Deziderate indraznete pentru Prefectura

Magazin Salajean 11 ianuarie 2007 0

Deziderate indraznete pentru Prefectura

IIn anul 2007, activitatea principala a angajatilor din cadrul Corpului de Control al Institutiei Prefectului Judetului Salaj va consta in solutionarea aspectelor referitoare la aplicarea legilor fondului funciar, urmand sa se actioneze in vederea finalizarii procesului de reconstituire a dreptului de proprietate. In acest sens, se va urmari punerea in executare a tuturor hotararilor emise de Comisia Judeteana de Fond Funciar, precum si a hotararilor definitive si irevocabile, investite cu formula executorie, pronuntate de instantele judecatoresti. Ne referim, practic, la punerea in posesie cu suprafetele de teren reconstituite si eliberarea titlurilor de proprietate persoanelor indeptatiteI, a facut cunoscut prefectul de Salaj, Andrei Todea, marti, in cadrul unei conferinte de presa. Pentru realizarea acestor deziderate, Institutia Prefectului va recurge inclusiv la aplicarea sanctiunilor contraventionale prevazute de Legea 18/1991. Totodata, urmeaza sa se asigure prezenta in instanta – pentru sustinerea cauzelor repartizate, avand ca obiect plangerile indreptate impotriva Comisiei Judetene de Fond Funciar – a altor cauze, care au ca obiect aplicarea legilor fondului funciar, precum si a dosarelor privind restituirea, in baza Legii 10/2001, a imobilelor preluate in mod abuziv in perioada comunismului.

Pe de alta parte, sustine Andrei Todea, ori de cate ori se va impune, reprezentantii Corpului de Control al Institutiei Prefectului, alaturi de angajatii serviciilor publice deconcentrate, vor participa la actiuni de verificare a modului de aplicare si respectare a actelor normative la nivelul judetului nostru.

In alta ordine de idei, prefectul de Salaj precizeaza ca, pentru a imbunatati activitatea Serviciului Juridic din cadrul Institutiei Prefectului, in 2007, se vor urmari cu prioritate urmatoarele aspecte: definitivarea aplicarii legilor proprietatii in semestrul I al anului in curs; realizarea unor controale tematice la toate cele 61 de unitati administrativ-teritoriale din judet, urmarindu-se cu precadere legalitatea actelor administrative emise sau adoptate de autoritatile administratiei publice locale, organizarea si functionarea acestor autoritati, modul de aplicare si executare a actelor normative etc.; monitorizarea modului in care secretarii unitatilor administrativ-teritoriale isi indeplinesc atributiile specifice prevazute de Legea administratiei publice locale; pregatirea si organizarea alegerilor pentru Parlamentul European, in conditii de transparenta si obiectivitate; implementarea unui sistem practic si operativ in activitatea de aplicare a apostilei, atat in vederea diminuarii birocratiei, cat si pentru o mai mare operativitate, care sa permita obtinerea vizelor prealabile aplicarii apostilei intr-un timp cat mai scurt, cu costuri mult diminuate; imbunatatirea managementului resurselor umane si crearea unui corp profesionist de functionari publici; realizarea unor intalniri de lucru, cel putin o data pe trimestru, cu primarii si secretarii unitatilor administrativ-teritoriale etc.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »