Chiar daca numarul masinilor este de zece ori mai mare decat cel al parcarilor: Parcarea ilegala in Zalau va fi sanctionata la sange

Magazin Salajean 15 ianuarie 2009 0

Chiar daca numarul masinilor este de zece ori mai mare decat cel al parcarilor: Parcarea ilegala in Zalau va fi sanctionata la sange* masinile parcate neregulamentar vor fi ridicate de doua autoutilitare, cumparate de firma cu care municipalitatea a incheiat un contract in acest sens

* pentru recuperarea masinilor, din aceasta luna, soferii vor trebui sa plateasca aproape de trei ori mai mult

Daca pana in prezent tariful practicat de societatea Doralex Euro – firma care ridica si transporta masinile parcate ilegal in municipiul Zalau, era de 70 lei, nu peste multe zile, soferii care au parcat neregulamentar vor avea parte de o surpriza neplacuta, astfel incat vor trebui sa scoata din buzunare mult mai multi bani, si anume 200 de lei. Practic, acest lucru se va intampla in cazul in care consilierii locali vor aproba un Proiect de Hotarare privind modificarea tarifelor practicate pentru activitatea de ridicare, transport, depozitare, paza si eliberare a autovehiculelor si remorcilor stationate neregulamentar sau abandonate pe domeniul public al municipiului Zalau. O decizie in acest sens ar urma sa fie luata de consilierii municipali in data de 19 ianuarie, cand va avea loc urmatoarea sedinta de Consiliu local.

Daca-i musai, cu placere

Potrivit unui referat intocmit de catre Comisia de analiza a modificarilor la tarifele practicate de firma Doralex, la aceasta data, activitatea de ridicare a masinilor parcate neregulamentar in Zalau se face cu o singura autospeciala, care poate face fata doar saltarii masinilor mici. Astfel, pentru a putea ridica si masinile de tonaj mare, operatorul a achizitionat o autospeciala pe care intentioneaza sa o puna la treaba.

De asemenea, mai aflam ca, doar in decursul a 10 luni, mai precis in perioada ianuarie – octombrie 2008, firma operatoare a ridicat 1.600 de automobile care stationau neregulamentar pe domeniul public. Mai mult, aceeasi Comisie sustine ca tarifele practicate de societatea Doralex sunt foarte mici, fapt pentru care soferii parcheaza neregulamentar, multi dintre acestia fiind nepasatori fata de achitarea taxei.

Pe de alta parte, operatorul isi motiveaza solicitarea de majorare a tarifelor ca urmare a cheltuielilor mari pe care le va avea in contextul in care va actiona cu doua masini. Si, cum toate drumurile duc la… Serviciul de Incasari Taxe si Impozite Locale, municipalitatea cere consilierilor locali sa voteze acest Proiect de Hotarare, in conditiile in care, odata cu cresterea numarului de masini ridicate, dar si a tarifelor, urmeaza sa dospeasca si sumele pe care operatorul este obligat sa le vireze la bugetul local. Mai precis, pentru fiecare tarif aplicat celor care isi parcheaza masina neregulamentar, Doralex varsa la bugetul local 12 la suta din incasari. In fine, iata care sunt si noile tarife pe care consilierii locali urmeaza sa le aprobe: ridicare autovehicul – de la 30 la 70 de lei; ridicare remorca – de la 20 la 60 de lei; ridicare si transport autovehicul – de la 70 la 200 de lei etc. Ca atare, pentru a-si putea recupera masina, este foarte posibil ca, din aceasta luna, soferii indisciplinati vor fi obligati sa plateasca aproape de trei ori mai mult decat in prezent.

De zece ori mai putine parcari decat masini

Cred ca nu reprezinta o noutate pentru nimeni faptul ca, in ultima perioada, in Zalau, numarul masinilor a cunoscut o crestere exploziva, in vreme ce numarul locurilor de parcare a crescut si el, insa aproape nesemnificativ. In Zalau sunt 2.843 de spatii de parcare. Dintre acestea, 1.923 sunt locuri de parcare cu plata, iar alte 887 sunt parcari de resedinta. Amenajarea de spatii noi de parcare este o preocupare constanta a administratiei locale. Incercam sa punem in valoare acele parcari care exista in cartiere, prin amenajarea lor. De asemenea, avem in vedere demolarea copertinelor si con-structiilor neautorizate din oras, pentru reorganizarea zonei si cresterea numarului de parcari publice, a facut cunoscut, nu cu mult timp in urma, purtatorul de cuvant al Primariei Zalau, Manuela Ghiurutan.

In momentul de fata, Zalaul are o singura parcare subterana cu plata, privata, in care se ingramadesc doar 75 de locuri, si care este situata langa sediul central al Raiffeisen Bank. Cu toate acestea, presupun ca din comoditatea anumitor soferi, majoritatea spatiilor de aici raman neocupate. De vina pentru aceasta situatie poate fi si ecranul electronic din fata parcarii, pe care mai mereu se afiseaza faptul ca numarul parcarilor libere este… zero. Cu toate acestea, prezenti la fata locului, situatia reala era cu totul alta. Mai mult, avand in vedere si faptul ca masinile de mare tonaj sunt garate in spatiile detinute de agentii economici, in Zalau (fara sa luam in calcul autoturismele aflate in tranzit), raman circa 30.000 de autoturisme inghesuite pe nici macar 3.000 de locuri de parcare.

S-au cautat solutii

Pentru a cauta anumite solutii vizavi de problema parcarilor si, implicit, a fluidizarii traficului rutier din Zalau, la finele anului 2008, la sediul Institutiei Prefectului Judetului Salaj, a avut loc o reuniune de lucru la care au participat reprezentanti ai institutiei amintite, Politiei Municipiului Zalau, Serviciului Politiei Rutiere, Biroului Siguranta Circulatiei pentru Mediul Urban, DGADP si Primariei Zalau. Daca in urma discutiilor purtate s-au stabilit anumite masuri, ca de exemplu infiintarea a doua noi sensuri unice, prevazute cu locuri de parcare (strada N. Titulescu – sens unic urcare si strada Crinului – sens unic coborare), fapt pus in practica de altfel, decizia privind constituirea unor echipaje formate din reprezentanti ai Politiei Municipiului Zalau si ai Politiei Comunitare, care sa actioneze in scopul fluidizarii traficului pe strada Unirii – zona situata in spatele Institutiei Prefectului, a fost una dintre hotararile pe care incepe sa se astearna praful. La fel si masura privind infiintarea unei strazi cu sens unic, mai precis cea din fata Institutiei Prefectului, acolo unde parcheaza, de obicei, limuzinele stabilor de la Consiliul Judetean si Prefectura. Si asta in conditiile in care institutiile aminitite au o parcare interioara, folosita uneori doar pentru parcarea masinilor de serviciu.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »