Consiliul Judetean,dezinteresat de drumurile din Salaj

Magazin Salajean 8 noiembrie 2007 0

Consiliul Judetean,dezinteresat de drumurile din Salaj

Cea de-a doua sedinta a grupului de lucru pentru Autostrada Transilvania s-a reunit ieri, la Institutia Prefectului de Salaj. Dupa cum a remarcat prefectul Andrei Todea, de la intalnirea respectiva au lipsit cele mai multe din institutiile deconcentrate, cat si reprezentanti ai Consiliului Judetean Salaj. Situatia este, oarecum, de neinteles, dat fiind ca prezenta deconcentratelor nu era una facultativa. In ceea ce priveste Consiliul Judetean, lipsa unor reprezentanti la discutiile de ieri este cu atat mai grava cu cat autoritatile judetene sustin ca doresc sa incheie cu Compania Bechtel un protocol prin care sa fie reglementat modul de utilizare a drumurilor judetene de catre executantul autostrazii. IConsiliul Judetean nu este interesat de discutiile privind utilizarea drumurilor judetene de catre constructorul Autostrazii Transilvania. Daca ar fi fost interesat, nu ar fi lipsit de la sedinta. Consider ca aspectul utilizarii drumurilor de catre Compania Bechtel trebuie discutat intr-o sedinta urmatoare, si nu acumI, a spus prefectul Todea.

Consiliul Judetean Salaj sustine ca intentioneaza sa incheie cu Compania Bechtel un protocol prin care sa fie reglementat modul de utilizare a drumurilor judetene de catre executantul Autostrazii Transilvania, dat fiind ca drumurile sunt distruse de traficul greu ce transporta materiale de constructie pe santiere. Problema a fost relevata de un studiu cerut de Consiliul Judetean, care a aratat ca judetul este tranzitat de 1.800 de masini de tonaj greu din judet, la care se adauga masinile ce vin din judetele aferente pentru a transporta materiale de constructii din Salaj. Cum fiecare masina face, in medie, trei curse pe zi, drumurile din Salaj au fost puternic avariate in ultimele luni, obligand CJ Salaj sa ia masuri urgente.

Compania Bechtel este si ea de acord sa incheie un asemenea protocol, mai ales ca in judetele Bihor si Cluj exista incheiate asemenea intelegeri cu Consiliile Judetene. Tot pentru Salaj, reprezentantii constructorului autostrazii s-au aratat dispusi ca, pentru a reduce efectele nagative asupra infrastructurii rutiere, sa realizeze, in momentul in care aliniamentul autostrazii va fi efectiv facut, un drum de exploatare paralel. Acesta va putea fi folosit pentru transportul materialelor de constructii in santiere.

Cum Andrei Todea a amanat, ieri, discutarea itemului respectiv, acesta va fi analizat abia in 16 ianuarie 2008, cand autoritatile din Salaj au o noua intalnire de lucru pe tema autostrazii.

Traseu modificat

Ceea ce s-a punctat in aceasta a doua sedinta a fost faptul ca proiectantul autostrazii a modificat traseul acesteia, dar nu a anuntat si cele 12 primarii din Salaj traversate de artera de circulatie. Ca urmare, primarii au dat aviz pentru exproprieri, oamenii si-au incasat banii, dar lucrurile trebuie reluate din cauza deplasarii traseului cu pana la 100 de metri in unele cazuri. Ca situatia exproprierilor sa poata fi clarificata, prefectul Todea a cerut proiectantului sa aduca la cunostinta administratiilor locale orice modificare survenita in proiect. IEste perfect indreptatita cererea primarilor de a fi anuntati cand se modifica traseulI, a spus Todea.

Se taie padurile

Un alt aspect discutat ieri a privit taierea padurilor din drumul autostrazii. Potrivit datelor oferite de Directia Silvica Salaj, pe cei 83 de kilometri pe care ii va avea autostrada in judet nu exista fond forestier de stat, ci doar padure proprietate privata. Cum Bechtel va deschide santierele in comuna Marca, aici sunt avute in vedere doua paduri. IEchipa de forare care lucreaza in prezent la Suplacu de Barcau trebuie sa inceapa lucrul in padurea din Marca. Pentru aceasta, este bine sa fie clara situatia acestei paduriI, a spus Anamaria Sava, director al Departamentului pentru Relatii cu Comunitatile din cadrul Companiei Bechtel. Elena Musca, directorul Muzeului Judetean de Istorie si Arta Salaj – Zalau, a spus ca nu s-a putut intra, inca, in padure, dar la momentul evaluarii, arheologii nu au gasit artefacte. Oricum, a spus Elena Musca, exista un protocol cu Muzeul National, ca acesta sa furnizeze aparatura care sa permita cercetarea rapida a padurii. IAcest kilometru va mege repede. Mai exista in alta parte o asezare paleolitica. Nu avem in cadrul muzeului un specialist in paleolitic, dar subcontractantul lucrarilor ne-a asigurat ca in maxim o luna si jumatate finalizeaza cercetarea situluiI, a spus Elena Musca.

Alte discutii au privit numarul salajenilor care au fost angajati de constructorul autostrazii de la inceputul anului si pana in prezent. Potrivit Gabrielei Pontos, reprezentant al Departamentului de Resurse Umane din cadrul Companiei Bechtel, in cele 11 luni ale lui 2007 si-au gasit slujbe pe santierele din Cluj si Bihor peste 100 de salajeni. In momentul de fata, Bechtel cauta spre angajare persoane calificate in meseriile de sudori si operatori statii de betoane automate.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »