Poliţiştii sălăjeni, alături de elevi în săptămâna „Şcoala Altfel”

 

Angajaţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sălaj desfăşoară, în perioada 7-11 aprilie, o serie de activităţi în grădiniţele, şcolile generale şi liceele din judeţ, în cadrul săptămânii “Să ştii mai multe, să fii mai bun”. Potrivit informaţiilor primite de la biroul de presă al instituţiei vor participa poliţişti din cadrul structurilor de prevenire, circulaţie rutieră şi proximitate. Astfel, sub genericul “Poliţist junior”, elevii vor participa la diferite concursuri cu tematică rutieră, dar şi la lansarea proiectelor de prevenire “Aleg să fiu elev eminent, nu minor delincvent”. Potrivit sursei citate, vor fi proiectate o serie de filmuleţe cu tematică de prevenire a delincvenţei juvenile, de adoptare a unor comportamente antivictimale, dar şi de educaţie rutieră.
Timp de o săptămână, începând de luni, 7 aprilie, elevii şi preşcolarii participă la activităţi extracurriculare şi extraşcolare, conform programului “Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun!”, care are un orar specific. În această săptămână nu se organizează cursuri conform orarului obişnuit al unităţii de învăţământ. Potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei, tipurile de activităţi care pot fi organizate în cadrul acestui program pot include: activităţi culturale, activităţi tehnico-ştiinţifice, activităţi sportive, activităţi de educaţie pentru cetăţenie democratică, pentru promovarea valorilor umanitare (inclusiv voluntariat, caritate, implicare activă în societate, responsabilitate socială, relaţii şi comunicare etc.), activităţi de educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos (inclusiv referitoare la dependenţă de calculator, siguranţă pe internet), activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului (inclusiv colectare selectivă, economisirea energiei, energie alternativă), activităţi de educaţie rutieră, PSI, educaţie pentru reacţii corecte în situaţii de urgenţă.
Scopul acestui program este implicarea tuturor elevilor şi a cadrelor didactice în activităţi care să răspundă intereselor şi preocupărilor diverse ale copiilor, să pună în valoare talentele şi capacităţile acestora în diferite domenii, nu neapărat în cele prezente în curriculumul naţional, şi să stimuleze participarea lor la acţiuni variate, în contexte nonformale.
Aceste activităţi sunt organizate sub diferite forme, precum: ateliere de teatru, dans, muzică, arte plastice, educaţie media şi cinematografică, competiţii organizate la nivelul şcolii, al grupurilor de şcoli, al localităţii sau al judeţului, mese rotunde, dezbateri, activităţi de voluntariat sau de interes comunitar, proiecte comunitare, de responsabilitate socială, schimburi de experienţă, vizite de studii, tabere sau şcoli de creaţie sau de cercetare, parteneriate educaţionale şi tematice la nivel de unităţi de învăţământ, pe plan intern şi internaţional, pentru dezvoltarea aptitudinilor pentru lucrul în echipă şi în proiecte.
După „Şcoala altfel”, elevii intră în vacanţa de primăvară, programată în intervalul 12 – 22 aprilie, adică inclusiv perioada Paştelui. Semestrul al doilea se va relua în 23 aprilie, iar anul şcolar se va încheia în 20 iunie, o zi mai târziu elevii intrând în vacanţa de vară.

One Thought to “Poliţiştii sălăjeni, alături de elevi în săptămâna „Şcoala Altfel””

  1. Scoala fie cum!

    N-ar putea,in definitiv sa fie scoala in fiecare zi asa?
    Adica altfel?
    Adica,mai atractiva pentru copilasi,mai putin impovaratoare si cu mai multa lumina si atractie pentru elev?
    N-ar putea programa aia nenorocita sa-i stimuleze pe elevi si intr-adevar sa-i educe,nu sa-i indobitoceasca si sa/i suprasolicite fara rost.
    Poate ar fi mai benefic si n-ar mai trebui parintii sa plateasca ore suplimentare pe shestache la anumiti profesorasi ca sa le ramana si plozii lor cu niscai stinta in scafarlie!
    Deocamdata se fac experiente si pe elevi si pe profesori,de 24 de ani incoace,nereusindu-se altceva decat a ingrosa buzunarele unora care fac din invatamant o afacere ca la piata!
    Asta se vede si la rezultatele dezastruoase de la bac si capacitate si in comportamentul plozilor la care pe langa lipsa celor 7 ani d-acasa,la majoritatea,le lipseste si rostul de a studia intr-un asemenea sistem!
    Se incearca scremeri,programe pilot,campanii,incercam sa parem europeni,ne prefacem ca suntem……
    In fapt,atata timp cat aceste activitati se fac la comanda si ca sa dea bine in presa si mass media,ele raman un mare fass unde singura bucurie este a acelora care-si vad numele prin ziare!

Leave a Comment