Amenzi in valoare de 300 de milioane

Magazin Salajean 18 mai 2007 0

In doar 30 de zile, inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj au aplicat sanctiuni contraventionale in valoare de 30.500 lei. Controalele au fost efectuate in piete, la producatori, distribuitori, prestatori de servicii, institutii publice si persoane fizice si au avut ca scop urmarirea calitatii produselor si serviciilor destinate consumatorilor.

Aurora Sabou, directorul executiv al institutiei, a afirmat in cadrul conferintei de presa de miercuri ca din totalul controalelor efectuate (156), 125 s-au incheiat cu procese verbale de constatare a contraventiei, restul fiind doar de constatare.

Valoarea marfurilor verificate a fost de 54.121.602, gasindu-se si produse cu abatere de la legislatia in domeniul protectiei consumatorilor, in cuantum de 423.437 lei.

Printre controalele tematice efectuate se numara cele privind calitatea si modul de comercializare a produselor specifice sarbatorilor pascale. Peste 20 de agenti economici au fost verificati, din care cinci au fost amendati cu suma de 1.400 lei. Totodata, au fost oprite temporar de la comercializare 94,6 kilograme de carne, 170 de oua, 11 kilograme produse de patiserie si 9,5 litri de vin.

Un alt raid care s-a lasat cu amenzi a fost cel care a vizat verificarea respectarii prevederilor legale privind denumirea, marcarea compozitiei fibroase si etichetarea produselor textile. Pentru abaterile constatate, agentii economici au fost nevoiti sa scoata din buzunar 3.000 lei.

Pe langa aceste actiuni tematice dispuse de ANPC, in luna aprilie, am controlat respectarea prevederilor Legii 349/2002 pentru prevenirea efectelor produselor din tutun, a mai adaugat Sabou.

De asemenea, seful OJPC Salaj a mentionat ca este foarte important ca, inainte de incheierea unui contract, consumatorul sa solicite informatii complete despre serviciul ce urmeaza a fi achizitionat.

Consumatorul trebuie sa solicite un formular de contract inainte de incheierea acestuia, pe care sa il citeasca cu atentie. De asemenea, sa intrebe operatorul daca mai pot fi negociate clauzele contractuale, a mai spus directorul OJPC.

Teapa prin SMS

In cursul acestei saptamani, inspectorii au avut de a face cu o reclamatie mai aparte. O consumatoare a reclamat faptul ca a fost pacalita prin intermediul unui mesaj primit pe telefonul mobil de la un angajat al unei firme de telefonie mobila din Romania. Prin intermediul mesajului a fost anuntata ca este castigatoarea unui telefon mobil, iar pentru a putea intra in posesia premiului trebuie sa apeleze un numar de telefon. Apeland numarul cu pricina, i s-a cerut sa cumpere o cartela reincarcabila de 15 euro si sa comunice, ulterior, tot la numarul respectiv, codul cartelei, precum si datele sale personale. Evident ca, dupa ce persoana pagubita a dat informatiile cerute a ramas si fara presupusul premiu si fara cartela de 15 euro, a adaugat Sabau.

In acest caz au fost sesizate organele de politie, precum si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »