Atentie la tepele privind locuri de munca din strainatate!

Magazin Salajean 3 februarie 2012 0

Atentie la tepele privind locuri de munca din strainatate!Persoanele care vor sa lucreze in strainatate sunt avertizate sa tina seama de cateva masuri astfel incat sa fie siguri ca obtin jobul promis. Aceste masuri sunt prezentate intr-o campanie de informare lansata, zilele trecute, de Inspectia Muncii.

Potrivit unui comunicat de presa remis de Inspectoratul Teritorial de Munca Salaj, in conformitate cu atributiile stabilite prin legea de infiintare si organizare, Inspectia Muncii verifica si respectarea prevederilor legale referitoare la protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate. Inainte de a apela la serviciile unei societati comerciale ce are ca activitate principala selectia si plasarea fortei de munca, solicitantii locurilor de munca din strainatate trebuie sa se adreseze inspectoratului in raza caruia societatea isi are sediul si in vederea solicitarii de informatii referitoare la: inregistrarea firmei la inspectoratul teritorial de munca si sanctiunile aplicate, daca a fost cazul. De asemenea, avertizam asupra faptului ca persoanele fizice nu au dreptul sa exercite activitati de mediere a angajarii cetatenilor romani in strainatate, se arata in informatia de presa.

Persoanele in cautarea unui loc de munca inafara tarii trebuie sa verifice daca, la semnarea unui contract individual de munca in strainatate, acesta cuprinde cel putin urmatoarele elemente: tara de resedinta, denumirea angajatorului cu toate datele de identificare: adresa, numar de telefon sau fax, descrierea muncii si a conditiilor de munca, durata timpului de munca si de repaus, durata contractului individual de munca, conditiile de salarizare, conditiile de transport, locuit, conditiile de protectie sociala.

Legea 156/2000 reglementeaza conditiile in care aceste societati comerciale pot desfasura activitate de selectie si plasare a fortei de munca in strainatate. Agentul de ocupare a fortei de munca trebuie sa fie o societate romaneasca ce are ca activitate principala selectia si plasarea fortei de munc, sa fie inregistrat la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza isi are sediul, sa dispuna de spatiul si de dotarile necesare pentru buna desfasurare a activitatii si sa aiba incadrat in munca personal cu experienta in domeniul fortei de munca. Totodata, angajatorul trebuie sa organizeze o banca de date care sa cuprinda ofertele si solicitarile de locuri de munca in strainatate, informatii referitoare la conditiile de ocupare a acestora si la calificarile si aptitudinile solicitantilor aflati in evidenta lor, precum si sa incheie cu persoane juridice, persoane fizice si organizatii patronale din strainatate, dupa caz, contracte care contin oferte ferme de locuri de munca. De retinut ca persoanele fizice nu au dreptul sa exercite activitati de mediere a angajarii cetatenilor romani in strainatate.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »