Orban, ingrijorat de blocajul Autostrazii Bechtel in Salaj

Magazin Salajean 2 iulie 2007 0

Orban, ingrijorat de blocajul Autostrazii Bechtel in SalajMinistrul Transporturilor, Ludovic Orban, s-a aflat la sfarsitul saptamanii trecute in Salaj pentru a analiza starea infrastructurii si a hotari in ce masura pot fi alocate fonduri care sa permita modernizarea ei. Intr-o conferinta de presa desfasurata pe aceste puncte, ministrul a atacat problema infrastructurii din judet pornind de la viitoarea Autostrada Transilvania, spunand ca este ingrijorat de blocajele aparute in derularea proiectului. Cauzele intarzierilor sunt faptul ca nici pana la aceasta ora Proiectul Tehnic nu este realizat, dar si de incetineala cu care merg descarcarea arheologica si exproprierea terenurilor peste care va trece artera de circulatie respectiva. Pentru ca Proiectul Tehnic sa fie intocmit, am decis sa fie chemata SC Itana SA, tot ea urmand sa determine ce suprafata va trebui expropriata. Pentru a accelera procesul despagubirilor, a fost data deja o ordonanta de urgenta. Luni (astazi, n.r.) voi avea discutii cu firma ce se afla sub contract cu Compania Drumurilor Nationale, ca ritmul exproprierilor sa fie accelarat, a declarat Ludovic Orban.

Acesta a mai spus ca proiectul privind Autostrada Transilvania este unul vital pentru toate judetele din aceasta parte a tarii, mai ales ca la capitolul infrastructura Romania a dormitat in ultimii 17 ani. Ministrul a mai spus ca de infrastructura depinde gradul de integrare a Romaniei in UE, precum si asezarea investitorilor in tara. Cu toate ca nu a precizat costurile pe care le presupune realizarea Autostrazii de catre Compania Bechtel, Orban a spus ca nu poate exista un control al valorii cheltuielilor decat printr-o relatie permanenta de comunicare cu constructorul si cu institutiile statului, dublat de o verificare permanenta, exercitata de la cel mai inalt nivel.

Drumul Nordului – legatura cu Ucraina

Un alt proiect ce priveste Salajul si la care a facut referire ministrul a fost realizarea soselei de centura a Zalaului. Ludovic Orban a declarat ca finantarea va fi asigurata din Fondul National de Dezvoltare si ca lucrarile vor incepe in 2008. Legat de etapa a doua a investitiei, prin care se doreste continuarea arterei de circulatie respective de la intrarea in Aghires peste Meses, ministrul a spus ca este in faza de realizare a Studiului de Fezabilitate, dupa care indicatorii tehnici vor intra spre abrobare comisiilor de specialitate.

Si Drumul Nordului, subiect atat de vehiculat in judetele din aceasta parte a Romaniei, a tinut atentia ministrului Transporturilor vinerea trecuta. Proiectul va asigura legatura cu Ucraina. Compania Nationala de Autostrazi va realiza un proiect prin care Zalaul va fi unit cu Drumul Nordului printr-o artera de circulatie paralela cu acesta.

Catre Oradea, dar prin Alesd

Alt judet vecin – Bihor, si un alt drum ce trebuie sa lege Zalaul de Oradea a fost un alt aspect asupra caruia ministrul Orban a dat informatii. Astfel, Zalaul va fi legat de granita de vest a tarii printr-o sosea de 42 de kilometri lungime, pe directia Alesd. In prezent, se organizeaza licitatia pentru selectarea firmei care va realiza proiectarea. Accest pas va fi finantat prin fonduri ISPA, iar lucrarile – prin Fondul National de Operare Regionala. Totusi, dat fiind ca in caietul de sarcini, termenul de realizare a investitiei este de 15 luni – prea mult pentru un asemenea proiect, aspectul va fi renegociat dupa desemnarea firmei executante. Vrem ca, in 1 septembrie 2008, acest drum sa intre in executie, a spus Orban.

Despre cealalta ruta, Zalau – Oradea, care trece prin Nusfalau, ministrul a spus ca nu se vor investi fonduri pentru reabilitarea ei, dat fiind traficul din zona, ducand materiale de constructii pentru Autostrada Transilvania. Nu are rost sa intre pe investitii, din cauza ca oricum va fi deteriorat. Se vor asigura fonduri pentru intretinere, iar dupa finalizarea autostrazii va intra in reabilitare majora, a spus Orban.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »