Din 21 ianuarie, Firmele sunt obligate să afişeze „Telefonul Consumatorilor”

Agenţii economici trebuie să respecte un nou ordin emis de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), ordin prin care sunt obligaţi ca la sediul firmei sau la punctele de lucru să expună un nou afiş cu „Telefonul Consumatorilor”. Aceasta, trebuie afişat începând cu data de 21 ianuarie a anului în curs. Noul format este gratuit şi cuprinde datele de contact ale comisariatului pentru protecţia consumatorilor din judeţul în care firma îşi desfăşoară activitatea, astfel că pentru fiecare judeţ va exista un afiş specific. Pe acesta se vor regăsi urmatoărele informaţii şi anume: menţiunea expresă „Telefonul Consumatorilor 0219551”; denumirea comisariatului regional în raza căruia firma îşi desfăşoară activitatea, precum şi datele de contact ale comisariatului: adresa, numărul de telefon şi de fax; menţiunea – „Reprezentantii asociaţiilor de consumatori nu au drept de control al operatorilor economici, conform articolului 42 din OG numărul 21/1992” şi menţiunea – „Apelarea numărului 0219551 poate fi taxată în funcţie de tipul de abonament deţinut de consumator”. Conform ANPC, afişarea se va face în câmpul vizual al consumatorului, la loc vizibil, lângă casa de marcat ori lângă orarul de funcţionare, în spaţiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului. De precizat este faptul că „Telefonul consumatorului” este o linie telefonică cu tarif normal, la care consumatorii pot suna pentru a primi informaţii cu privire la modul în care pot face sesizări sau reclamaţii referitoare la produsele şi serviciile ce le sunt puse la dispoziţie.
Noul format cu afişul „Telefonul Consumatorilor”, obligatoriu din 21 ianuarie 2015, poate fi descărcat de pe site-ul ANPC, accesând link-ul lista comisariate judeţene.

Leave a Comment