Peste 82.000 de părinţi, elevi şi profesori şi-au dat cu părerea despre temele pentru acasă

La consultarea publică iniţiată de către Ministerul Educaţiei cu privire la rolul temelor, în perioada 7-20 noiembrie, au participat, prin completarea unui chestionar on-line, peste 82.000 de elevi.
„Demersul a suscitat un interes deosebit şi a generat o participare-record, chestionarele on-line fiind completate de 32.921 de părinţi, 37.032 de elevi şi 12.487 de cadre didactice. În funcţie de mediul de rezidenţă, 77,33 la sută din totalul de respondenţi provin din mediul urban, iar 22,67 la sută din mediul rural. Pe categorii de respondenţi, situaţia este următoarea: cadre didactice (63,72 la sută – urban, 36,28 la sută – rural), elevi (80,29 la sută – urban, 19,71 la sută – rural) şi părinţi (88 la sută – urban, 12 la sută – rural). Distribuţia pe judeţe a ratei de participare plasează Capitala pe prima poziţie la toate categoriile de public: 26,61 la sută – părinţi, 12,97 la sută – elevi şi 9,86 la sută – cadre didactice”, se arată într-un comunicat de presă al Ministerului Educaţiei Naţionale.

Potrivit sursei citate, datele colectate vor fi incluse într-un raport de diagnoză redactat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, iar studiul va permite determinarea stării de fapt în privinţa temelor pentru acasă şi va oferi propuneri specifice de intervenţie. Obiectivele consultării publice sunt identificarea unei noi abordări în ceea ce priveşte rolul acestor activităţi de învăţare, respectiv corectarea unor disfuncţionalităţi semnalate.
În decembrie 2016, Ministerul Educaţiei a emis un ordin care prevede că temele pentru acasă sunt pentru cel mult două ore la toate disciplinele în aşa fel încât timpul alocat activităţilor şcolare să fie de cinci-opt ore, iar, în vacanţa elevilor din învăţământul primar şi gimnazial, nu se vor da teme pentru acasă.

„Timpul necesar realizării temelor pentru acasă pentru un elev este de cel mult două ore însumând toate disciplinele, în aşa fel încât media zilnică a pregătirii elevului, în clasă şi în afara ei, să se încadreze în 5-8 ore zilnic. La clasa pregătitoare nu se vor da teme pentru acasă. În perioada vacanţelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă elevilor din învăţământul primar şi gimnazial”, se arăta în documentul semnat de ministrul Educaţiei Naţionale de la acea vreme, Mircea Dumitru.

Leave a Comment