CJ Salaj va plati drumurile distruse de Bechtel

Magazin Salajean 14 august 2007 0

CJ Salaj va plati drumurile distruse de Bechtel

Presedintele Consiliului Judetean Salaj, Tiberiu Marc, a declarat ca propunerea inaintata Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi de a trece in subordinea ei drumurile judetene afectate grav de traficul greu pentru Bechtel a fost respinsa, astfel ca si pe viitor CJ va fi nevoit sa sustina din fonduri proprii intretinerea lor. Drumurile judetene din Salaj utilizate pentru transportul de materiale de constructii la Autostrada Transilvania sunt puternic afectate de traficul de masini de tonaj greu, dar, desi am facut o propunere ca ele sa treaca in administrarea Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi, raspunsul a fost negativ. Ni s-a comunicat ca nu exista nici o posibilitate ca intretinerea drumurilor sa fie suportata de Compania de Drumuri si ca responsabilitatea de a le aduce la starea initiala revine constructorului.

Referitor la constructor, Tiberiu Marc a spus ca in ultima discutie cu oficialii Companiei Bechtel, acestia si-au aratat intentia de a lucra cat mai serios la realizarea autostrazii, deci implicit, si la refacerea drumurilor judetene. Numai ca, a admis presedintele CJ, proiectul de realizare a autostrazii este unul lung, care se poate intinde in timp mai mult decat este prevazut in contract. In aceste conditii, CJ Salaj va fi nevoit sa se descurce cu intretinerea drumurilor.

Drumurile vor fi puternic afectate. O parte vor fi reabilitate de Consiliul Judetean, o parte de Compania Nationala de Drumuri si Autosrtazi. Cum raspunsul pe care l-am primit a fost negativ, nu exista o alta varianta decat de a aloca mereu fonduri pentru intretinerea lor. Posibilitatile financiare pe care le avem sunt limitate si, ca sa ne descurcam, va trebui sa vitregim alte zone ce au nevoie de bani, a spus Marc.

Promisiunile lui Ludovic Orban

In urma cu aproximativ o luna si jumatate, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a vizitat Salajul si a promis fonduri pentru reabilitarea drumurilor, dar judetul nu a primit banii respectivi. Despre acest fapt Marc a spus ca la nivel declarativ poti spune multe. De cand a fost ministrul aici am primit 15 milioane de lei pentru drumuri, fata de 140 de milioane de lei cat este necesar. Potrivit sursei citate, situatia drumurilor din Salaj este atat de grava incat este dificil de stabilit chiar si care drumuri au ramas intregi si nu au fost afectate de traficul greu pentru Compania Bechtel. Marc a informat recent ca, zilnic, Salajul este tranzitat de 1.800 de masini de tonaj greu din judet, la care se adauga masinile ce vin din judetele aferente pentru a transporta materiale de constructii din Salaj. Fiecare astfel de masina face trei curse pe zi, iar problema va fi amplificata in momentul in care vor incepe lucrarile pentru realizarea autostrazii in Salaj.

Presedintele CJ Salaj a declarat ca daca situatia se va agrava va dispune blocarea accesului masinilor de tonaj greu pe podurile cu capacitate portanta mica prin amplasarea unor dispozitive la inaltime care sa permita doar trecerea autoturismelor.

Reamintim ca, de cand a inceput realizarea Autostrazii Transilvania, drumurile din Salaj au fost devastate din cauza traficului greu ce asigura materiale de constructii pentru Bechtel. Din aceasta cauza, CJ Salaj a propus cu o luna si jumatate in urma ca drumurile judetene sa fie preluate de Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi pana cand se va construi Autostrada Transilvania. La finalul investitiei, drumurile ar fi trebuit sa treaca iar la CJ, macar in starea in care acesta le-a predat.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »