1.600 de familii – sub protectia noilor contracte cu Compania de Apa

Magazin Salajean 10 ianuarie 2011 0

1.600 de familii - sub protectia noilor contracte cu Compania de Apa

Mai mult de 1600 de familii din blocurile municipiului Zalau si-au desemnat reprezentanti care sa semneze noile contracte de furnizare a serviciului de apa si canal. Ultimul termen pana la care reprezentantii locatarilor sau ai asociatiilor de locatari pot sa incheie contractele cu societatea Compania de Apa Somes Cluj Sucursala Salaj este 28 ianuarie 2011. Cum termenul nu va fi modificat, cei care nu respecta prevederile legale risca sa ramana fara apa.

Reprezentantii CAS Salaj avertizeaza ca pentru neplata facturii si pentru nesemnarea contractelor intre asociatiile de locatari si companie se va adopta, chiar daca este foarte nepopulara, masura de intrerupere a serviciului pentru furnizarea apei pana la incheierea noilor contracte. Potrivit directorului Sucursalei Salaj a Companiei de Apa Somes Cluj, Marcel Zaharia, pana la aceasta data s-au semnat contractele de furnizare a serviciulului de apa si canal pentru 81 de blocuri din Zalau, din 1.100, respectiv, 1.600 de familii sunt sub protectia noilor contracte. Ramane ca pana la 28 ianuarie 2011 sa semneze si reprezentatii celorlalte 1.019 de blocuri din municipiu.

Termenul limita de incheiere a contractelor cu Compania de Apa la nivel de bransamente de scari de bloc este 28 ianuarie 2011. In doua luni, s-au semnat doar 81 de contracte, cu mult sub asteptari. Marcel Zaharia a admis ca sunt foarte putine contracte semnate pana acum si a fost de parere ca locatarii mizeaza pe faptul ca termenul de 28 ianuarie va fi prelungit, ceea ce nu se va intampla. Mai apoi, locatarii nu si-au stabilit reprezentantul legal. Pe de alta parte, exista, in general, o anumita neglijenta a consumatorilor (indiferent de ce tip de serviciu ar fi vorba), in a-si incheia un contract de furnizare. Din luna noiembrie 2010 si pana acum conducerea companiei a avut intalniri cu reprezentantii tuturor scarilor de bloc care au trimis adrese prin care si-au exprimat dezacordul cu privire la incheierea contractelor. Aceste intalniri se justifica prin aceea ca am dorit sa aducem lamuriri privind contractarea serviciului de alimentare cu apa si canalizare.

Va fi aglomeratie la semnarea contractelor?

Conducerea companiei spera ca pana la termenul mentionat sa vina cat mai multi reprezentanti de scari de bloc pentru a semna contractele, pentru a se incadra in prevederile legale si totodata, pentru a evita aglomeratia. Dupa 28 ianuarie se vor face notificari catre consumatorii care nu au contract conform carora, in termen de cinci zile lucratoare le va fi sistat serviciul de furnizare al apei. Daca nici in acest interval de timp nu se semneaza noile contracte, compania va actiona pentru intreruperea apei, a avertizat Marcel Zaharia.

Din 29 ianuarie intra in vigoare noile contracte conform modelului aprobat, odata cu Regulamentul Serviciului de Apa si Canalizare adoptat pe 27 septembrie 2010. Prin acest document s-au aprobat si anexele si noul cadru al contractului, care are un alt model si clauze modificate. In plus, aici sunt incluse si aspecte legate de obligatii ale operatorului, mai mari decat cele din momentul de fata, referitoare la: anuntarea consumatorului cu privire la sistarea serviciului; obligativitatea asigurarii rezervei de apa pentru consumatori;

plata de daune daca au fost deteriorate bunuri din cauza avariilor la nivel de companie. Asa cum noi ne asumam noul contract, a subliniat dirctorul CAS Sucursala Salaj, si consumatorii trebuie sa inteleaga ca acum exista un document care reglementeaza furnizarea serviciului. Toate aceste schimbari nu simplifica munca personalului si nici nu reduce volumul de activitate din cadrul sucursalei, pentru ca: baza de date ramane aceeasi; fiecare apartament ramane in evidenta noastra cu citirea de la contor; numarul persoanelor care citesc contoarele va ramane acelasi; compania va repartiza consumul pe fiecare apartament in parte (la solicitarea locatarilor). Singurul aspect care se schimba este legat de facturi, respectiv, formularul care se va elibera va tine loc celor, aproximativ, 20 de facturi cate se realizau lunar pentru o scara de bloc.

Restantierii pot ajunge in instanta

Pentru cei care inregistreaza restante la data semnarii noilor contracte, CAS face notificari, dupa care instrumenteaza dosare prin actiuni individuale in instanta. Seful de scara isi incepe activitatea de la zero, fara restantele locatarilor. Scadenta la plata a facturilor este de 45 de zile, dupa care urmeaza penalitatile de intarziere. Marcel Zaharia recomanda evitarea acestor situatii; penalitatile pot fi impartite de seful de scara la cei care nu au achitat. In situatia in care, in mod justificat, exista cazuri in care unul sau mai multe apartamente nu au posibilitatea de plata in termenul de 45 de zile, si, deci, factura pe bloc nu poate fi platita, reprezentantul scarii sau blocului poate solicita plata esalonata, interval in care nu se intrerupe furnizarea apei, a precizat directorul CAS sucursala Salaj,

Reiteram faptul ca pe 27 septembrie 2010 s-a aprobat Regulamentul serviciului de apa si canalizare, elaborat si aprobat de autoritatile locale, prin care este reglementat modul de functionare a serviciilor de apa si canal din judetele Cluj si Salaj. Acest act, asa cum a explicat Marcel Zaharia, are la baza prevederile Regulamentului cadru elaborat de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Publice de Gospodarire Comunala si mai ales al Legii 241/2006 a serviciului de alimentare cu apa si de canalizare.

Ordinul de aprobare a regulamentului a aparut in 20 martie 2007, de cand s-au facut completari la Legea serviciilor de apa si canalizare, prin OUG 13/2008. Acest fapt a amanat elaborarea regulamentului si aplicarea lui in aria de operare. Forma agreata de autoritatile locale a intrat in vigoare din 28 septembrie 2010. Fata de situatia actuala, noile prevederi aduc modificari la modul de contractare al serviciului in spatiile condominiale, respectiv, in scarile blocurilor. Consumatorilor le-a fost trimisa, cu ultimele facturi, o scrisoare prin care reprezantantii companiei informau ca noul contract se va incheia la nivel de scara de bloc, nu individual pentru fiecare familie, iar factura se va emite, la comun, pentru intreaga scara de bloc. Termenul pana la care pot fi incheiate noile contracte este pana la 28 ianuarie, respectiv, 90 de zile de la data intrarii in vigoare a noilor reglementari. Contractele se semneaza intre reprezentantii companiei si presedintele Asociatiei de Locatari, sau de reprezentantul ales al locatarilor.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »