Curba de pe Kossuth, motiv de zazanie intre consilierii judeteni si cei municipali

Magazin Salajean 2 aprilie 2012 0

Curba de pe Kossuth, motiv de zazanie intre consilierii judeteni si cei municipali

Frecventa si gradul de periculozitate al accidentelor care au avut loc in, deja celebra curba de pe strada Kossuth din Zalau, a starnit, vineri, reactia consilierilor judeteni. Acestia asteapta implicarea municipalitatii prin demararea unui proiect care sa dea o solutie adecvata gradului de inclinare al partii carosabile, astfel incat participantii la trafic, pietonii, dar si locuintele din zona sa fie ferite de un eveniment cu urmari grave.

Evenimentele rutiere petrecute in ultima vreme pe strada Kossuth din Zalau au atras atentia alesilor judeteni, care, vineri, in cadrul sedintei Consiliului Judetean Salaj, au solicitat implicarea executivului in solutionarea acestui aspect. Consilierul Gregoriu Padurean a avertizat ca aceasta problema nu poate fi amanata pentru ca, astfel, pericolul pentru cetateni, fie ei trecatori, fie locatari din zona ramane. Vicepresedintele CJ Salaj, Csoka Tiberiu a aratat ca s-au facut deja doua solicitari catre Primaria Zalau in acest sens si ni s-a promis ca in aceasta primavara problema va fi rezolvata. Pentru evitarea accidentelor, deocamdata, traficul camioanelor ar putea fi directionat pe centura orasului. Am facut sesizare, impreuna cu Politia Rutiera la Primaria Zalau si ni s-a explicat ca se va rezolva acest aspect, probabil nu total, datorita suprainaltarii soselei. Ar fi ideal ca traficul greu din municipiu sa fie deviat pe centura, dar acest lucru nu se intampla. Totodata, pe langa sesizarea referitoare la curba de pe strada Kossuth, le-am mai propus celor de la primarie sa aiba in vedere realizarea unui sens giratoriu la Spital si la Tribunal, a sustinut consilierul judetean Viorel Ratiu, presedintele Autoritatii Teritoriale pentru Ordine Publica Salaj.

Deocamdata, povesti

Din cele aflate de la primarul municipiului, Radu Capilnasiu, se pare ca deocamdata nu vor demara lucrarile de refacere a curbei care a provocat atatea accidente pe strada Kossuth. Municipalitatea, la aceasta data, nu are in maneca solutia salvatoare si problema inclinatiei carosabilului din curba ramane, momentan, la stadiul de discutii. S-a evaluat un proiect tehnic realizat in urma cu 4-5 ani. Atunci proiectantul spunea ca nu are cum sa rezolve in totalitate declevitatea, fiind nevoie sa se tina cont de racordul, in punctul respectiv, cu strada Andrei Saguna, cu taluzul dinspre cimitir si cu retelele de utilitati. Se va mai discuta ce solutii sa adoptam. Am dezbatut, la nivelul municipalitatii, varianta de intrare in oras, una din propuneri fiind aceea de a ocoli Zalaul prin Romanasi-Jibou. Desigur nu putem sa lasam asa portiunea din curba, dar nici nu putem accepta o solutie care nu da un raspuns complet. Poate ca si cei care au ridicat acum mingea la fileu, Consiliul Judetean Salaj, ne vor da niste bani pentru a pune in practica un astfel de proiect, a replicat Radu Capilnasiu.

Centura ocolitoare, la bunul plac al Ministerului Apararii

Curba cu pricina, se pare ca proiecteaza autovehiculele direct in case. Doar in ultima vreme, tiruri incarcate cu fier vechi, porumb, span, lapte si alte materiale s-au descarcat in curtea inspectorului scolar general Ioan Abrudan. Autoritatile locale sunt de parere ca multe din accidentele din zona ar fi fost evitate daca se circula in limita de viteza instituita acolo, de 30 de kilometri pe ora. Varianta utilizarii centurii, pana la momentul (dar si dupa) la care va fi corectat gradul de inclinare al curbei, bate pasul pe loc pentru ca aceasta nu a fost finalizata. Cel de-al doilea tronson al soselei ocolitoare a Zalaului, care ar urma sa faca legatura intre capatul primului tronson, scos la intrarea in Aghires, si E 81 – cu urcare in zona Mesesului, nu se poate construi pentru ca Ministerul Apararii refuza relocarea poligonului militar peste care ar trebui sa treaca drumul. Discutiile dintre autoritatile locale si judetene si reprezentantii ministerului bat pasul pe loc de ani de zile si fac inutila investitia – in valoare de aproape 12 milioane de euro – in primul tronson al centurii, finalizat anul trecut.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »