AJOFM oferă informaţii utile pentru absolvenţii promoţiei 2016

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Sălaj face cunoscut că oferă servicii absolvenţilor care se înregistrează, în termen de 60 de zile de la absolvire, la agenţia locală/punctele de lucru din raza de domiciliu, ori la alţi furnizori de servicii specializate pentru stimularea forţei de muncă acreditaţi, în vederea medierii pentru încadrare în muncă.
Pentru înregistrare ca persoană aflată în căutare de loc de muncă, absolvenţii trebuie să depună următoarele documente: actul de identitate în original şi copie; adeverinţă medicală cu menţiunea „apt pentru muncă” sau eventuale restricţii medicale; adeverinţă de la administraţia financiară cu veniturile realizate din alte surse; actele de studii şi calificare sau adeverinţă din care să rezulte absolvirea formei de învăţământ, în original şi copie.
Ca urmare a înregistrării la AJOFM, absolvenţii beneficiază de: informare şi consiliere profesională – ansamblu de servicii care are ca scop evaluarea şi autoevaluarea personalităţii în vederea orientării profesionale, instruirea în metode şi tehnici de căutare a unui loc de muncă, tehnici de prezentare la interviuri de angajare etc.; medierea muncii – punerea în contact cu angajatorii care oferă locuri de muncă vacante în acord cu pregătirea, aptitudinile şi interesele lor; formare profesională – asigură iniţierea, calificarea, recalificarea, perfecţionarea şi specializarea în diferite meserii solicitate pe piaţa muncii; indemnizaţie de şomaj – absolvenţii care, într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire, nu s-au încadrat în muncă potrivit pregătirii profesionale, sunt înregistraţi la structurile ANOFM din raza de domiciliu, nu urmează o formă de învăţământ , nu realizează venituri sau realizează venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare (500 de lei), pot solicita acordarea indemnizaţiei de şomaj (aceasta se acordă timp de şase luni şi este de 250 de lei/lună); completarea veniturilor salariale – absolvenţii înregistraţi la agenţia de ocupare a forţei de muncă, care se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni beneficiază de o primă de încadrare în valoare de 500 lei. Acest ultim drept amintit se solicită în termen de maximum 60 de zile de la data angajării. Absolvenţii care primesc indemnizaţie de şomaj şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni în perioada de acordare a indemnizaţiei, beneficiază de o sumă egală cu indemnizaţia de şomaj la care ar fi avut dreptul, până la expirarea perioadei de acordare a acesteia, dacă nu s-ar fi angajat. Acest lucru se solicită în termen de maximum 60 de zile de la expirarea celor 12 luni de la data angajării.
Cât despre primele de mobilitate, AJOFM Sălaj amintește: primă de încadrare – absolvenţii care, în perioada în care li se acordă indemnizaţia de şomaj, se încadrează în muncă într-o localitate situată la o distanţă mai mare de 50 km de localitatea de domiciliu, beneficiază de o primă de încadrare egală cu de două ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data acordării; primă de instalare – absolvenţii care, în perioada în care li se acordă indemnizaţia de şomaj, se încadrează într-o altă localitate şi ca urmare a acestui fapt îşi schimbă domiciliul, primesc o primă de instalare egală cu de şapte ori valoarea indicatorului social de referinţă în vigoare la data instalării.

Leave a Comment