Comercializarea produselor expirate – sanctionata drastic

Magazin Salajean 23 februarie 2007 0

Conform tematicii saptamanale, inspectorii din cadrul Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj au desfasurat, in cursul saptamanii trecute, 48 de controale la agentii economici din judet. Actiunile au avut ca obiectiv verificarea prevederilor legale atat in cadrul vanzarilor cu soldare, cat si in ceea ce priveste prevenirea efectelor consumului de tutun. Aurora Sabou, directorul executiv al OJPC Salaj, a declarat ca 38 de societati verificate au incalcat legislatia in domeniu, iar alti 4 agenti au fost sanctionati contraventional cu suma de 5.300 RON.

Tot in cursul saptamanii trecute, inspectorii au cercetat si solutionat 12 reclamatii primite de la consumatori. Acestia sesizau ca o parte din produsele electrocasnice erau defecte in perioada de garantie, iar altele erau neconforme. Toate reclamatiile care s-au dovedit a fi intemeiate au fost solutionate in favoarea consumatorilor, iar agentii economici au fost obligati sa repare, sa inlocuiasca sau sa restituie contravaloarea bunurilor, in functie de prevederile legale.

O alta plangere adusa la cunostinta OJPC de catre consumatori, a vizat produsele alimentare, mai exact, cele expirate. Cazul a fost sesizat intr-o unitate din mediul rural, agentul economic fiind sanctionat contraventional cu suma de 4.000 RON. Reamintim societatilor ca vanzarea produselor expirate se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 4.000 RON. De asemenea, se pot lua si masuri extreme, cum ar fi inchiderea unitatii respective, a precizat Sabou. Totodata, a mai fost rezolvata si o reclamatie care se referea la serviciile bancare. Consumatorul reclama faptul ca, in afara ratei lunare din graficul de rambursare, este obligat sa plateasca inca 3,5 RON, considerat ca un comision pentru administrarea contului. De aceasta data, castig de cauza a avut unitatea bancara, deoarece in contractul incheiat intre consumator si institutie se mentiona ca banca isi rezerva dreptul de a schimba comisioanele si taxele bancare, iar instiintarea se face prin afisare la sediul unitatii. Cu alte cuvinte, pentru a nu ajunge in situatii similare, consumatorii trebuie sa citeasca cu atentie acel contract, doar apoi sa il semneze.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »