Paradoxuri in minunata Romanie

Magazin Salajean 11 iunie 2007 0

De multe ori, cand romanul nu are ce lucra si trebuie neaparat sa isi caute, se apuca sa isi dea sanatos cu stangul in dreptul si sa faca totul de-a-ndoaselea, dupa niste reguli numai de el stiute. In acest tipar se inscrie actiunea de ridicare a autovehiculelor practicata in Zalau cu scopul bine definit de a elibera domeniul public de masinile parcate necorespunzator. Intentia este buna, nobila si frumoasa, nimic de zis, mai ales acum, cand traficul din municipiul salajean sufera de incalceala, imbulzeala si supraaglomerare de masini pe suta de metri patrati. Mai putin ortodox este modul de realizare a acestui serviciu, care, desi a fost gandit in folosul cetateanului, ajunge sa-i dea tocmai lui dureri de cap.

Totul incepe cu zona centrala, unde cei autorizati sa ridice autovehiculele lasate pe marginea carosabilului sau urcate pe trotuare aplica legea selectiv. Mai un zambet, mai o cunostinta, si lumea constata usor ca unele masini beneficiaza de un tratament aparte: nu sunt vazute sau, ca sa o spunem altfel, chiar daca sunt vazute, sunt si trecute imediat cu vederea. In aceste conditii, cum trebuie, totusi, sa existe ceva actiuni trecute in ordinea de zi, sunt luate in vizor (si nu numai) celelalte masini ale caror proprietari nu au norocul sa scape si azi, si maine, si poimaine de ochiul lui Big Brother.

O Dacie, un Renault mai vechi – acest gen de autoturisme merg parca mai bine cu locul unde se depoziteaza masinile dupa ce sunt ridicate, masinile de lux fiind lasate sa se odihneasca linistite in locul unde stapanii le-au parcat necorespunzator.

In cartiere, lucrurile merg altfel. Nu neaparat mai bine, ci mai la intamplare, masinile fiind ridicate dupa cum bate vantul si dupa cum este chef. Asa s-a intamplat ca unii zalauani sa se trezeasca de doua ori ca masina nu-i unde au lasat-o seara, ci exact in locul de depozitare amenajat in Dumbrava.

O alta problema care sta ca un spin in coastele zalauanilor proprietari de autoturisme si care merge mana in mana cu serviciul de ridicare a autovehiculelor este data de locurile insuficiente de parcare amenajate in oras. Asta se simte mai ales in cartiere, pentru ca, de bine, de rau, in centrul Zalaului mai da omul peste o parcare cu plata, la care poate apela. Ajuns cu masina acasa, insa, se trezeste ca nu are unde sa o lase decat pe trotuar, pe un spatiu verde sau pe marginea drumului, numai bine cat sa se trezeasca cu ea ridicata.

Si atunci, dupa toate aceste povesti, care ar fi modalitatea potrivita de a suprapune un serviciu de ridicare si depozitare a masinilor, cu locurile de parcare extrem de putine, stiind ca rezultatul trebuie sa fie unul bun pentru locuitorii unui oras intreg? Ca de obicei, raspunsul trebuie indelung asteptat, problema fiind inca un paradox inscris in multele existente in frumoasa si eterna Romanie.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »