23 de profesori salajeni, in plina sesiune de formare

Magazin Salajean 28 iulie 2010 0

23 de profesori salajeni, in plina sesiune de formare Peste 20 de cadre didactice din judetul Salaj participa in aceasta saptamana la cursurile de formare profesionala incluse intr-un proiect national cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane. Acest proiect intitulat Proces educational optimizat in viziunea competentelor societatii cunoasterii, ai carui beneficiari sunt elevi dar si cadre didactice din toate liceele din tara, a demarat pe 1 iulie cu activitatea de formare a persoanelor resursa din licee.

In judetul Salaj, aceasta formare se desfasoara in cursul saptamanii, respectiv in perioada 26-28 iulie, in sala festiva a Colegiului National Silvania Zalau si este realizata de catre Szabo Felicia Neli, metodist al Casei Corpului Didactic Cluj.

Activitatea are in vedere aplicarea curriculumului integrat, inter si transdisciplinar la clasa, prin proiecte didactice transdisciplinare. La nivelul judetului au fost inclusi in proiect 23 de profesori, cate unul din fiecare liceu. Participantii la formare vor deveni ulterior persoane resursa, formand la randul lor restul personalului cu atributii in evaluare, examinare si proiectare curriculara din liceul din care provin, a declarat inspectorul general scolar al Inspectoratului Scolar Judetean Salaj, Ioan Abrudan, in cadrul unei conferinte de presa de ieri.

Scopul acestui proiect este orientarea procesului educational la nivel de liceu in concordanta cu competentele solicitate de societatea cunoasterii si potrivit cerintelor procesului Lisabona. Obiectivele specifice ale proiectului vizeaza imbunatatirea proceselor educationale prin: dezvoltarea unui curriculum transdisciplinar (parte a curriculumului la decizia scolii, inclusiv elaborarea de material didactic, pentru domeniile stiintific si umanist, pentru nivelul liceal, pornind de la nevoile de dezvoltare ale elevilor si tinand cont de standardele nationale de calitate);

dezvoltarea de instrumente de predare, invatare, evaluare si examinare a elevilor potrivit curriculumului transdisciplinar elaborat; dezvoltarea in format digital a continuturilor si a materialelor de predare, invatare, evaluare si examinare elaborate; dezvoltarea si implementarea unui sistem inovativ de predare, invatare, evaluare si examinare avand la baza un set de echipamente si instrumente de tehnologie informationala si comunicare de ultima ora, bazat pe tehnologia multi-touch, utilizand curriculumul transdisciplinar si materialele didactice elaborate.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »