Cariera de la Stana reaprinde scandalul dintre municipalitate si Ovidiu Tender

Magazin Salajean 20 septembrie 2011 0

Cariera de la Stana reaprinde scandalul dintre municipalitate si Ovidiu Tender

Municipalitatea considera legala retragerea concesiunii asupra terenului de la Stana unde firma omului de afaceri timisorean Ovidiu Tender intentiona sa deschida o exploatatie de ghips. Consiliul Local Zalau a retras dreptul de concesiune asupra terenului din Stana, de 164.400 de metri patrati, unde ar fi urmat sa se deschida o cariera de ghips.

Firma SC Tender SA a acumulat peste 180 de zile de intarziere la redeventa datorata Primariei Zalau pe trimestrul IV al anului 2010 si pentru trimestrele I si II din acest an, motiv pentru care in 18 iulie 2011 s-a adoptat la nivelul Consiliului Local hotararea nr.159 pentru retragerea concesiunii din favoarea firmei Tender asupra terenului necesar investitiei. Reprezentantii administratiei locale au pus in vedere agentului economic sa efectueze plata restantelor pana in 10 iunie, obligatie ce nu a fost respectata. In schimb, firma Tender a adresat municipalitatii o plangere prealabila, in data de 29 august 2011, prin care a solicitat revocarea hotararii din luna iulie, aratand ca a fost achitata valoarea datorata si nu a depasit doua trimestre de la scadenta, cum era prevazut in contract. Mai mult, firma a justificat ca a efectuat plati in 14 iulie, 18 iulie si 11 august.

La aceasta data, Primaria Zalau, respectiv, consilierii locali considera ca hotatarea adoptata in cursul lunii iulie este legala, deoarece s-a tinut cont de prevederile legale in vigoare si de clauzele contractului de concesiune. SC Tender cere, insa, revocarea acesteia (a HCL 159/18 iulie 2011), ea fiind de natura sa prejudicieze societatea. Totodata, reprezentantii firmei Tender mentioneaza ca sunt incalcate clauzele contractului de concesiune, deoarece societatea a achitat redeventa datorata.

Reiteram faptul ca deschiderea exploatarii de la Stana a fost tergiversata de nevoia realizarii unui drum ocolitor pentru autovehiculele de mare tonaj. Aceasta conditie a fost impusa in urma reactiei vehemente a localnicilor, inca din 2008. Ei au invocat faptul ca deschiderea unei cariere prin care sa fie exploatate resursele de ghips din zona ar afecta infrastructura locuintelor si drumul. Proiectul prin care masinile de mare tonaj ar putea sa foloseasca o alta ruta, peste culmea Mesesului si sa ajunga direct la cariera, nu a mai fost pus in practica, deoarece necesita fonduri consistente. Pe de alta parte, s-au iscat probleme legate de posibilele retrocedari care ar fi trebuit sa fie facute si care ar fi putut atinge suprafata concesionata firmei. Cariera de ghips de la Stana este una din cele patru de acest fel existente in Romania, iar pentru exploatarea ei redeventa ce i-a revenit la plata firmei SC Tender SA a fost de 2 euro pe metrul patrat, suma trebuind sa fie achitata in zece ani.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »