Centru de marketing turistic de 200.000 de euro pentru trei comune

Magazin Salajean 1 septembrie 2011 0

Centru de marketing turistic de 200.000 de euro pentru trei comune

Autoritatile locale din Horoatu Crasnei au inaintat spre avizare, la Agentia de Dezvoltare Regionala Nord-Vest, documentatia necesara amenajarii unui centru de informare si marketing turistic care sa deserveasca trei comune: Buciumi, Cizer si Horoatu Crasnei. Respectivul centru va fi deschis pe drumul DJ 108G, in acest sens urmand sa fie investiti nu mai putin de 200.000 de euro, bani asigurati din Fondul European pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala – Masura 313, ne-a declarat primarul comunei Horoatu Crasnei, Petru Simon. „De indata ce vom obtine avizul respectiv, vom putea demara lucrarile, constructorul care se va ocupa de acest proiect fiind SC Eurotrans Simleu Silvaniei”, a declarat edilul. Potrivit sursei citate, prin investitia respectiva se urmareste dezvoltarea turismului in zona si atragerea unui numar cat mai mare de vizitatori, satele avand potential turistic nu doar prin amplasament, ci si prin faptul ca au si obiective istorice si de legenda care merita toata atentia. Astfel, daca in comuna Buciumi, castrul roman poate fi un pol de atractie pentru pasionatii de istorie, iar in satele comunei Cizer, arhitectura caselor este deosebita, la Horoatu Crasnei legendele se imbina armonios cu istoria.

Apa si legenda: „Fantana leacurilor”

Potrivit primarului Simon, in comuna se gasesc o biserica reformata veche, cu o poveste cat se poate de interesanta, limesul roman, dar si o „Fantana a leacurilor” care izvoraste o data in an, de Rusalii. „<< Fantana leacurilor >> se afla sub culmea Mesesului, intr-un loc numit de localnici Poiana Mesesului. Apa izvoraste doar o singura data in fiecare an, de Rusalii, iar izvorul curge timp de o luna, dupa care seaca pana in anul urmator. Oamenii merg si iau apa considerand ca ea ajuta la vindecarea unor boli”, a declarat edilul.

Batranii comunei asociaza locul si cu o legenda care nu a fost consemnata in scris in niciun document, dar care povesteste ca, in vremea voievodului Gelu, o oaste maghiara condusa de generalul Tuhutum a incercat sa patrunda in Transilvania prin aceasta „poarta” meseseana. Voievodul Gelu a respins, insa, atacul vrajmasilor intr-o batalie care s-a soldat cu atat de multe pierderi de ambele parti, incat apa unui parau din zona s-a inrosit. Un soldat ramas in urma a ajuns cu intarziere la locul bataliei, unde, inainte de a vedea oamenii cazuti in lupta, a dat cu ochii de apa rosie a paraului, lucru ce i-a fost de-ajuns pentru a intelege soarta tragica pe care a avut-o armata maghiara. Cu cea mai mare graba, soldatul a facut calea intoarsa pentru a preveni ariergarda maghiara, care, intr-adevar, a ocolit locul bataliei si a patruns in interiorul arcului carpatin prin alta zona. Din acea vreme straveche, paraul cu pricina poarta numele de „Paraul secuiului”, locul unde s-a dat batalia este numit „Dealul Secuiului”, iar legenda este una dintre cele mai vechi care trec din generatie in generatie, in Horoatu Crasnei.

Pentru acest proiect, durata de realizare a investitiei este de trei ani de la data semnarii contractului, dar potrivit primarului, centrul de informare turistica va fi construit mult mai repede.

Obiceiuri si produse alimentare traditionale

Tot pentru promovarea comunei Horoatu Crasnei, administratia locala intentioneaza obtinerea unei finantari in valoare de 200.000 de euro prin Programul Operational Regional, banii urmand sa fie utilizati atat pentru punerea in evidenta a obiceiurilor si traditiilor populare, cat si pentru prezentarea, catre publicul larg, a unor produse alimentare traditionale. „In comuna se produce miere poliflora de o foarte buna calitate, iar dintre produsele alimentare traditionale amintesc cocarada cu branza, cu branza si marar sau cu varza dulce sau acra”, a spus edilul, precizand ca acestea sunt doar cateva din elementele care pot constitui o altfel de prezentare a comunei in randul turistilor. De asemenea, autoritatile locale considera ca, odata ce va fi bine promovata, comuna ar putea prezenta interes crescut si pentru potentialii investitori in agro-turism.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »