A inceput taierea padurilor pentru Autostrada

Magazin Salajean 10 martie 2008 0

A inceput taierea padurilor pentru AutostradaDupa ce reprezentantii Ocolului Silvic Blidaru au facut demersurile necesare pentru ca padurile din zona Marca, aflate pe traseul viitoarei Autostrazi Transilvania, sa fie scoase din fondul forestier, o firma a inceput deja sa elibereze terenurile de arbori. Bogdan Sgarcitu, purtatorul de cuvant al Companiei Bechtel, ne-a declarat ca s-a taiat pana acum vegetatia forestiera din zona viaductului de la Suplacu de Barcau, asta pentru ca, desi detinute de salajeni, cele doua paduri care trebuie taiate se intind inspre Marghita, pe teritoriul administrativ al judetului Bihor. Pe raza comunei Marca, satul Port, sunt doua paduri amplasate pe aliniamentul autostrazii: una la kilometrul 5+050 – kilometrul 5+555 si a doua la kilometrul 6+640 – kilometrul 6+734. Pentru prima, documentatia privind scoaterea definitiva din fondul forestier a fost depusa la Inspectoratul Teritorial de Regim Silvic si Vanatoare Oradea, iar pentru a doua s-a obtinut deja decizia privind scoaterea definitiva din fondul forestier. Drept urmare, un subcontractor autorizat a inceput lucrarile de taiere a copacilor, momentan fiind eliberata de vegetatie forestiera portiunea cuprinsa intre Pila P1 si P2 a viaductului de la Suplacu de Barcau, ne-a spus purtatorul de cuvant.

Seful Ocolului Silvic Blidaru, Nicolae Soran, ne-a declarat ca masa lemnoasa rezultata va fi valorificata in functie de ce este prevazut in fiecare contract din cele sase pe care Compania Nationala de Drumuri si Autostrazi le-a incheiat cu proprietarii. Daca este stipulat ca masa lemnoasa sa ramana oamenilor, acestia vor avea au asigurat lemnul de foc pentru un timp, daca nu, masa lemnoasa va fi valorificata de stat.

Foraje si terasamente la Marca

In ceea ce priveste stadiul lucrarilor desfasurate in afara aliniamentului in Salaj, purtatorul de cuvant al Companiei Bechtel ne-a declarat ca s-a inceput realizarea drumului de acces care face legatura intre zona de depozitare si zona de lansare a grinzilor pe pilele viaductului. In plus, se actioneaza, in prezent, la constructia platformelor pentru forarea pilotilor de la zidurile de sprijin. In cursul lunii decembrie 2007, echipele de lucru din cadrul departamentului de terasamente au inceput lucrarile de decopertare in zona zidurilor de sprijin, intre kilometrul 6+000 – 6+606, lucrare finalizata in aceeasi luna. Avem forati, deocamdata, 24 piloti la adancimea de 11.5 metri la pila P2, dar s-au executat foraje de proba, in zona kilometrul 5+900 – kilometrul 6+200, de langa aliniamentul autostrazii. De asemenea, s-a inceput constructia platformelor pentru forarea pilotilor de la zidurile de sprijin. Printre lucrarile executate recent se numara extinderea zonei de depozitare a grinzilor U, necesare la constructia viaductului, pana acum fiind realizate 44 de grinzi din totalul de 360 necesare. Se lucreaza la drumul de acces ce leaga zona de depozitare cu zona de lansare a grinzilor pe pilele viaductului si se executa excavatii la pilele P1 si P2, ne-a spus Bogdan Sgarcitu.

Salajul va fi strabatut de Autostrada Transilvania pe 83 de kilometri. Santierul deschis de Bechtel in zona Port – Marca urmareste legarea portiunii de autostrada din Salaj cu cea care traverseaza judetul Bihor.

Reamintim ca, saptamana trecuta, Mihai Grecu, directorul Companiei Nationale de Drumuri si Autostrazi (CNAD) a anuntat ca lucrarile la Autostrada Transilvania ar putea fi sistate, din cauza ca bugetul alocat proiectului pe 2008 a fost deja epuizat. O intelegere facuta, insa, intre reprezentantii Companiei Bechtel si ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, ca prin urmatoarea rectificare de buget sa se aloce bani pentru acest proiect de infrastructura, a permis continuarea lucrarilor. A fost o discutie cu ministrul Transporturilor in care acesta ne-a promis ca, la urmatoarea rectificare de buget, vom primi banii pentru lucrari. Ca urmare, lucrarile vor fi continuate pe toate fronturile pe care le avem deschise in prezent, ne-a declarat Bogdan Sgarcitu.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »