Comerciantii salajeni se inghesuie sa-si schimbe certificatele de inregistrare fiscala

Magazin Salajean 22 ianuarie 2008 0

Intrarea in vigoare, incepand cu 1 ianuarie, a noului cod CAEN, a marit substantial numarul comerciantilor care trec in aceste zile pragul Oficiului pentru Registrul Comertului (ORC) Salaj, pentru a-si schimba certificatele de inregistrare fiscala. Dupa cum se stie, editia revizuita CAEN afecteaza operatorii economici care, in masura in care au in obiectul de activitate clase CAEN care au fost schimbate, urmeaza sa isi recodifice activitatile economice pe care le desfasoara si sa schimbe certificatul de inmatriculare. Modificarile presupun,in primul rand, o hotarare a Adunarii Generale a Asociatilor (sau actionarilor) si un act constitutiv actualizat, urmat de schimbarea certificatului de inregistrare si a certificatelor constatatoare de avizare. Costurile minime ale acestor modificari se ridica la circa 500-600 de lei. Desi nu este prevazut un termen limita pentru realizarea modificarilor prezentate mai sus, acestea vor fi impuse de interactiunea firmelor cu alte institutii. Ca exemplu, bilantul contabil pentru 2008 va trebui depus conform noilor coduri CAEN. De asemenea, prezenta la unele licitatii, in special in sistemul de stat, ar putea fi conditionata de prezentarea unor certificate de inregistrare fiscala.

Revizia a doua a codului CAEN aduce o schimbare radicala, apreciaza Laura Eugenia Vadan, director ORC de pe langa Tribunalul Salaj. Structura noului nomenclator este mult mai complexa decat cea actuala, numarul claselor CAEN se va majora cu 20 la suta, de la 514 la 615. Vor exista, in acelasi timp, si numeroase schimbari de coduri. Aproape 58 la suta din modificarile preconizate de coduri vor avea o natura complexa. Modificarile in CAEN Rev.2 vizeaza in principal: detalierea unor activitati, delimitarea activitatilor de reparare, intretinere si instalare masini si echipamente de activitatile de productie, detalierea activitatii de comert cu amanuntul in comert cu amanuntul efectuat prin standuri, chioscuri si piete, evidentiindu-se separat comertul cu produse alimentare, cu textile si cu imbracaminte, crearea unei noi sectiuni Tranzactii imobiliare si trecerea activitatii de dezvoltare si promovare imobiliara la sectiunea Constructii, delimitarea serviciilor care necesita un grad inalt de pregatire de serviciile ce sustin activitatile generale ale intreprinderilor care nu necesita cunostinte specializate, prin crearea a doua noi sectiuni: activitati profesionale, stiintifice si tehnice, respectiv activitati de servicii administrative, activitati de servicii suport. Nu au fost efectuate modificari la sectiunile hoteluri si restaurante, activitati ale gospodariilor private, activitati ale organizatiilor si organismelor extrateritoriale.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »