Autoservire pentru locurile de munca vacante

Magazin Salajean 6 aprilie 2012 0

Autoservire pentru locurile de munca vacante Somerii salajeni isi pot identifica, de acum, cu mai multa usurinta un loc de munca. Persoanele aflate in cautarea unui job au la dispozitie, de ieri, la sediul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca Salaj un sistem informatic care le permite cautarea unui loc de munca vacant si conditiile oferite de angajator. Sistemul de autoservire, cum l-a denumit, ieri, in cadrul unei conferinte de presa, directorul AJOFM Salaj, Romeo Sarca, vine atat in sprijinul somerilor, cat si al functionarilor publici din institutie, care sunt degrevati de o parte din volumul de munca. Salajenii au astfel, posibilitatea de a accesa date de pe piata muncii, nemaifiind nevoie sa se adreseze salariatilor AJOFM. Sistemul informatic, respectiv, centrul de tip self-service, amplasat la parterul agentiei din Zalau, este compus din echipamente IT: imprimanta, calculatoare, touch-screen, care ofera posibilitatea efecturarii mai multor aplicatii pentru beneficiari (declaratii info-chiosc, locurile de munca vacante-LMV info-chiossc, afisare electronica, sau viza de somer). Dupa cum a explicat Romeo Sarca, declaratiile infochiosc necesita utilizarea unei aplicatii informatice care ruleaza pe terminale de tip Kiosk, cu ecrane tactile, operarea facandu-se prin atingerea ecranului. Aceasta aplicatie da posibilitatea de depunere a aplicatiilor la fondul de somaj fara interventia unui functionar public. Aplicatia Proself LMV infochiosc, este destinata persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca vacant, Proself AE este destinata atat persoanelor fizice, cat si agentilor economici, prezentand date actualizate de pe piata muncii. Nu in cele din urma, sistemul Proself viza, va fi dat in functiune din momentul in care legislatia va permite utilizarea amprentei digitale. La nivel national s-au creat 47 de centre de tip self-service in toate judetele in cadrul proiectului Proself Promovarea serviciilor de tip self-service, contractat in anul 2009 de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca. Obiectivul acestui demers este modernizarea si flexibilizarea sistemului de furnizare a serviciilor publice de ocupare. Prin dezvoltarea unui sistem de furnizare de informatii in regim de autoservire in vederea orientarii, formarii, dezvoltarii profesionale sau integrarii socio-profesionale, proiectul contribuie la transformarea Serviciului Public de Ocupare intr-o structura flexibila, transparenta si orientata in special spre nevoile si asteptarile concrete ale cetatenilor.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »