Armagedonul medicinii salajene a avortat un… raport

Magazin Salajean 19 octombrie 2006 0

Dupa indelungi si chinuitoare zile de asteptari, Comisia de Ancheta – desemnata din ordinul prefectului Andrei Todea sa verifice informatiile publicate de cotidianul nostru in serialul Armagedonul medicinii salajene – si-a finalizat cercetarile. Astfel, in urma anchetei facute la nivelul Spitalului Judetean Zalau, a fost redactat si un Raport, pe care am decis sa-l facem cunoscut in forma sa bruta. Pardon, originala…

RAPORT

privind constatarile Comisiei de ancheta constituite prin Ordinul nr. 225 din 3 octombrie 2006 a Prefectului Judetului Salaj, ca urmare a controalelor efectuate la Spitalul Judetean Zalau – Salaj

Controalele efectuate:

– 5 octombrie 2006: orele: 17.00, 21.00;

– 6 octombrie 2006: orele: 8.00;

– 11 octombrie 2006: orele 11.00;

In perioada 5-11 octombrie 2006, Comisia numita prin Ordinul nr. 225 din 3 octombrie 2006 al Prefectului Judetului Salaj a efectuat controale la Spitalul Judetean Zalau – Salaj, constatand urmatoarele:

1. La Unitatea de Primire Urgente (UPU):

– grupurile sanitare si vestiarul de la blocul alimentar functioneaza in incinta UPU si sunt intr-o stare avansata de degradare;

– camera de radiologie nu functioneaza, in aceasta situatie gasindu-se din anul 2000;

– microclimat necorespunzator;

– nu exista spatiu amenajat pentru triajul bolnavilor (spatiul unde se face tirajul este necorespunzator);

– nu exista protocoale de activitate pentru personalul UPU;

– spitalul nu are incadrati medici specialisti in specialitatea medicina de urgenta;

– pregatirea bolnavilor in vederea internarii se face intr-un grup sanitar degradat si necorespunzator;

– lenjeria din salonul de supraveghere este degradata;

– grupul sanitar al pacientilor supravegheati nu are aerisire;

2. La sectia Anestezie Terapie Intensiva (ATI):

– lipsesc paravanele despartitoare in compartimentul aseptic;

– unii pacienti erau cu lenjerie personala;

– microclimatul este necorespunzator;

– circuitul lenjeriei este necorespunzator (lenjeria se pastreaza in bai);

– personalul se spala pe maini la o singura chiuveta si se sterge pe maini cu un singur prosop;

– personalul care deserveste compartimentul septic si aseptic este comun;

– vizitatorii intra in spital la orice ora doresc, iar la intrarea in sectia ATI primesc halat de protectie;

– la controlul din data de 5 octombrie 2006 orele: 17.00, medicii incadrati la sectia ATI nu erau prezenti la contravizita;

3. La Blocul Operator:

– nu exista medic responsabil la Blocul Operator;

– sala de operatie septica (sala 4) este in stare avansata de degradare, cu igrasie, mobilierul fiind vechi si degradat;

– nu este afisata lista cu programarea interventiilor chirurgicale;

– instrumentul propus pentru casare este pastrat in cadrul Blocului Operator;

4. La Blocul Alimentar:

– nu exista vestiar tip filtru pentru personalul care deserveste blocul alimentar;

– depozitarea produselor de origine non-animala se face in conditii necorespunzatoare;

– spatiul pentru curatat zarzavat nu are dotare corespunzatoare;

– spatiile frigorifice pentru depozitarea produselor de origine animala au, partial, pavimentul necorespunzator si nu exista termograma;

– bucataria propriu-zisa are pavimentul necorespunzator, capacele de la sifoane sunt necorespunzatoare, lipsa site, peretii prezinta faianta sparta, tavanul nu este igienizat, ventilatia este insuficienta, iar instalatia electrica este degradata;

– dotarea cu spatii pentru pastrarea materialelor de curatenie este deficitara, nu exista sapun lichid pentru spalatul pe maini, chiuveta pentru spalarea mainilor personalului este necorespunzatoare, nu exista prosoape de unica utilizare;

– spatiul pentru depozitarea veselei necesita igienizare;

– geamurile nu sunt dotate cu sita impotriva insectelor;

Oficiile de servit masa din cadrul sectiilor nu sunt dotate corespunzator:

– chiuvetele pentru spalarea veselei sunt degradate;

– nu exista chiuvete pentru igiena mainilor personalului;

– nu exista sapun si prosoape;

– in dulapurile pentru vesela se pastreaza si alimente;

– peretii si pavimentul sunt degradate;

5. Prezenta personalului medical la program:

– nu exista un program clar de contravizita, exceptie facand sectia de medicina interna;

– programul de contravizita se efectueaza haotic;

– la data controlului din 5 octombrie 2006 : orele 17.00, la sectia de ortopedie nu era efectuata contravizita;

– s-a constatat absenta unor medici, fiind plecati la congrese de specialitate fara a fi solicitat in prealabil concediu sau zi libera;

la data controalelor, in fiecare sectie (exceptie sectia de medicina interna) erau prezenti vizitatori, aceasta situatie fiind constatata in timpul programului de dimineata, contravizita sau dupa orele 21.00.

In urma acestor constatari, consideram ca ar fi fost normal si, mai mult de atat, binevenit ca cineva, indiferent de gradul de pe epoleti, sa ia masurile care se impun. Necesare, de altfel… Cu toate acestea, potrivit spiritului nostru balcanic, cei raspunzatori de situatia existenta in cadrul Spitalului Judetean Zalau s-au limitat la a face doar cateva… recomadari. Din respect fata de aceste pagini, am decis sa nu publicam recomandarile respective. De ce? In primul rand pentru ca ne-ar pufni rasul, si-apoi ne-am da cu capul de pereti, constientizand ca inca mai avem foarte mult de lucru la capitolele: responsabilitate, profesionalism, bun simt fata de pacienti, deontologie profesinala si, de ce nu, caracter.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »