In vreme de criza: Dati masina la fier VECHI pentru un milion de lei… tot VECHI

Magazin Salajean 16 ianuarie 2009 0

In vreme de criza: Dati masina la fier VECHI pentru un milion de lei... tot VECHI

Daca nu vreti sa platiti impozit pentru masina veche, uitata in garaj sau in curte la tara, dupa ce v-ati achizitionat o alta, trebuie sa o scoateti din circulatie. Dupa cum spune legislatia, trebuie sa va radiati din circulatie autoturismul pentru a nu plati darile la stat. Nu conteaza ca se mai aprinde motorul la cheie sau ca sta pe butuci, autoturismul reprezinta un bun uzual pentru care trebuie sa platiti anual niste banuti la primarie, ca impozit. Astfel, pentru a scapa de o plata in plus, pentru ceva ce nu folositi, singura solutie o reprezinta scoaterea lui din circulatie. Dupa aceasta lucru, trebuie sa o duceti la fier vechi, unde veti primi o suma, nu neaparat echivalenta cu valoarea masinii. Insa, trebuie sa va faceti timp pentru a rezolva problema si, totodata, sa va pregatiti sufleteste pentru imensa suma cu care va veti umple buzunarele: aproximativ 100 de lei.

O suta de lei pentru o Dacie

La Remat Salaj, pentru o masina mica puteti primi aproximativ 100 de lei. Nu conteaza daca autoturismul se afla in stare de functionare sau a ramas doar caroseria din el. Pe cei de la Remat nu-i intereseaza decat fierul vechi, pe care il cumpara la pretul de 2.000 de lei vechi pe kilogram. Dupa cum ne-a comunicat un reprezentant din cadrul societatii, la centrele de dezmembrat, proprietarii primesc bani foarte putini pe masinile aduse. De exemplu, o Dacie cantareste in medie 6 – 700 de kilograme, dupa ce i-au fost scoase geamurile, parbrizul, scaunele si tot ce reprezinta material neferos. Astfel, proprietarul fostei masini va primi maximum 140 de lei. Daca proprietarul a vandut motorul sau unele piese, pentru niste bani in plus, atunci greutatea masinii scade la 3 – 400 de kilograme. Pentru o astfel de masina, de la Remat Salaj, se primesc in jur de 65 de lei. Astfel, salajenii care vor sa-si duca autoturismele la fier vechi in vederea radierii trebuie sa stie ca vor primi bani in functie de kilogram si nu pe piese sau in functie de starea masinii. Pentru radierea din circulatie, proprietarul trebuie doar sa se prezinte cu buletinul, talonul si cu cartea masinii. Noroc ca transportul este asigurat de Remat Salaj, ca altfel, proprietarul ar trebui sa mai scoata niste bani din buzunar pentru radierea si casarea autoturismului.

Programul Rabla – o solutie!?

Romanii care detin autoturisme vechi de care vor sa scape, dar nu au bani de o masina noua, nu pot beneficia de programul Rabla, initiat de Ministerul Mediului. Statul nu acorda nici un leu despagubire pentru masinile care sunt radiate de proprietari, fara ca acestia sa isi achizitioneze autoturisme noi. In schimb, oamenii pot merge la Remat, unde, in schimbul masinii vechi, primesc… cateva sute de mii de lei vechi. Asta pentru ca harbul este considerat fier vechi si platit ca atare.

Daca a fost realizat pentru siguranta circulatiei pe sosele a cetatenilor, spre binele lor, autoritatile ar trebui sa acorde suma de 3.000 de lei persoanelor care decid sa-si duca masina la Remat. Nu este corect ca o persoana care nu vrea sa mai plateasca taxe pentru vechea Dacie pe care o are, dar nici nu are bani de o masina noua, sa primeasca de la centrul de casare doar cateva sute de mii de lei vechi. Sunt multi oameni amarati, care nu au bani si nu au posibilitatea de a face un credit ca sa isi cumpere o masina noua. Duci masina la centru pe rotile ei, cu toate piesele, cu tot ce trebuie, si primesti o suma exagerat de mica. Nu e corect ceea ce fac cei care ne conduc. Cum sa dai unui om suma de 3.000 de lei vechi daca isi duce masina la Remat si altuia o farama din acea suma!? Majoritatea celor care acceseaza acest program isi fac un credit la banca pentru o masina noua, ne-a explicat un zalauan, fostul proprietar al unei Dacii vechi duse la Remat. Omul si-a dus Dacia la casat si a primit pe ea 57 de lei.

De altfel, Programul National de Stimulare a Innoirii Parcului Auto Rabla se afla la o noua editie, inceputa la 1 ianuarie 2009. Prima de casare acordata va fi tot de 3.000 de lei. Autoritatile au decis ca, in acest an, numarul masinilor scoase din uz prin program sa fie de 60.000 de unitati, adica dublu fata de editia din 2008. Si ma intreb oare cate au fost casate la Remat fara ca proprietarii sa beneficieze de program…

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »