Copiii sălăjenilor nu au apelat de multe ori Serviciul Telefonul Copilului

Magazin Salajean 2 martie 2011 0

Copiii sălăjenilor nu au apelat de multe ori Serviciul Telefonul Copilului

Programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116.111 a fost extins până la miezul nopţii (intervalul orar 8– 00), decizia fiind o umare a faptului că, în 2010, numărul de apeluri a crescut cu 122 la sută faţă de situaţia înregistrată în 2009. Astfel, peste 14.200 de copii au cerut ajutor anul trecut la numărul de telefon respectiv. Sălajul se numără printre judeţele de unde s-au primit relativ puţine apeluri, alături de Covasna, Alba, Tulcea şi Harghita. De cealaltă parte, printre judeţele unde sesizările au fost numeroase se află Iaşi, Constanţa, Bacău, Vaslui, Teleorman şi Giurgiu.

Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 au fost: consiliere psihologică (55,58 la sută), abuz (24,65 la sută) şi probleme educaţionale (5,93 la sută). “Cazurile de abuz asupra copilului sesizate la 116 111, în 2010 au înregistrat o creştere de 64,49 la sută, faţă de 2009, respectiv 1.362 de cazuri. Forma de abuz cel mai des întâlnită este neglijarea, 40,02 la sută, urmată de molestarea fizică, în creştere cu 9,04 la sută faţă de 2009, respectiv 34,88 la sută. Celelalte forme de abuz înregistrate sunt: abuz emoţional, exploatarea copilului prin muncă, cerşetorie, privare de libertate, abuz instituţional, abuz sexual, trafic. Cele mai multe cazuri de abuz au avut loc în familie (79,66 la sută)”, se arată în raportul înctocmit de Asociaţia Telefonul Copilului.

Cele mai multe seszări sunt primite din mediul rural – 45,67 la sută, în timp ce 27,79 la sută din apeluri provin din oraşe, iar în 26,54 la sută din cazuri s-a solicitat confidenţialitatea. Clasarea pe regiuni arată că apelurile cele mai multe sunt din Moldova – 25,58 la sută, pe locurile următoare fiind Muntenia (23,36 la sută), Transilvania (13,92 la sută), Bucureşti (13,55 la sută), Oltenia (9,28 la sută), Dobrogea (6,36 la sută) şi Banat (4,27 la sută), alte 3,68 la sută din apeluri având origine necunoscută.

Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei Telefonul Copilului, odată cu prelungirea programului de lucru, a fost suplimentat şi numărul de specialişti, încă şapte asistenţi sociali şi psihologi alăturându-se echipei care preia la nivel naţional telefoanele copiilor.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »