Gata cu plombarile, poate veni iarna!

Magazin Salajean 3 noiembrie 2006 0

Gata cu plombarile, poate veni iarna!93 la suta din reteaua drumurilor judetene este la pamant. Iarna nu va face altceva, decat sa agraveze situatia

Salajul este cunoscut, cel putin din punctul de vedere al retelei drumurilor judetene si comunale, ca judetul cu cea mai lunga retea de astfel de drumuri, asta luand in considerare si suprafata destul de mica a Salajului.

In Salaj reteaua drumurilor judetene si comunale inglobeaza o lungime totala de 1.304 kilometri, din care Consiliul Judetean are in administrare, acum, dupa ce a transferat circa 93 de kilometri de drumuri comunale de interes judetean in bratele administratiilor locale, 510 kilometri. Desi, cifric, fondurile alocate Salajului pentru intretinerea drumurilor judetene au crescut, an dupa an, luand in considerare inflatia si nevoile financiare necesare mentinerii retelei de drumuri in conditii de exploatare normala, banii primiti au ajuns pentru efectuarea a tot mai putine lucrari. Astfel, daca in anul 2004, judetul a primit 5,395 milioane de lei, pentru intretinerea drumurilor, in 2005 suma alocata Salajului a fost de 6,748 milioane, iar in 2006 aceasta alocatie s-a marit 7,286 lei. Asa ca, pentru lucrari de tratamente bituminoase – singurele care ar mai putea ajuta starea carosabilului, an dupa an s-a reusit alocarea unor sume de doar 1,2 – 1,7 milioane lei, reusindu-se reabilitarea unor portiuni de drumuri in lungime cuprinse intre 21 – 65 de kilometri. In schimb, sumele alocate turnarii de covoare bituminoase s-au micit drastic: daca, in 2004, pentru aceasta operatie s-au cheltuit 1,215 milioane, anul urmator s-a reusit alocarea a doar 199.666 lei, iar in 2006 – 661.600 lei.

Dar intretinerea retelei de drumuri judetene nu inseamna doar tratamente bituminoase si turnarea covoarelor asfaltice. Din aceiasi bani mai trebuie facute plombari, refaceri de poduri si podete si mai trebuie platita si activitatea de iarna, adica deszapezirile.

In fine, conducerea CJ Salaj a concluzionat faptul ca din totalul retelei de drumuri judetene pe care le are in administrare, 93 la suta este cu durata de exploatare expirata. Ar fi nevoie de fonduri pentru reabilitarea podurilor si a punerii lor in siguranta, pentru stoparea si inlaturarea efectelor produse de alunecarile de teren, pentru expertize etc, bani care, in prezent, nu exista in casieria judeteana. In plus, CJ se confrunta cu lipsa specialistilor in domeniul drumurilor si podurilor, cu lipsa mijloacelor de transport, pentru verificarea in teren a executiei lucrarilor si cu lipsa unui laborator propriu pentru verificarea calitatii materialelor pe care le utilizeaza constructorul si pentru verificarea lucrarilor executate.

Conducerea CJ a mai luat decizia de neexecutare a unor lucrari de plombare sau de tratamente bituminoase, pe tronsoane de drumuri care, in urma expertizelor, reiese ca ar fi nevoie de lucrari de turnare de covoare asfaltice.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »