunt anchetati penal pentru savarsirea infractiunilor de abuz in serviciu contra intereselor publice, fals si uz de fals.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »