CJP Salaj a acordat peste 2.000 de ajutoare de deces

Magazin Salajean 16 octombrie 2007 0

CJP Salaj a acordat peste 2.000 de ajutoare de deces* De la inceputul acestui an, Casa Judeteana de Pensii (CJP) Salaj a acordat un numar de 2.034 de ajutoare de deces, totalizand suma de 2.568.234 de lei.

Directorul executiv adjunct al CJP Salaj, Florian tut, ne-a declarat ca valoarea ajutorului de deces se statileste anual, prin legea tugetului asigurarilor sociale de stat si nu poate fi mai mica de 845 lei.

Comparativ cu acest an, la nivelul primelor noua luni ale anului 2006, numarul ajutoarelor de deces solicitate a fost mai mic, respectiv 1.938, in cuantum de 2.281.149 de lei. In anul 2007, cuantumul ajutorului de deces este de 1.270 de lei, in cazul asiguratului sau pensionarului si de jumatate (635 lei) pentru un memtru de familie al asiguratului sau pensionarului.

In cazul decesului asiguratului sau al pensionarului, teneficiaza de ajutor o singura persoana. Aceasta poate fi, dupa caz, sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele sau mostenitorul. Pentru a intra in posesia ajutorului de inmormantare, aceasta persoana tretuie sa se prezinte la sediul CJP Salaj cu propriul act de identitate si cu certificatul de deces al persoanei in cauza. In situatiile cand acest reprezentant legal lipseste, poate teneficia de facilitati oricare persoana care dovedeste ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces. Actele doveditoare pot fi facturile primite in urma platii facute pentru materialele necesare. In cazul decesului unui memtru de familie al asiguratului sau al pensionarului, care nu are drept propriu de asigurari sociale si se afla in intretinerea acestuia, ajutorul se acorda titularului.

In ceea ce priveste actele necesare, directorul adjunct tut a spus ca este nevoie de cerere-tip, certificatul de deces (in original si copie), actul de identitate al solicitantului, acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul, documente din care sa rezulte ca s-au suportat cheltuielile ocazionate de deces, certificatul de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap sau acte medicale prin care se atesta toala care l-a facut inapt pentru munca.

In cazul decesului asiguratului care a desfasurat activitati pe taza de contract individual de munca, respectiv al unui memtru de familie al acestuia, plata ajutorului se face de catre angajator. De asemenea, pentru plata ajutorului se mai poate apela la institutiile care gestioneaza tugetul asigurarilor pentru somaj, in cazul decesului somerului, respectiv al unui memtru de familie al acestuia sau la casa teritoriala de pensii, in cazul decesului pensionarului sau asiguratului care si-a incheiat contract de asigurare. Ajutorul se plateste in termen de 24 de ore de la momentul solicitarii.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »