N-avem cu ce!

Magazin Salajean 8 aprilie 2010 0

In incercarea disperata de a transforma turismul romanesc intr-o fata frumoasa, oficialii coc tot felul de programe si programele, doar-doar ii conving pe romani sa renunte la vacantele petrecute pe meleaguri straine si sa opteze pentru plaiurile mioritice. Rezultatele nu sunt, insa, deloc spectaculoase, litoralul bulgaresc fiind de departe mai atragator decat cel autohton, muntii din Croatia mult mai interesanti decat ai nostri, statiunile turcesti mai fascinante, Marea Egee mai albastra.

Litoralul pentru toti, Inscrieri timpurii, Vacanta in tara mea, O saptamane de refacere, Decada balneara sunt doar cateva dintre tentativele celor de la Ministerul Turismului de a impulsiona vanzarile pachetelor turistice. Oferta e aproape aceeasi de la un an la altul, preturile, nu foarte mari, dar conditiile, tot mai proaste.

Romanul este ademenit cu preturi de criza, accesibile oricarui buzunar, insa nimeni nu pomeneste o vorbulita despre calitatea execrabila a drumurilor pe care trebuie sa le traversezi ca sa ajungi la destinatie, despre tratamentul de care vei beneficia in unitatile de cazare, despre serviciile la mana a doua, despre mizeria din statiuni. Toate aceste detalii creeaza un real dezechilibru intre pretul la oferta speciala si valoarea lui reala.

Despre tarifele pe care le percep hotelierii in toiul sezonului, nici ca mai are sens sa povestim, dezechilibrul despre care vorbeam anterior fiind de-a dreptul strigator la cer. Lenea si aviditatea patronilor din turism nu ramane, insa, netaxata, intrucat romanul s-a desteptat. Satul sa i se ia si pielea de pe el, satul de servicii proaste si scumpe, nu mai sparge banii adunati la ciorap pentru o vacanta in Romania, ci prefera sa treaca granita, in cautarea unor servicii cel putin decente, daca nu chiar all-inclusive.

Asa se face ca prin unitatile de cazare de pe Valea Prahovei incepe sa bata vantul, litoralul este vedeta numai in miez de sezon, iar in rest, pustiu. Poate asa, daca primesc o lectie adevarata, hotelierii romani vor invata si ei cate ceva despre marketing si piata concurentiala, vor intelege ca trebuie sa respecte turistul si se vor multumi cu un profit ceva mai mic.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »