In Salaj: Operatorii de telefonie mobila, dusi in fata instantei

Magazin Salajean 11 ianuarie 2011 0

In Salaj: Operatorii de telefonie mobila, dusi in fata instantei

Cei mai importanti operatori de telefonie mobila din tara s-au ales cu dosare pe rolul instantei de judecata, dupa ce comisarii de la Protectia Consumatorilor Salaj au efectuat in luna decembrie 2010, un control tematic in urma caruia au depistat nereguli in contractele incheiate cu clientii. Verificarile au survenit in urma reclamatiilor depuse de salajeni pentru sumele pretinse de respectivii operatori la rezilierea contractelor.

Trei operatori de telefonie mobila au fost controlati de catre comisarii din cadrul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) Salaj, in ultima luna a anului trecut, daca respecta prevederile legale la incheierea contractelor cu clientii. Verificarile au scos astfel la iveala anumite clauze abuzive prevazute in contractele incheiate cu consumatorii.

Comisarul sef al CJPC Salaj, Claudiu Silaghi, a declarat ca impotriva operatorilor de telefonie mobila s-au luat masuri in instanta. Ca urmare a reclamatiilor depuse de salajeni cu privire la cerintele operatorilor de telefonie mobila la rezilierea contractelor, am dispus un control tematic la trei operatori din judet, privind respectarea prevederilor legale la incheierea contractelor. Au fost constatate astfel deficiente la toti operatorii economici controlati: la denuntarea unilaterala a consumatorului (la cererea de incetare a contractului, n.r.) se solicitau costuri nejustificat de mari in raport cu pierderile suferite de operatori. Si anume, in cazul incetarii contractului, clientul era obligat sa plateasca toate datoriile restante plus o suma de bani specificata in contract, motivand provizionarea profiturilor. Spre exemplu, daca un client X renunta la abonament inainte de minimun doi ani prevazut in contract era obligat sa plateasca operatorului de telefonie mobila o suma extrem de mare. Au fost intocmite astfel trei procese verbale de contraventie la Legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, fiind depuse la instanta care urmeaza sa se pronunte, a declarat Silaghi. Potrivit acestuia, consumatorii sunt sfatuiti sa citeasca foarte atent clauzele contractuale inainte de semnarea contractelor, iar in cazul in care constata anumite neclaritati care i-ar putea prejudicia sa nu semneze si sa solicite scoaterea acelor paragrafe din contract.

Mai mult, clientii operatorilor de telefonie mobila ar trebui sa stie ca pot renunta la contractele incheiate inainte de termen, daca nu mai sunt multumiti de serviciile oferite, fara a mai plati taxe de reziliere. Potrivit legii pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, persoanele care au incheiat un contract cu un operator de telefonie mobila, furnizor de cablu sau de Internet si nu mai sunt multumiti de serviciile oferite pot rezilia contractul inainte de termen, fara teama ca vor plati penalizari sau taxe. Insa, in cazul in care clientul a beneficiat de o oferta promotionala si doreste sa rezilieze contractul, atunci el este obligat sa despagubeasca furnizorul cu o suma echivalenta promotiei.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »