Atenţie, şoferi! De la mijlocul lunii mai, Poliţia Rutieră va fi non-stop cu ochii pe voi!

De la mijlocul lunii mai, fiecare şofer care depăşeşte viteza regulamentară pe drumurile din municipiu, forţează culoarea galbenă a semaforului ori trece pe roşu se va trezi cu sancţiunea aferentă în cutia poştală. Luni dimineaţa, în doar trei ore, pe un singur sens de mers, opt conducători auto au fost surprişi de aparatele de supraveghere apăsând prea tare pe accelaraţie.

Municipalitatea va încheia un protocol de colaborare cu Poliţia Rutieră, prin care toţi şoferii care nu respectă regulile în trafic vor fi sancţionaţi, în baza imaginilor surprinse cu echipamentele performante amplasate în 11 intersecţii din Zalău. Protocolul respectiv ar putea fi încheiat la mijlocul lunii mai, după care datele înregistrate la centrul de control al traficului vor fi transmise Poliţiei.
Imaginile cu cei care nu respectă regulile de circulaţie vor fi stocate timp de 30 de zile şi, întrucât aparatele care le înregistrează sunt omologate, ele sunt recunoscute de către instanţă.

Imperfecţiunile vor fi corectate pe parcurs
Autorităţile au recunoscut că sistemul este „perfectibil” şi că se impun anumite modificări la partea de soft. Aceste imperfecţiuni sunt de neglijat, dau de înţeles oficialii, dacă luăm în calcul avantajele pe care le implică.
„Avem un sistem ce înseamnă echipamente noi, inteligente. Deja am observat îmbunătăţiri ale fluxului pe traficul rutier şi pe cel pietonal. În plus, va creşte siguranţa în trafic, în condiţiile în care sistemul îi va înregistra automat pe cei care depăşesc viteza regulamentară, depăşesc neregulamentar ori forţează galbenul la semafor”, a declarat marţi, în cadrul unei conferinţe de presă prilejuită de recepţia lucrărilor, Radu Căpîlnaşiu, primarul municipiului Zalău.
Potrivit lui Dan Oprea, director dezvoltarea afacerilor în cadrul UTI, firmă care a implementat sistemul în cauză, printre beneficiile investiţiei se numără reducerea timpilor de călătorie, costuri mai mici pentru întreţinerea sistemului, reducerea congestiilor, a opririlor, dar şi a noxelor.
„Sistemul presupune nişte senzori în cele 11 intersecţii, care măsoară traficul. Datele culese sunt transmise la dispecerat, unde există un software care le analizează, iar cu ajutorul unor strategii de control, se iau decizii, astfel încât parametrii intersecţiei variază. Sistemul este deschis, permiţând interfaţarea cu alte sisteme de management, cum ar fi sistemul de management al flotei de transport în comun sau autovehiculele aparţinând Ambulanţei, ISU ori Poliţie, în vederea primirii de la acestea a cererilor de prioritate”, a explicat reprezentantul UTI. Acesta a mai spus, că, din informaţiile pe care le deţine, Zalăul va fi primul oraş din România care are dispozitive de penalizare a şoferilor care trec pe roşu.
În opinia comisarului şef de poliţie Gelu Cordea, şeful Poliţiei Municipiului Zalău, graţie sistemului de monitorizare a traficului, „vom reuşi să-i domolim pe vitezomani”. De altfel, echipamentele au surprins deja câţiva conducători auto care goneau pe bulevard cu peste 100 de kilometri la oră. În lipsa protocolului cu Poliţia, vitezomanii au scăpat fără nicio amendă, însă de la mijlocul lunii mai, teribilismul lor îi va arde la buzunare.
„Am primit mai multe semnale din partea unor şoferi nemulţumiţi de cum funcţionează acest sistem. Este foarte greu să ne creăm o imagine de ansamblu dacă circulăm doar pe un traseu anume. Am încercat să eliminăm unele anomalii care existau şi încă mai sunt nişte corecturi pe care vreau să le facem. Pe ansamblu, circulaţia în Zalău se desfăşoară bine”, a mai spus Cordea.

Sistem de management al traficului pe 3,5 kilometri
Montarea camerelor video în 11 din cele mai aglomerate intersecţii ale Zalăului s-a făcut în cadrul proiectului „Sistem de management al traficului în municipiul Zalău”. Prin proiectul în cauză a fost implementat un sistem inteligent de management al traficului pe un traseu de 3,5 kilometri, incluzând 11 intersecţii sau treceri de pietoni în zona b-dul Mihai Viteazul şi strada T. Vladimirescu – Gh. Lazăr – A. Şaguna – zona de trafic greu.
Proiectul a demarat în luna decembrie 2011 şi a fost finalizat în 29 aprilie 2013, autorităţile urmărind să optimizeze circulaţia în toată zona de intervenţie urbană şi de a creşte siguranţa circulaţiei. Perioada de implementare a fost prelungită din cauza unor dificultăţi precum modificarea cadrului de reglementare, în special în domeniul achiziţiilor, şi din cauza unor probleme financiare legate de efectuarea plăţilor aferente contractelor.
Pe lângă introducerea sistemului de monitorizare prin camere video, au fost înlocuite toate semafoarele din cele 11 intersecţii, s-a implementarea un sistem de management al traficului şi un sistem de comunicaţie prin fibră optică, pe 3,5 kilometri, a fost amenajat un centru de control al traficului, s-a realizat semnalizare rutieră cu indicatoare şi marcaje şi s-au creat facilităţi pentru persoanele cu dizabilităţi.

Investiţie de peste 15 milioane de lei
Cele 11 intersecţii dotate cu sisteme inteligente de monitorizare şi control al traficului rutier sunt: bdul. Mihai Viteazul-str. Corneliu Coposu-str. Unirii-str. 22 Decembrie 1989-str. Gh. Doja (centru), bdul Mihai Viteazul-str. T. Vladimirescu (Autogară), bdul. Mihai Viteazul-str. S. Barnuţiu (Scala), bdul. Mihai Viteazul-str. Păcii (Ciuperca), bdul. Mihai Viteazul-str. Armoniei (Uz Casnic), trecere pietoni-bdul Mihai Viteazul-ITM, bdul. Mihai Viteazul-str. T. Vladimirescu (Perla), trecere pietoni-bdul Mihai Viteazul-IAIFO, str. A. Şaguna-str. Gh. Lazăr, str. Gh. Lazăr-str. T. Vladimirescu (Tribunal) şi str. Porollisum-str.T. Vladimirescu (Spitalul vechi).
În ceea ce priveşte radarele, acestea sunt amplasate pe bdul. Mihai Viteazul-sensul de urcare (spre Cluj-Napoca): zona intersecţiei cu str. Armoniei, zona intersecţiei cu str. T. Vladimirescu şi în zona interesaţi cu str. 9 Mai-Ceas şi pe bdul. Mihai Viteazul-sensul de coborâre (spre Satu Mare): zona intersecţiei cu str. C. Coposu, zona parcării mari de la Bl. A96 şi în zona ieşirii de la magazinul Lidl.
Achiziţia şi montarea camerelor video au fost cuprinse în proiectul „Sistem de management al traficului în municipiul Zalău”, finanţat prin POR. Valoarea totală a proiectului este de 15,4 milioane de lei, din care 10 milioane de lei reprezintă fonduri europene nerambursabile, 5,1 milioane de lei, finanţarea nerambursabilă de la bugetul central şi aproape 250.000 de lei, contribuţia de la bugetul local.

20 Thoughts to “Atenţie, şoferi! De la mijlocul lunii mai, Poliţia Rutieră va fi non-stop cu ochii pe voi!”

  1. Anonim

    sa ma pish in gura voastra de autoritati!!!

  2. Anonim

    sa imbunatatit traficul pe dracu de va duca de oameni dobitoci. Ce dracu sa imbunatatit daca au verde si pietonii si masinile deodata ??? Inainte prindeai toate semafoarele verzi , acuma te opresti la toate semafoarele.

  3. Cetatean

    Doar aceste semafoare ne mai lipseau in Zalau. In reste avem de toate: infrastructura, centura de ocolire, toate drumurile sunt asfaltate. Asteptam de mult aceste semafoare. Deja aveam emotii ca daca nu se monteaza o data nu o sa mai fim primii din Romania care beneficiaza de eficienta acestora.

  4. Garcea

    Am si eu o reclamatie: De ce nu s-au pus semafoare si in cartierul Meses sau in parcul din Bradet?

  5. D

    retardatii duminica toata ziua nu merg semafoarele si seara le dau drumu

  6. mata

    suntem mai rau ca in comunism!!! Sa gasit mai destepti astea din Zalau ca restul din tara sa ii arda pe locuitori, iar cei cu pile la Politie isi fac de cap , suntem cunoscuti in tara ca fiind un oras cu cei mai multi militieni flamanzi care de abea asteapta sa te arda cat despre semafoare inteligente pe dracu la intersesctia dinspre centru catre prefectura am stat de 5 ori sa se faca verde pana sa trec coloana de masini era pana la Artima tine doar 5 secunde culoarea verde, ce-a mai mare prostie sa dai verde si la pietoni si la masini sunteti incostienti? in multe intersectii asteptand sa treaca pietoni sa schimbat semaorul in rosu iar eu am ramas in intersectie in timp ce aveau deja altii verde la semafor riscand sa te accidenteze sunte-ti incopetenti nu aveti ce face cu banii nostri va platim sa va bateti joc de noi mai bine a-ti mari salarile si pensile nu sa va puneti sa furati banii de la oamenii sarmani militieni comunististi.

  7. aron

    ZALAU pe primul loc la furat pe locuitori, va platim sa ne furati,pt prostii sunt bani,ce-a mai mare porcarie mai rau ca la puscarie , incalcati dreptul la libertate si protectia datelor , mai rau ca si in puscarie suntem in Zalau. rusine conducerii tot comunism e si acum., pamant pe voi .

  8. Anonim

    Sistemul a fost proiectat de oricine numai de un specialist nu!Merge ca un lucru facut de un bebe de 2-3 ani,nu de specialisti.Nu stiu cum a primit OK din partea celor de la rutiera,ca e naspa rau.Daca dupa atata functionare cei care au facut softul inca nu l-au corectat inseamna ca sunt in afara problemei.Ar trebui sa returneze banii incasati.Daca pentru enormitatea asta s-a dat omologare,imi pun problema competentei acestor ,,omologatori”

  9. Daca la 30 km\h se acroseaza doua masini sigur nu se intampla nimic in afara de pagube materiale (ceea ce nu-i de dorit) dar sa incaleci pietonii cu masinile si la 5km/h se lasa cu victime ceea cei mult mai grav decat o bara sparta sau mai stiu eu ce tabla sifonata. Parerea mea e ca verde la masini si pietoni in acelasi timp e cel mai mare atentat la siguranta circulatiei,

  10. anonim

    PROSTIE ,ZALAUL cunoscut cu cei mai multi politai care te arde, cat despre camere de luat vederi sunt interzise , cum sa te inregistreze cineva fara acordul tau? , aici vorbim si de pietoni sau persoane care nu incalca legea acele imagini arhivate se pot folosi si sa se faca rau, sau sa te santajeze cineva ,acei angajati pot afla informatii despre anumite persoane, de exeplu, la ce ora a trecut pe o anumita strada ,stiind ca nu este la domiciliul sau ,deci se poate folosi in a face rau foarte usor sa iti sparga locuinta etc ,se pare ca nu a-ti auzit despre (protectia datelor) incalca-ti drepturile omului , nici Ceausescu nu te urmarea asa :)))))plus ca nu aveti voie sa inregistrati persoane fara acordul lor , doar a monitoriza.Cat despre semafoare ,sunt varza ,prostia ce-a mai mare ,verde si la pietoni si la masini , doua cazuri in care pietonii au fost usor accidentati din cauza asta sa intamplat de fata cu mine, noaptea cand nu exista circulatie te tine pornite sa stai ca prostul la semafor, doar incurca circulatia si blocheaza intersectile ,stand masinile blocate in intersectie pt a le oferi prioritate pietonilor pana semaforul se schimba in rosu . PROSTIE, O TAMPENIE ,AR TREBUI LUATE MASURI ,SA SE SCHIMBE PORCARIA ASTA ,CARE A MANCAT BANI DIN BUGETUL LOCAL.

  11. anonim

    Astea nu stie ce sa mai inventeze sa-i poata fura de bani pe Zalauani ,suntem cunoscuti in toata tara ca fiind un oras cu multi si flamani politai. Sistemul cu camerele si semafoarele o prostie un esec fac mai mult rau decat bine.

  12. Anonim

    pt o asa mare prostie s-au gasit bani, dar pt a termina centura ocolitoare care ar fi mai de folos nu mai sunt fonduri, sau pt multe alte chestii.

  13. Adrian

    Sistem de semnalizare inteligent !? …. da pe dracu . O sursa de a face pe bani pe „spinarea ” omului de rand. Traversarea orasului dureaza mai mult, consumul a crescut ( implicit poluarea ), etc … dar ei tot pe dos ne spun. Chiar asa fraieri ne cred ?! Ba mai mult, faptul ca sunt zone in care au verde si pietonii si masinile, creste riscul de accidentare a trecatorilor. O fi sistemul inteligent, dar nu si cei care-l administreaza si lucreaza cu el ( adica capetele luminate din Zalau , cu un singur neuron- Primar,consilieri, polititsti, etc .. ).Auzi la ei, oras mic dar avem : semafoare inteligente , episcopie …

  14. cetatean

    o prostie intr-un oras asa mic , erau prea multe semafoare, voi desteptii le-ati suplimentat pt a ingreuna si mai mult traficul si normal consumul de carburant, alte orase din tara de marimea Zalaului nici nu au semaoare ,voi a-ti montat din din 2 in 2 metri nici macar nu apuci sa schimbi viteza din treapta unu ca trebuie sa opresti iar la semafor, sunte-ti incopetenti asta face doar decat sa ingreuneze traficul , eu zic sa montati semafoare si in padure sa fie treaba facuta calumea pana la capat ,doar din banii nostri le montati, primarul este de vina ca aproba asemenea proiecte, iar cu culoare verde si la pietoni si la autoturisme este cea mai mare prostie se blocheaza intersectile si puneti in pericol pietonii iar soferi vor fii sanctionati sau lasati fara carnete pt prostia facuta de voi. RUSINE PRIMARULUI ISI BATE JOC DE ZALAU SI DE LOCUITORI

  15. Anonim

    Puneti odata dracului pe galben intermitent, sa putem circula in orasul asta, voi oricum v-ati incasat spaga…

  16. Anonim

    semafoare tampite

  17. d

    SUNTETI VARZA!!! cu sistemele voastre performante.. puneti semafoare pe varianta, saraca vai dea ea!! dar la spital unde e aproape cea mai aglomerata intersectie voi o lasati asa!!! sunteti cei mai tarii magarii:P si care sunt imbunatatirile observate IDIOTILOR ca prinzi la toate semafoarele rosu si au si pietoni si soferi verde MAGARILOR nui deajuns ca pietoni sunt niste tarani, nu se uita trec pur si simplu, ce stiu ei de condus. O MASINA O OPRESTI IN 2 PASI dupa mintea multor pietoni ce nau permis!!! acuma chiar e bn datile verde deodata cu soferi ca sigur nu se mai asigura nici unu!!! si clar asa nu va mai trebe anchete, era verde? dc nu ai oprit?

  18. anonim

    la un oras asa de mare si de circulat precum zalau asta ne lipsea radare si camere ar fi mai bine daca ar pune la fiecare semafor o camera de monitorizare si un radar

  19. zalauan

    SUNTE-TI VARZA , I SA URAT CU BINELE PRIMARULUI , PROSTI SUNTEM NOI ,CA L-AM ALES. ,DE CAND CU SEMAFOARELE ASTEA MONTATE MI-A CRESCUT CONSUMUL DE CARBURANT CU 30% IN ORAS SI LA 300 KM ZILNIC CARE II FAC SE SIMTE, ASTAI A FOST SI SCOPUL SA CREASCA CONSUMUL DE CARBURANT, SA NE BAGE MAI TARE IN CRIZA.

  20. Anonim

    Puneti pe galben intermitent, sa se poata circula ,este tot ce se mai poate face daca doriti sa mai salvati cat de cat situatia.Asta daca aveti curajul sa recunoasteti ca ati gresit cu implementarea acestui sistem.

Leave a Comment