Vinovatii fara vina

Magazin Salajean 14 februarie 2008 0

Dupa ziua de marti am ajuns la concluzia ca sunt foarte suparat. Pe politia romana si pe soferii romani. Ultimii, tot mai multi si tot mai neatenti. Dar, s-o luam cu binisorul. Sa incepem cu politia, pe care, mai mult sau mai putin subiectiv, fiecare sofer este putin suparat. Pentru ca, sa recunoastem, are o misiune ingrata, care deranjeaza. Nimanui nu-i plac amenzile, chiar daca sunt date pe motive intemeiate. Sa ridice mana sus soferul care n-a trecut niciodata pe galben-rosu, n-a depasit niciodata viteza legala in localitate sau in afara ei si n-a depasit pe linia continua? Lasand deoparte toate acestea, revin la ideea cu politistii de pe la noi. Da, sunt suparat pentru ca nu consider normal ca o institutie platita din bani publici nu fie in stare sa gestioneze situatia creata de cresterea exponentiala a numarului de masini. Care crestere, e la mintea cocosului, a generat o marire a numarului de accidente. Poate va mai amintiti bilantul politiei salajene pe anul 2007. Si eu am scris la vremea respectiva ca e de apreciat ca judetul nostru mic si amarat e printre cele mai sigure din tara. Cu o singura exceptie, cea a sigurantei rutiere. Din pacate, inceputul de an a dus o reconfirmare a acestui fapt. De duminica pana marti, patru oameni au murit pe drumurile judetului nostru. Sigur ca nu se poate pune totul in spatele politiei, insa nu pot trece cu vederea mascarada de campanie de prevenire a accidentelor Viata are prioritate, nici faptul ca masinile politiei rurale zac toata ziua in fata sediului, chiar daca in multe cazuri autoritatile locale s-au aratat dispuse sa contribuie la cota de carburant. Stand stramb si judecand drept, daca eu, ca simplu angajat al unui ziar, trebuie sa-mi storc zilnic creierii pentru a gasi materiale care sa aiba ca efect cumpararea publicatiei, de ce marii ganditori ai politiei romane, platiti gras din bani publici, nu sunt in stare sa conceapa campanii sau sa gaseasca alte metode pentru a reduce numarul de accidente de pe sosele? De ce, de exemplu, radarele de pe drumul Zalau – Cluj Napoca nu sunt instalate nici la aceasta data, desi s-a dovedit, prin alte locuri, ca radarele sunt poate printre putinele solutii in educarea soferilor? Sigur, e usor sa acuzi. La fel de usor e insa si sa spui ca nu se poate. Mai greu e insa sa faci ceva pentru a indrepta cat de cat lucrurile. Una peste alta, cred ca exista, sau daca nu, se pot inventa solutii pentru a opri, asa cum scriam ieri, carnagiu de pe sosele. Mingea e insa in terenul celor platiti si instruiti pentru asta. Din pacate, factorii responsabili par a se pricepe mai mult la a o pasa, decat la a o manevra. Mai este insa un aspect al problemei, deloc de neglijat. Soferii romani sunt tot mai multi, tot mai tineri si tot mai inconstienti. Asa se face ca, un alt exemplu, patru oameni fara nici o vina, circuland regulamentar cu o Dacie, subreda, e adevarat, n-au mai ajuns marti la munca, ci la spital, si, mai grav, la cimitir. Trist, foarte trist. Dar adevarat!

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »