41 de agenti economici au calcat pe bec

Magazin Salajean 21 iunie 2007 0

Inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj au efectuat, in cursul saptamanii trecute, 50 de actiuni de control la agentii economici din judet.

Aurora Sabou, directorul executiv al institutiei, ne-a declarat ca 41 dintre agentii verificati au incalcat legislatia in domeniu, iar pentru deficientele constatate toti au fost sanctionati cu avertismente.

Reclamatii solutionate

In perioada de referinta au fost inregistrate 11 reclamatii de la consumatori, dintre care trei au fost inaintate spre cercetare si solutionare Oficiului pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti, deoarece operatorul economic reclamat are sediul in Bucuresti.

O reclamatie solutionata de inspectori in cursul acestei saptamani a avut ca obiect un telefon mobil defect in perioada de garantie. In urma cercetarii s-a dovedit ca reclamatia era intemeiata, iar operatorul economic a fost obligat sa remedieze deficientele.

A doua petitie a facut referire la un operator economic care dupa ce a incasat avansul pentru montarea unui interfon nu a finalizat lucrarile in termenul prevazut in contract. In urma cercetarii, s-a constatat ca reclamatia nu era intemeiata. Operatorul a fost oprit de catre consumatori, pe motiv ca, erau nemultumiti ca odata cu interfonul nu li s-a montat si iluminatul automat cu senzor de miscare in casa scarii, clauza neprevazuta in contractul incheiat intre cele doua parti. Lucrarea a fost finalizata conform contractului.

Un alt consumator a reclamat Electrica, deoarece il notifica aproape lunar despre intreruperea curentului la un apartament, unde nu locuieste nimeni si unde consumul este zero.

In urma cercetarii reclamatiei, s-a dovedit ca la apartamentul respectiv consumatorul avea incheiat un contract de livrare a energiei electrice cu abonament, chiar daca consumul era zero, abonamentul trebuia platit lunar. Lucrurile se rezolva daca consumatorul face o cerere sa treaca la alt tip de contract fara abonament, a conchis directorul OJPC Salaj.

Conducerea OJPC adreseaza rugamintea consumatorilor de a se adresa mai intai operatorilor economici in astfel de cazuri, iar in cazul in care nu gasesc intelegere din partea acestora sau nu li se rezolva problemele sa apele la ajutorul institutiei.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »