In Sarmasag a luat fiinta Serviciul de Evidenta a Populatiei

Magazin Salajean 24 septembrie 2007 0

In Sarmasag a luat fiinta Serviciul de Evidenta a Populatiei

* Locuitorii a trei comune salajene – Sarmasag, Bobota si Chiesd au, incepand de astazi, un sediu nou de unde isi vor putea ridica cartile de identitate.

Serviciul Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor din comuna Sarmasag a fost inaugurat la sfarsitul saptamanii trecute in prezenta autoritatilor locale si judetene.

In cadru festiv, primarul comunei, Keresztes Zoltan, a spus ca aproximativ 12.000 de locuitori ai celor trei comune arondate acestui centru vor beneficia de servicii de calitate incepand chiar de astazi.

Lucrarile propriu-zise au inceput in luna noiembrie a anului trecut la initiativa administratiei locale. Serviciul a inceput sub forma unui proiect de hotarare al Consiliului Local Sarmasag care, ulterior, a fost inaintat autoritatilor din municipiul Zalau pentru aprobare, a afirmat edilul Keresztes.

Evenimentul organizat de Primaria Sarmasag a fost cu atat mai important cu cat, odata cu infiintarea Serviciului de Evidenta a Populatiei a fost inaugurat si Centrul de Educare pentru copiii ai caror parinti sunt nevoiti sa lucreze dupa-masa. Acest centru a fost creat pentru a veni in sprijinul copiilor care raman singuri acasa dupa-amiaza din cauza ca parintii sunt la munca. Capacitatea spatiului ne permite sa primim 20 de copii pe zi, care sunt consiliati de un logoped si ajutati la teme de o invatatoare. De asemenea, copiilor li se ofera o masa calda.

Edilul comunei miniere a mai precizat ca acest centru pentru copii a fost infiintat cu sprijinul Directei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DGASPC) Salaj, care a alocat suma de aproximativ 60.000 de lei. Inclusiv mobilierul, aparatura si reabilitarea spatiului a fost realizata de cei de la DGASPC. Responsabilitatea noastra a fost de a oferi un spatiu adecvat pentru acesti copii care, incepand cu data de 15 septembrie beneficiaza de serviciile personalului angajat, a afirmat Keresztes.

La eveniment au mai participat subcomisarul Florian Joita, Cosmin Radu Vlaicu, reprezentantul Inspectoratului National pentru Evidenta Persoanelor din Bucuresti, directorul executiv al Serviciului Comunitar Judetean de Evidenta a Persoanelor Salaj si primarii celor doua comune arondate centrului din sarmasag, Aurel Sarca – Bobota si Ioan Catana – Chiesd.

Sediu nou pentru Primaria Sarmasag

Printre amalgamul de proiecte care se deruleaza la nivel de comuna, la unul se munceste din greu. Este vorba de un sediu nou pentru primarie, lucrari care sunt etichetate de edil ca foarte inaintate fata de alte comune. Piatra de temelie a fost pusa in data de 5 august, iar in momentul de fata se lucreaza la fixarea coloanei de apa care va alimenta viitorul sediu al primariei. Sediul va avea doua nivele, iar valoarea intregului proiect este de 600.000 de lei. Contractarea lucrarii se efectueaza in regie proprie, adica se lucreaza cu forta de munca in baza Legii 76/2002 privind sistemul asiguratilor pentru somaj si stimularea fortei de munca, a conchis edilul Keresztes Zoltan.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »