Viaductul de la Gilău aduce autostrada Transilvania sub nasul sălăjenilor

Lucrările la ridicarea viaductului de la Gilău, un punct de importanță capitală – parte din Autostrada Transilvania, au demarat și se desfășoară conform planurilor și parametrilor de timp stabiliți. Din informațiile publicate de Asociația Pro Infrastructura, lucrările la porțiunea ce leagă tronsonul Gilău-Câmpia Turzii de lotul Gilău-Nădășelu avansează și se încadrează, până acum, în timpul estimat. Practic, fără acest viaduct, lucrările la porțiunile de autostradă, inclusiv cea care va străbate județul Sălaj, nu ar fi intrat în nicio discuție.

Concret, autostrada ce va străbate și județul nostru depinde exclusiv de finalizarea lucrărilor la acest viaduct. Abia apoi ne vom putea gândi și noi la demararea construcțiilor la porțiunile de autostradă ce străbat Sălajul și, firește, la una dintre cele mai complexe etape ale construcției, lucrările ce vor începe la tunelul de sub Meseș, care va fi cel mai lung tunel rutier din Europa de Est. „Vă aducem în premieră primele cadre din aer cu lucrările de la acest obiectiv. Desigur, vă vom ține la curent cu evoluția șantierului, fiind foarte aproape de baza noastră din Cluj”, spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură. „În sfârșit, după o rușine națională de pe urma căreia suferim de patru ani, putem să vă arătăm că au început lucrările la ciotul de 800 de metri din Autostrada A3 care trebuie să conecteze tronsonul Gilău-Câmpia Turzii de lotul-muzeu Gilău-Nădășelu care este deja finalizat”, adaugă reprezentanții.

În 27 octombrie a fost dat ordinul de începere și a fost predate amplasamentul către constructor (Tirrena Scavi). Conform contractului, proiectul ar trebui să fie gata la finalul lunii august 2018. Firma Tirrena Scavi a câştigat în această vară contractul pentru finalizarea podului peste Someşul Mic de lângă Cluj – Napoca, cu prețul de 25,97 milioane de lei, fără TVA, cel mai mic dintre cele şapte oferte depuse în total.

Valoare estimată a contractului pentru finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău și conexiunea dintre Secțiunea 2B cu Subsecțiunea 3A1 (Autostrada Braşov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea) era de 48,56 milioane de lei, fără TVA. Construcţia acestui pod a fost începută de către americanii de la Bechtel care au realizat şi tronsonul Gilău – Câmpia Turzii, înainte de rezilierea contractului cu statul român pentru Autostrada Transilvania. Fără acest pod nu se va putea circula pe tronsonul Gilău – Nădăşelu, construit de firmele lui Umbrărescu, Tehnostrade şi Spedition UMB. Termenul pentru finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău este 10 luni de la data emiterii ordinului de începere a acestora.

 

 

 

Leave a Comment