Unitatile de alimentatie publica in atentia inspectorilor OJPC

Magazin Salajean 19 iulie 2007 0

Unitatile de alimentatie publica in atentia inspectorilor OJPC

Avand in vedere temperaturile ridicate inregistrate inca din cursul lunii iunie a acestei veri, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a dispus ca actiune de control prioritara pentru perioada 25 iunie – 31 august 2007, supravegherea pietelor, unitatilor de alimentatie publica (unitati fast-food, restaurant auto-servire, bufet tip expres, pizzerie, snack-bar, restaurante, terase, rotiserii, braserii, berarii), atat din mediul urban, cat si din mediul rural.

Directorul executiv al Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Salaj, Aurora Sabou, ne-a declarat ca, in perioada 01 – 15 iulie 2007, controlul desfasurat la nivelul judetului Salaj a cuprins 19 unitati de alimentatie publica, din care circa 32 la suta au fost in mediul rural. Au fost verificate circa 2.500 kilograme/litri de alimente si bauturi racoritoare, materii prime si preparate culinare, constatandu-se ca 11kilograme de alimente si 34 litri de suc, nu se incadrau in prevederile legale in vigoare (etichetare si depozitare necorespunzatoare).

Ca urmare a deficientelor constatate, a fost dispusa oprirea temporara de la comercializare a celor 11 kilograme de alimente, in valoare de peste 213,5 lei, pana la remedierea deficientelor si aplicarea a 16 avertismente.

Oficialii OJPC recomanda…

Seful OJPC Salaj recomanda consumatorilor ca la intrarea in unitatile de alimentatie publica sa acorde o atentie deosebita starii de curatenie a acelei unitati si sa analizeze in lista de meniu atat afisarea cantitatilor produselor oferite, cat si a preturilor aferente. De asemenea este indicat sa se analizeze modul de prezentare a personalului de servire, respectiv a echipamentului de protectie si igiena mainilor. In cazul restaurantelor sau al unitatilor cu auto-servire, trebuie urmarit gradul de curatenie a paharelor si tacamurilor existente pe masa sau a celor aduse de personal.

In ceea ce priveste felurile de mancare servite, acestea trebuie refuzate in cazul in care exista suspiciuni de alterare.

In cazul fripturilor mai arse, se poate masca un anumit grad de alterare a carnii din care au fost preparate. Desi este greu de apreciat, in cazul in care aveti de la inceput suspiciuni privind cantitatea neta a portiei, refuzati produsul, a adaugat directorul Aurora Sabou.

Reclamatii solutionate

Inspectorii din cadrul OJPC Salaj au desfasurat, in cursul saptamanii trecute, 47 de controale la agentii economici din judet.

Directorul Aurora Sabou a declarat ca 35 de societati verificate au incalcat legislatia in domeniu, iar pentru deficientele constatate s-au aplicat amenzi in valoare de 6.100 de lei.

In perioada de referinta, au fost primite noua reclamatii din partea consumatorilor, inspectorii cercetand si solutionand opt dintre acestea.

Patru dintre plangeri au avut ca obiect serviciile prestate de operatorii economici SC Compania de Apa Somes-Tisa si SC Telerecord SRL Dej. Consumatorii reclamau deficiente in transmiterea semnalului TV prin cablu datorate instalatiilor utilizate de prestatorul de servicii din zona Zalha. Operatorul economic a remediat deficientele aparute la instalatii, iar pentru perioada in care consumatorii nu au beneficiat de servicii corespunzatoare, acestora nu li s-a perceput taxa de abonament, a adaugat seful OJPC Salaj.

Un alt consumator a reclamat debransarea de la reteaua de apa rece a orasului fara sa fie instiintat de acest lucru. In urma cercetarilor efectuate de catre inspectori s-a dovedit ca reclamatia nu a fost intemeiata, operatorul notificand consumatorul prin adrese atasate la facturi inca din luna ianuarie 2007.

Alte plangeri care s-au dovedit a fi neintemeiate faceau referire la facturarea incorecta a consumului de apa rece potabila. Conform legislatiei in vigoare, consumul de apa facturat de catre operatorul economic este cel inregistrat de contorul de bransament aflat la limita dintre proprietati. Daca sunt diferente intre cantitatea de apa citita la apometrul general si suma consumului inregistrat de repartitoarele individuale, aceste diferente se impart conform Hotararii Consiliului Local in mod egal la numarul de apartamente, a conchis Aurora Sabou.

Conducerea OJPC Salaj recomanda consumatorilor sa delege o persoana care sa participe lunar impreuna cu reprezentantul societatii la citirea apometrului general.

Restul reclamatiilor au vizat produsele de folosinta indelungata sau de uz curent defectele in perioada de garantie. In urma cercetarilor, toate plangerile s-au dovedit a fi intemeiate, iar operatorii au fost nevoiti sa repare, sa schimbe sau sa inapoieze contravaloarea produselor.

Comentarii

comments

Lasa un Raspuns »