Marea fraiereală națională

“Marea revoluție fiscală” – aşa cum îi place PSD-ului să o numească, recent legalizată prin Ordonanță de Urgență, este de fapt o mare bulibăşeală fiscală, ce cu siguranță va bulversa atât mediul de afaceri din România, cât și pe majoritatea angajaților, cei mai mulți dintre ei neînţelegând nici la această oră ce urmează să se întâmple în privinţa modificării Codului Fiscal.

Majoritatea analiștilor economici susțin, cu argumente, că trecerea contribuţiilor sociale din sarcina angajatorilor în cea a angajaţilor nu are, practic, vreun sens. Din moment ce nimeni n-ar urma să fie afectat (cum susțin cei de la guvernare), salariatul va primi acelaşi salariu net, angajatorul va avea aceleaşi costuri cu salariatul (dacă vrea), statul va încasa aceiaşi bani, ne întrebăm ce rost mai are toată această mascaradă, intitulată “revoluție”? Ei bine, aici ar exista două variante de răspuns. Prima variantă are legătură cu faptul că actualii guvernanți au recurs la această măsură pentru a le arunca bugetarilor în ochi ideea potrivit căreia le-ar crește din nou salariile, cu încă 20 de procente, din 1 ianuarie 2018, chiar dacă este vorba, de fapt, doar de salariile brute. Deci, o fumigenă ce încă mai prinde la o anumită categorie din rândurile prostimii. În varianta asta, după toate calculele, venitul net va creşte, în doar câteva cazuri, cu doar câţiva lei. Însă, există și anumite categorii de bugetari care vor rămâne cu buza umflată, cărora ar urma să le scadă semnificativ salariile “în mână”. Polițiștii, de exemplu știu de ce…

Al doilea răspuns la motivele pentru care PSD-ALDE a recurs la această mascradă este destul de cinic și se referă la faptul că, prin scăderea impozitului pe venit de la 16 la 10 la sută, vor scădea imediat și bugetele locale. Așadar, primăriile vor fi primele victime ale “revoluției fiscale”, pentru că o bună parte din bugetul acestora se baza pe o cotă din impozitele pe venit, cotă care va scădea cu cel puțin 6 procente. Evident, guvernanții au anunțat deja că lipsurile de bani de la bugetele locale vor fi compensate cu bani de la București. Însă nimeni nu garantează că primăriile opoziției ar intra pe acea listă. Cu alte cuvinte, în acest mod, Guvernul va avea din nou sub control bugetele locale, astfel că va putea acţiona discreţionar şi va putea trage de urechi comunitățile locale care nu au votat PSD-ALDE.

Până la urmă, dacă privim atenți peste măsurile populiste ale Guvernului, “marea revoluție fiscală” ascunde un adevăr: românii trebuie să trăiască zilnic cu frica în ei. Și cea mai mare temere a românului este că, nu peste mult timp, îi va scădea și acel salariu mizerabil cu care de abia se descurcă de la o lună la cealaltă. Iar dacă salariile vor rămâne, de anul viitor, aceleași sau puțin mai mici, treacă de la noi. Ce mai contează că, de când cu guvernarea PSD-ALDE, peste România trec valuri succesive de scumpiri, atât la produsele alimentare, cât și la energie, gaze naturale și carburanți, iar cursul leu-euro a luat-o razna rău de tot?! Important este, nu-i așa?, să rămânem cu aceeași bani în mână. Restul e o cu totul altă poveste. Pentru fraierii care muncesc, evident…

4 Thoughts to “Marea fraiereală națională”

  1. URA !!! si LA MULTI ANI !!

    COMUNICAT

    Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus efectuarea urmăririi penale față de suspecții:

    DRAGNEA NICOLAE-LIVIU, președintele Consiliului Județean Teleorman la data faptelor, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
    – constituirea unui grup infracțional organizat,
    – două infracțiuni de folosire sau prezentare cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene,
    – două infracțiuni de abuz în serviciu cu obținere de foloase pentru sine sau pentru altul;

    FIȘCUCI MARIAN, persoană apropiată primului menționat, acționar majoritar (scriptic) al Tel Drum SA, pentru săvârșirea infracțiunii de constituirea unui grup infracțional organizat;

    PITIȘ PETRE, fost consilier în cadrul CJ Teleorman, reprezentant al Tel Drum SA , pentru săvârșirea infracțiunilor:
    – constituirea unui grup infracțional organizat,
    – evaziune fiscală, în formă continuată,
    – complicitate la două infracțiuni de abuz în serviciu, cu obținere de foloase pentru sine sau pentru altul;

  2. Anonim

    ION FLORIAN, reprezentant al unei societăți comerciale, pentru săvârșirea infracțiunii de constituirea unui grup infracțional organizat;

    BĂȚĂUȘ MUGUR, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman, la data faptelor, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
    – constituirea unui grup infracțional organizat,
    – complicitate la două infracțiuni de folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene,
    – două infracțiuni de abuz în serviciu cu obținere de foloase pentru sine sau pentru altul;

    PIPEREA VICTOR, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman, la data faptelor, pentru săvârșirea infracțiunilor de:
    – constituirea unui grup infracțional organizat,
    – complicitate la folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene;

    NEAGOE DANIEL, asociat și administrator al unor societăți comerciale, pentru săvârșirea infracțiunii de constituirea unui grup infracțional organizat;

    PREDESCU MARIN, funcționar în cadrul Consiliului Județean Teleorman, la data faptelor, pentru săvârșirea infracțiunii de complicitate la folosirea sau prezentarea cu rea-credință de documente ori declarații false, inexacte sau incomplete, dacă fapta are ca rezultat obținerea pe nedrept de fonduri europene.

  3. Anonim

    Prezentul dosar s-a constituit pe baza unei sesizări a OLAF (Oficiul european antifraudă) transmise la data de 30 septembrie 2016, privind suspiciunea săvârșirii mai multor infracțiuni, între care obținerea nelegală, pe bază de documente false, a unor finanțări din fonduri europene, pentru lucrări de reabilitare de drumuri județene.

    Din ordonanța întocmită de procurori au rezultat aspecte ce conturează suspiciunea rezonabilă potrivit căreia:
    Suspectul Liviu Nicolae Dragnea, președinte al Consiliului Județean Teleorman, a inițiat un grup infracțional organizat care acționează și în prezent și din care au făcut și fac parte funcționari ai instituțiilor din administrația publică și persoane din mediul de afaceri. Grupul inițiat în anul 2001 are ca principal scop obținerea, în mod fraudulos, a unor sume importante din contractele finanțate din fonduri publice (naționale și europene), prin comiterea unor infracțiuni de abuz în serviciu, de fraudare a fondurilor europene, de evaziune fiscală, spălarea banilor și folosirea de informații ce nu sunt destinate publicității ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informații

    Grupul infracțional organizat a fost constituit inițial de către:
    – Liviu Nicolae Dragnea, președintele Consiliului Județean Teleorman,
    – Fișcuci Marian, apropiat al lui Liviu Nicolae Dragnea și persoană care a devenit scriptic acționar majoritar al Tel Drum SA și care a acționat și ca un interpus al lui Liviu Nicolae Dragnea în administrarea societății comerciale,
    – Mugur Bățăuș și Victor Piperea, funcționari în cadrul Consiliului Județean Teleorman care au participat inițial la privatizarea Tel Drum SA iar ulterior s-au ocupat de proiectele finanțate din fonduri publice și asigurarea cadrului necesar câștigării acestor proiecte de către Tel Drum SA și
    – Neda Florea, la momentul inițial persoană cu funcție de conducere în Tel Drum SA care a facilitat privatizarea societății, iar ulterior acționar al societății Tel Drum SA, persoană juridică cu capital privat, director al acestei societăți și în prezent director adjunct al Tel Drum SA; s-a ocupat de administrarea societății și a asigurat participarea societății în comiterea infracțiunilor în scopul săvârșirii cărora a fost constituit grupul.

  4. Anonim

    RESTUL POCESTII IL GASITI PE PNA.RO SAU POVESTEA ADAPTATA PENTRU PUBLICUL LARG PE AGERPREST.RO

Leave a Comment