Ai pierdut cartea de muncă? Iată ce trebuie să faci

Dacă ţi s-a întâmplat să-ţi pierzi cartea (carnetul) de muncă, primul pas pe care trebuie să-l faci este să declari documentul pierdut printr-un anunț în Monitorul Oficial, după care să anunţi Inspectoratul Teritorial de Muncă Sălaj. Conform datelor obţinute de la consilierul Mariana Pop, de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Sălaj, cei care trec prin această problemă au de parcurs mai mulți pași.

“Situațiile sunt foarte diferite, însă, pentru toate, primul pas este declararea pierderii documentului. Din păcate, pentru ca anunțul să fie valabil, trebuie menționat în anunț seria și numărul documentului, lucru pe care nu îl pot face prea mulți, neavând la îndemână o copie a cărții. Noi oferim sprijin tuturor celor care se adresează Inspecției Muncii cu această problemă delicată, însă, pentru că situațiile diferă radical, cei în cauză trebuie să vină la sediul instituției noastre pentru a vedea, împreună, care este situația concretă și pentru a-i îndruma în mod concret, pe fiecare în parte”, a spus consilierul Mariana Pop. Toți trebuie să știe că ITM nu eliberează duplicate după cărți de muncă și nici adeverințe de vechime în numele unor angajatori. Eliberarea acestor adeverințe care să ateste vechimea într-o anumită unitate este atributul exclusiv al unității respective”.

Pentru perioadele de dinainte de 1990, va trebui să mergeți la foștii angajatori să vă elibereze adeverințe de vechime, iar dacă aceștia nu mai există trebuie să încercați la Arhivele Nationale – structura județeană.
Pentru perioadele cuprinse între 1990 până în, 01.01.2011, vă puteți adresă direct ITM-ului în raza căreia a avut sediul fostul angajator, sens în care veți depune o solicitare în care trebuie să menționati datele de identificare, nume, prenume, CNP, adresa precum și socieățile la care ați lucrat – de preferabil să scrieți numele corect și CUI-ul acestora. La solicitare veți atasa: copie C.i., copie Monitor Oficial unde ați publicat pierderea carnetului de muncă.
Pentru perioadele de după 1.01.2011, va trebui sa mergeți la foștii angajatori să vă elibereze adeverințe de vechime, iar dacă acestia nu mai exista trebuie sa încercați la Arhivele Nationale – Directia Județeană în raza căreia a avut sediul fostul angajator sau să luați legătura cu lichidatorii judiciari sau cu deținatorii legali ai arhivei acestora.

 

 

Alte articole

3 Thoughts to “Ai pierdut cartea de muncă? Iată ce trebuie să faci”

  1. Anonim

    Arhivele Nationale – Direcția Județeană Sălaj nu mai există eventual Serviciul Judeţean Sălaj

  2. Anonim

    n-ai copiat bine Negoiţă!

  3. Anonim

    Și dacă fostul angajator nu vrea să elibereze adeverință ? Eventual plângere la I.T.M., care e cumpărat (unii) cu bani…..apoi adeverință de unde ?!!!

Leave a Comment