S-a dat startul pentru inscrierile la Bacalaureat

Magazin Salajean 10 decembrie 2009 0

S-a dat startul pentru inscrierile la BacalaureatInscrierile la bacalaureat se fac in perioada 14-18 decembrie, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii (MECI). Dar pentru ca aceasta perioada coincide cu cea a concediului fara plata a profesorilor, Ministerul Educatiei a permis scolilor sa inceapa inscrierile mai devreme. Elevii isi pot depune astfel dosarele pentru Bacalaureat si in aceasta saptamana, a anuntat Ministerul Educatiei.

Secretariatele scolilor vor ramane deschise saptamana viitoare, in perioada concediului si, implicit, a vacantei elevilor. Avand in vedere ca majoritatea unitatilor de invatamant vor fi inchise mai devreme, vacanta de iarna incepand din 14 decembrie, ministerul ofera posibilitatea inscrierii anticipate a candidatilor la Bacalaureat. De la inceputul acestei saptamani, la secretariatele liceelor elevii pot depune deja dosarele de inscriere. De mentionat este faptul nu va fi in niciun fel modificata perioada de inscrieri stabilita in calendarul MECI, respectiv intre zilele de 14 si 18 decembrie, timp in care va fi asigurata continuitatea la secretariatele liceelor, ne-a declarat Ioan Abrudan, inspectorul general scolar al Inspectoratului Scolar Judetean Salaj. In perioada 15-17 februarie, adica peste numai doua luni, elevii vor sustine proba pentru evaluarea competentelor lingvistice de comunicare orala in limba romana.

Inscrierea propriu-zisa a candidatilor

La examenul de Bacalaureat se pot inscrie atat candidatii din seria curenta, cat si cei din seriile anterioare, care nu au promovat examenul de Bacalaureat. Inscrierea candidatilor pentru acest examen se face, prin: fisa-tip informatizata, si anume, o cerere individuala de inscriere la examen, in format electronic, care cuprinde datele de identificare a candidatului si lista disciplinelor de examen pentru care acesta a optat, la secretariatele liceelor pe care acestia le-au absolvit.

Pentru candidatii din seria curenta, profesorii diriginti intocmesc tabele de inscriere la prima sesiune de Bacalaureat, in conformitate cu evidentele din licee. Tabelele cuprind optiunile pentru probele de examen si semnatura elevilor. Odata cu tabelele, profesorii diriginti depun si fisa-tip informatizata, tiparita si semnata de fiecare candidat, in care acesta isi asuma optiunile pentru obiectele de studiu prevazute pentru probele la alegere, la care doresc sa sustina examenul de Bacalaureat.

Pentru candidatii din seriile anterioare, in situatia schimbarii domiciliului in alta localitate, mentionata ca atare in buletinul ori cartea de identitate, candidatii se pot inscrie pentru a sustine Bacalaureatul la o unitate de invatamant de acelasi profil, stabilita de comisia de Bacalaureat judeteana din judetul in care se afla noul domiciliu al candidatului. In afara acestei situatii, inscrierea in alt judet este permisa numai cu aprobarea Comisiei Nationale de Bacalaureat, in urma unei cereri motivate si insotite de documente doveditoare, transmise la Directia Generala Educatie Timpurie, Scoli, Performanta si Programe.

Candidatii care au participat si au fost respinsi la sesiuni anterioare de Bacalaureat organizate incepand cu anul 2003 si care solicita recunoasterea unor probe promovate in aceste sesiuni, vor prezenta la inscriere si o adeverinta, eliberata de unitatea de invatamant absolvita, din care sa reiasa rezultatele obtinute la examenul de Bacalaureat in sesiunile mentionate. Adeverinta va preciza, pentru fiecare sesiune, disciplina sustinuta si nota obtinuta la fiecare din probe. In cazul in care candidatul nu s-a prezentat la una sau mai multe probe sau a fost eliminat din examen, acest lucru va fi mentionat in adeverinta. Adeverinta va fi semnata de directorul si de secretarul unitatii de invatamant absolvite si va purta stampila acesteia.

Pentru candidatii din anii precedenti si pentru candidatii din seria curenta, in cazul celei de a doua sesiuni, inscrierea se face, in perioada prevazuta de calendarul examenului de Bacalaureat, de catre secretariatul unitatii de invatamant pe care candidatii au absolvit-o, pe baza actelor prezentate de acestia: certificat de nastere si, dupa caz, de casatorie, un act de identitate, foaia matricola, adeverinta cu notele la probele pentru care solicita recunoasterea notelor.

Directorii unitatilor de invatamant liceal vor centraliza optiunile si vor transmite situatia comisiilor de Bacalaureat judetene pana la data de 8 ianuarie 2010.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »