O treime din elevii salajeni, geniali peste noapte

Magazin Salajean 21 februarie 2008 0

O treime din elevii salajeni, geniali peste noapteCu toate ca intentia Ministerului Educatiei in ceea ce priveste tezele cu subiect unic era de a pune ordine in procesul de evaluare a elevilor, rezultatele obtinute in unele unitati de invatamant pun sub semnul intrebarii corectitudinea acestei verificari in masa. In Salaj, o treime din notele obtinute la tezele cu subiect unic sunt cu doua sau chiar trei puncte mai mari decat cele pe care profesorii le-au acordat, in mod obisnuit, la cursuri. In cifre exacte, vorbim de 1.746 de copii care sunt in aceasta situatie, dovedind ori ca sunt devaforizati, in mod normal, la clasa, ori ca dau randament maxim la asemenea examene ori ca rezultatele tezelor cu subiect unic nu sunt atat de impartiale pe cat se dorea.

Tezele cu subiect unic au fost sustinute, in judetul nostru, de 5.185 de copii, din care 3.881 se pot declara mai mult decat multumiti de rezultate, avand in vedere ca au fost notati cu cel putin un punct peste ceea ce inseamna evaluarea lor curenta. Dintre ei, 2.135 au obtinut note mai mari cu minim un punct fata de media de la clasa, in timp ce alti 1.184 au obtinut cu peste 2 puncte in plus la tezele cu subiect unic, fata de notarea curenta. Surprinzator, 562 de elevi au luat chiar cu trei puncte mai mult in comparatie cu evaluarea de peste an, lucru care impune ipotezele sus amintite: ori copiii sunt, intr-adevar, mai buni decat ii vad profesorii ce le predau in mod curent, ori dau randament foarte bun la asemenea testari, dupa ce, probabil, au fost supusi unor pregatiri intense, pe ultima suta de metri. Cea de-a treia varianta – si care pune impartialitatea tezelor cu subiect unic sub semnul intrebarii – este faptul ca, in unele clase, profesorii supraveghetori sa se fi dovedit mai putin vigilenti sau sa fi ajutat macar cu o idee copiii, in ceea ce priveste rezolvarea subiectelor. Sigur, este doar o varianta, dar, in conditiile in care lucruri asemanatoare s-au petrecut, de-a lungul anilor, si la alte testari de gen, nu este exclus ca ele sa se fi repetat si in cazul tezelor unice. Pentru ca trei puncte in plus la notare inseamna, pur si simplu, ca un elev de 6(sase) la clasa a luat un 9(noua) la teze sau ca un elev de 4 la clasa ar trebui sa fie notat, in mod normal, cu 7(sapte) – nota peste medie si pe care a obtinut-o la teza cu subiect unic.

De cealalta parte, insa, conducerea Inspectoratului Scolar al Judetului (ISJ) Salaj considera ca este o situatie normala, atata timp cat la tezele cu subiect unic au fost si copii notati mai slab decat la evaluarea curenta. Cred ca avem o stare de normalitate, avand in vedere ca sunt note si mai mari, dar si mai mici fata de evaluarea curenta, a spus Ioan Abrudan, inspector scolar general in cadrul ISJ Salaj.

In cifre, sunt 2.787 de astfel de cazuri. Din acestea, 1.810 sunt note mai mici cu minim un punct fata de cele de la clasa, iar restul de 974 de rezultate sunt cu minim 2 puncte mai mici decat evaluarea de zi cu zi. De remarcat ca, totusi, aceste note mici sunt mult mai putine decat cele crescute considerabil fata de notarea de peste an.

In ceea ce priveste notele care nu au relevat diferente semnificative intre notarea de la teze si cea de la clasa, acestea au fost in numar de 7.435, fiind incluse aici toate cele cinci discipline de studiu pentru care elevii au sustinut teze cu subiect unic (Limba romana, Limba materna, Matematica, Geografie si Istorie).

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »