Aveţi probleme cu actul de identitate? Evidenţa Persoanelor vă stă la dispoziţie în aceste zile

Ne mai despart câteva ore până la alegerile locale şi cel mai important lucru, fără de care exercitarea dreptului la vot nu poate fi posibilă, este, de multe ori, neluat în seamă de mulţi cetăţeni. Actul de identitate este sigurul document în baza căruia putem să votăm -fie că este vorba de buletinul de identitate (modelul vechi), fie cartea de identitate. Problema care apare de cele mai multe ori este valabilitatea acestui act, mai precis, ieşirea din termenul în care documentul este valabil. Verificarea valabilităţii actului este singura măsură pe care trebuie să o luăm iar în cazul în care constatăm că termenul de valabilitate se apropie de final sau, mai rău, acesta a expirat, să solicităm autorităţilor emiterea unui act de identitate nou.

Actele necesare eliberării cărţii de identitate

Documente necesare pentru eliberarea cărții de identitate sunt cererea pentru eliberare a actului de identitate (care se găseste la ghişeu); actul de identitate, cu excepția situației când acesta a fost declarat pierdut sau furat; certificatul de naștere original și copie; certificatul de căsătorie, dacă este cazul, original și copie; certificatul de divorț sau hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie; certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie; certificatul de naștere ale copiilor cu vârstă mai mică de 14 ani, după caz, original și copie; documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu și, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reședință – original și copie; chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate – 7 lei; timbru judiciar sau chitanța reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru – 5 lei;

Soluţia în caz de “urgenţă”: cartea de identitate provizorie

Există şi cazuri în care este posibilă eliberarea cărții de identitate provizorii, atunci când persoana fizică nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărții de identitate. Documentele necesare sunt cererea de eliberare a actului de identitate, trei fotografii mărimea 3/4 centimetri, având la bază o bandă alba de şapte milimetri sau alte documente pe care solicitantul le poate prezenta, din categoria celor cu care, potrivit legii, se poate face dovada numelui de familie și a prenumelui, a datei de naștere, a stării civile, cetățeniei române, a adresei de domiciliu/adresei de reședință, toate în original și copie; chitanța reprezentând contravaloarea cărții de identitate provizorii în valoare de un leu şi timbrul judiciar ori chitanța reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru în valoare de 5 lei.

Stabilirea reşedinței

Pentru înscrierea mențiunii de stabilire a reședinței în actul de identitate, perosana interesată se adresează serviciului public comunitar de evidență a persoanelor pe raza căruia locuiește temporar, completând în acest sens cererea pentru înscrierea în actul de identitate a mențiunii privind stabilirea reședinței, la care anexează următoarele acte: actul de identitate în care urmează a se înscrie mențiunea de stbilire a reședinței; documentele cu care se face dovada adresei de reședință, original și copie; timbru judiciar sau chitanța reprezentând contravaloarea taxei extrajudiciare de timbru – 5 lei. Pentru a evita aglomerația şi cozile care s-ar putea forma la ghișee în perioada premergătoare alegerilor, cetățenii a căror cărți de identitate expiră în această perioată, se pot prezenta pentru a solicita eliberarea unei noi cărţi de identitate înainte cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabiltate însă nu mai puțin de 15 zile.

Programul cu publicul, de sâmbătă, 4 şi duminică 5 iunie, la ghişeele Serviciului de Evidenţa Persoanelor

Pentru a veni în sprijinul persoanelor cu drept de vot, care nu sunt în posesia unuiact de identitate sau care au actul de identitate expirat, programul de lucru cu publicul, laghişeele Serviciului Evidenţa Persoanelor din cadrul Primăriei Municipiului Zalău, va fiextins şi în zilele de sâmbătă şi duminică, astfel: – sâmbătă, 4 iunie, între orele 8 – 14 se preiau cererile şi se eliberează actele deidentitate pentru persoanele care au depus cereri până în data de 2 iunie 2016, inclusiv; – duminică, 5 iunie, între orele 8 – 21 se eliberează actele de identitate pentru persoanele care şi-au depus cereri până în data de 4 iunie 2016,inclusiv.

2 Thoughts to “Aveţi probleme cu actul de identitate? Evidenţa Persoanelor vă stă la dispoziţie în aceste zile”

  1. Doina

    Multumim pentru informatii. Nu am stiut ca la evidenta populatiei Salaj se va lucra sambata si duminica de alegeri, este o initiativa buna si sigur le va fi multora de folos.

  2. Tăunu

    Dacă cumva, totuşi, voi merge la vot, atunci, cu siguranţă, îl voi vota pe Căpâlnăşiu. Merită, fiindcă a scăpat Zalăul de acel monument urât şi falsificator de istorie, din faţa Parcului Central !

Leave a Comment