Institutia Prefectului vs. birocratia din deconcentrate

Magazin Salajean 26 martie 2008 0

Institutia Prefectului vs. birocratia din deconcentrateIn cadrul sedintei ordinare a Colegiului Prefectural, prefectul judetului Salaj, Andrei Todea, a supus atentiei membrilor colegiului analiza conditiilor si termenelor impuse de legislatia in vigoare pentru eliberarea avizelor, autorizatiilor si acordurilor de catre serviciile publice deconcentrate, in contextul accesarii finantarilor nerambursabile de catre agentii economici. De asemenea, au fost prezentate si analizate propunerile privind imbunatatirea acestor activitati. Avand in vedere importanta subiectului abordat in cadrul sedintei, au fost invitati sa participe la discutii si reprezentantii SC Electrica, E.ON GAZ, Romtelecom, SGA si Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Salaj. In acest cadru, Andrei Todea a mentionat ca Institutia Prefectului a identificat deja natura avizelor eliberate de deconcentratele salajene, prefectul solicitand institutiilor deconcentrate propuneri privind masurile de eliminare a cauzelor care duc la intarzierea eliberarii actelor. Nu in ultimul rand, prefectul Andrei Todea a opinat ca, analizand cauzele care duc la intarzierea eliberarii acestor documente, primul pas ce trebuie facut ar consta in asigurarea accesului la informatie a cetatenilor. Astfel, prefectul a propus spre dezbatere si, totodata, spre aprobare, Hotararea 3/21.03.2008 a Colegiului Prefectural privind aprobarea masurile de eficientizare a activitatilor de emitere a actelor de reglementare ale serviciilor publice deconcentrate si imbunatatirea activitatii de relatii cu publicul. In acest context, conform Hotararii adoptate, pana in 4 aprilie 2008, serviciile publice deconcentrate, precum si institutiile SC Electrica, E.ON GAZ, Romtelecom, SGA si Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Salaj vor afisa, la loc vizibil, imprimatele tip privind procedura necesara obtinerii fiecarui act de reglementare eliberat, cu precizarea legislatiei aplicabile, a listei cu actele necesare si, totodata, a termenelor limita de eliberare.

Pana in 11 aprilie, institutiile amintite vor intocmi un ghid propriu privind procedura de obtinere a fiecarui act de reglementare, care va fi pus la dispozitia publicului interesat si va fi postat pe pagina web a institutiei.

Una din cele mai importante prevederi ale Hotararii Colegiului este aceea conform careia Institutia Prefectului va realiza – pana la finalul lunii aprilie – un ghid unic privind procedurile de emitere a actelor de reglementare. Este absolut necesar sa reducem timpul de eliberare a avizelor si autorizatiilor. Dupa ce va fi dezbatut si aprobat de catre Colegiul Prefectural, ghidul va fi distribuit la toate primariile din judet si va fi postat pe site-ul institutiei. De asemenea, Institutia Prefectului va organiza o caravana de popularizare a ghidului in randul populatiei. Astfel, oamenii vor sti ca au la dispozitie informatii mult mai complete, ceea ce va duce la reducerea substantiala a timpului aferent obtinerii avizelor. Spun acest lucru in conditiile in care oamenii – in baza informatiilor cuprinse in acest ghid – vor putea sa-si intocmeasca dosarele cat mai corect cu putinta. Implicit, un alt beneficiu este acela ca persoanele interesate din judet nu vor mai fi nevoite sa se deplaseze pana in Zalau pentru a se informa in privinta documentelor care trebuie incluse in dosarele prin care solicita eliberarea avizelor sau autorizatiilor, a mai spus prefectul Andrei Todea.

Analiza si aprobarea formei finale a ghidului realizat de Institutia Prefectului va avea loc in cadrul urmatoarei sedinte a Colegiului Prefectural, care va avea loc in 18 aprilie.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »